Gå til innhold

Elon Musk: Viser fram Tesla Model Y om en drøy uke


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke. Hvordan kan du like det bedre når det er mindre utvalg?

Ventilerte seter kunne de hatt som en opsjon, ihvertfall på performance modellen.

3 parts HUD ser ikke like elegant ut som integrert fabrikk montert. Og vil dessuten ikke kunne integreres fullt software messig med mindre Tesla åpner opp.

Selv om det er en personlig meining, synes jeg det er litt rart like mindre valg når en i tillegg har lyst å velge selv.

 

Håper forresten at de også har en bedre løsning på dør håndtakene.

 

Tror du missforsto meg. Jeg snakket om den trådløse løsningen. At den ikke er integrert i bil men 3 parts lager en god fit. Ventilert får en vell fortsatt på premium modellene. 

 

HUD er vell noe de bare har satt seg på bakbeina på, skulle gjerne hatt det jeg forståvidt men klarer meg uten. Mente ikke noe 3 part her, selv om jeg har hørt det lages en lovende som bruker internlogikk i disse dager. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du missforsto meg. Jeg snakket om den trådløse løsningen. At den ikke er integrert i bil men 3 parts lager en god fit. Ventilert får en vell fortsatt på premium modellene.

 

HUD er vell noe de bare har satt seg på bakbeina på, skulle gjerne hatt det jeg forståvidt men klarer meg uten. Mente ikke noe 3 part her, selv om jeg har hørt det lages en lovende som bruker internlogikk i disse dager.

Jeg misforstod, stemmer. Det finnes noe bra 3 part trådløseladere som passer ganske i bilen, sånt sett, burde det være flere 12v "sigarettenner" kontakter, ettersom det gir ytterlig muligheter, som f.feks 12v USB-C og Quickcharge. Eller andre ting som krever litt mer effekt og fleksibilitet en 5W (Standard USB 5V/1A).

 

Jeg viste ikke performance kom med ventilerte seter. Dette er er veldig bra!

 

Nå gleder jeg meg enda mer! :)

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Jeg misforstod, stemmer. Det finnes noe bra 3 part trådløseladere som passer ganske i bilen, sånt sett, burde det være flere 12v "sigarettenner" kontakter, ettersom det gir ytterlig muligheter, som f.feks 12v USB-C og Quickcharge. Eller andre ting som krever litt mer effekt og fleksibilitet en 5W (Standard USB 5V/1A).

 

Jeg viste ikke performance kom med ventilerte seter. Dette er er veldig bra!

 

Nå gleder jeg meg enda mer! :)

 

Ja bedre porter hadde vært fint, men en løser det greit med batteribank :) 

 

Det kommer ikke på model 3, men S og X mener jeg? 

Lenke til kommentar

Ja bedre porter hadde vært fint, men en løser det greit med batteribank :)

 

Det kommer ikke på model 3, men S og X mener jeg?

Ikke dumt, en batteri bank som støtter Quickcharge ut.. smart!

 

Ikke så aktuelt for dem som sitter bak da, men nå sett ett smart tips! Husker bilen til en kamerat av meg, en gammel Mercedes, med to-lags glass i vinduene, hvor hvert armlem, også bak, hadde eget askebeger og egen sigarett tenner :-)

 

Jeg tillater meg selv å ennå håpe på ventilerte seter på Model Y, selv om jeg nå forstår det er stor sannsynlighet å bli skuffet.

Lenke til kommentar

Men det var da som svarte! Må jeg kjøpe meg performance-modell for å ikke bli våt av svette om sommeren nå!  :eek:

Blir en dyr Model Y dette hvis de kjører samme opplegget der...

 

Tja, spørs om de tilbyr dette til "billigversjonene". De må jo diffrensiere litt for å forsvare prisene. Selv om de nettopp satt de ned. 

Lenke til kommentar

*Sigh*

Var det ment til meg?

I så fall beklager jeg, jeg trodde du mente det som ironi, ettersom du linket til en video som viste hvor dårlig benplass Model 3 har, også var det morsomt fordi det i tillegg var en diger mann (over 2 meter høy) som satt bak.

 

Var derfor jeg trodde det var en spøk. Var ikke for å være frekk eller noe.

 

Det er eller god "hode høyde" plass/klaring, men er ikke der problemet er..

Lenke til kommentar

Tja, spørs om de tilbyr dette til "billigversjonene". De må jo diffrensiere litt for å forsvare prisene. Selv om de nettopp satt de ned. 

Det forstår jeg. Men jeg mener ventilerte seter er en naturlig del av "premium interiør" og ikke "performance/ludicrous mode".

Lenke til kommentar

Antar at de gjør det tilsvarende som med Model 3. Går ut tidlig og får folk til å reservere og betale et depositum. Men denne gangen er jeg langt ifra sikker på om de klarer å få igang produksjonen. De kan være konkurs før de virkelig kommer i gang.

Samme som sist/alltid med andre ord:)

 

Det jeg dog tror de vill slite med denne gangen ift reservasjoner er at mange er oppgitt. Iallefall her hjemme. Bilene kommer helt tilfeldig og en får ikke noe igjen for å ha lånt bort pengene i 3 år. Jeg kommer ikke til å reservere model Y i tilfelle jeg ønsker den om noen år, da skal dey iallefall være 0 tvil og pengene går inn som hjelp til R&D.

Lenke til kommentar

Moderatormelding


Denne tråden har gitt moderatorteamet mye hodebry i form av rapporter basert på utviklingen av off-topic diskusjoner.

 

Det er nå blitt åpnet en ny tråd HER hvor man fritt kan diskutere Teslas utvikling og fremtid vs konkurrentene.

 

Her inne diskuteres utelukkende Model-Y.

Videre OT blir ikke automatisk flyttet over i den nye tråden - de blir slettet fortløpende uten for- eller ettervarsel.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres - reaksjoner gjøres via PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...