Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming/arbeids laptop, 15-20K


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg studerer arkitektur i Danmark, og trenger en laptop som skal fungere til både gaming og de krevende programmer man kan møte i dette studiet. (Rhino, photoshop og lignende). Det mest krevende er vell at jeg kan finne på å lage noen renderinger. 

 

Det har seg sånn at jeg også er en gammel gamer entusiast, og etter ett par år uten en PC til dette begynner jeg å få litt abstinenser :)

 

Jeg har ett budsjett på mellom 15-20 tusen så føler jeg burde få en decent laptop, det viktigste kriteriet mitt er at den ikke skal se alt for "gamer" aktig ut. Litt mer lowkey. Har sett litt på forskjellige typer som MSI GS65, og Razer blade, men de er litt dyre, og har lest at de er litt utilregnelige. 

 

Fant denne derimot fra Lenovo derimot som ser ganske ålright ut (Det er dansk pris, så den ligger på 18000,- NOK) men er lenge siden jeg har vært oppdatert på hardware, så er selvfølgelig litt usikker. 

 

Tar all tips og råd som dere kan by på!

 

Tusen takk på forhånd! :^)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er laptop et "must"?

Laptop er sjeldent et godt alternativ når man jobber i krevende modelspace over tid og spesielt rendering krever svært god kjøling, noe laptopper er notorisk dårlige på. Dyre komponenter som går konstant varme slites fort.

 

Nå kjenner jeg ikke til rhino annet enn at jeg vet det er et alternativ til inventor og solidworks og isåfall er kanskje ikke render operasjonene de mest krevende. Da er det antagelig opp til hva slags modeller og sammenstillinger du skal jobbe med.

 

Du burde først høre med læreren som har god innsikt i studiet du skal gjennomføre og høre hva han/hun mener.

 

Når jeg selv studerte var skolen svært tydelig på at laptopper ikke burde brukes til studiet og de studentene som allikevel brukte laptopper virket til å hyppigst oppleve kræsjing og artifacts i de mer krevende programmene. Vi jobbet dog jevnlig med veldig krevende oppgaver og renders som kunne ta dagevis å utføre.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

14" laptop til å dra med til og fra skolen for å ta notater og gjøre mindre krevende arbeid - 3295,-

+ ok billig 480 GB TLC SSD som oppgradering til nevnte laptop i fall 128 GB ikke er nok - 790,-

+ Komplett Gamer a40 med oppgradering til bedre RAM som HyperX Fury DDR4 3200MHz 16GB 2x8GB - 10339,-

+ rimelig men ålreit skjerm som f.eks. AOC 24" LED E2475SWQE - 1395,-

 

= 15819,-

 

Jeg har mine tvil til om du finner en laptop til under 20 lapper som leverer i nærheten av samme ytelse som denne stasjonære maskinen gjør. Og all den tid du eventuelt gjør det, kan du banne på at om når du trenger en oppgradering om et par år er det billigere å skifte de nødvendige komponentene i en stasjonær maskin enn det er å kjøpe en ny gaminglaptop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...