Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Glødelampe blinker - går ikke i nødmodus


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Audi A4 2009 mod. 143hk 2l

Har hatt den i et år å er egt veldig fornøyd. Den har akkurat bikket 200k på telleren.

Først i går på dagen begynte glødelampen å blinke under kjøring, men bilen gikk fortsatt som normalt.

 

Her kjøpt med et diagnoseverktøy for å lese av feilkoden(er).

 

Noen andre som har erfaring med liknende? Har lest litt om egr-ventil og bremselysbryter og liknende men vet ikke helt siden bilden fortsatt går helt normalt, like sprek. Eneste forskjell jeg har merket er at den virker litt brå når jeg stopper/skrur av bilen. Mulig noe i forbindelse med motorstyringen er defekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette et tegn på at det foregår regenerering av dieselpartikkelfilteret? Det bør står noe om dette i brukermanualen.

Men burde ikke avgasslampen lyst isåfall?! Tenker jeg hiver litt rens i dieselen å kjører litt hardt en stund å ser om det endrer noe. Kan ikke skade å gjør det uansett. Pleier flere ganger i måneden å kjøre lengre turer, men kanskje ikke på så høyt turtall som nødvendig for å rense godt?

Lenke til kommentar

Oppdatering : Tok en diagnose å kom med feil P2111 - throttle actuator control system - Stuck open.

 

Skrudde litt å merket at ventilen var åpen men når skal den ha hvilken posisjon?, noen som har vet.

 

Tenkte på om det kunne være TPS sensoren men er ikke sikker hvordan man får sjekket den.

Lenke til kommentar

Om ikke den reguler så er den nok defekt. Det hjelper ikke rengjøre den. Du kan bytte bare klaffen eller kjøpe en ny. Dem er ikke så dyre koster ca fra fra en 1000 -1500 kr i utlandet ,så anbefaler bare å skaffe en ny.

Den nye jeg evt setter inn, trenger den justering, hvis ja, hvordan?

Lenke til kommentar

Den nye jeg evt setter inn, trenger den justering, hvis ja, hvordan?

Nei den regulere seg selv. Men du må fjerne feilmelding før oppstart. har byttet mange sånne er ikke unormalt at dem ryker disse.

Har du motor koden på bilen så kan jeg finne en til deg eller delenummer. Om du har brukt vcds til å lese av koden så har du fått opp delenummer på den

 

Men jeg er nesten 100% sikker på denne passer bilen din.

 

https://www.ebay.com/itm/THROTTLE-BODY-FOR-AUDI-A3-8P7-A4-B8-A6-C6-Q5-8R-TT-2-0-TDI-03L128063A/252281609955?hash=item3abd27dee3:g:DVIAAOSw-K9ZFJb0:rk:27:pf:0

Endret av accer
Lenke til kommentar

Nei den regulere seg selv. Men du må fjerne feilmelding før oppstart. har byttet mange sånne er ikke unormalt at dem ryker disse.

Har du motor koden på bilen så kan jeg finne en til deg eller delenummer. Om du har brukt vcds til å lese av koden så har du fått opp delenummer på den

 

Men jeg er nesten 100% sikker på denne passer bilen din.

 

https://www.ebay.com/itm/THROTTLE-BODY-FOR-AUDI-A3-8P7-A4-B8-A6-C6-Q5-8R-TT-2-0-TDI-03L128063A/252281609955?hash=item3abd27dee3:g:DVIAAOSw-K9ZFJb0:rk:27:pf:0

Takk for hjelpen så langt, jeg fant en liknende bare annet merke som skal passe til bilen så får vi håpe at der løser seg når jeg får byttet denne. Men denne her TPS-en, hvor sitter den? Er den en del av den nye?

 

https://m.reservedeler24.co.no/febi-bilstein-7940323.html

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...