Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blod i urinen


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

De siste 4-5 dagene har jeg vært forkjølet. Over i går og i dag har jeg lagt merke til noen dråper blod på slutten av urineringen. Ingen smerte.

 

Jeg skal til legen i morgen, men vil høre om andre har opplevd det samme og kan dele erfaring hva det kan være?

 

Jeg er forresten i slutten av 20-årene, lever et sunt og aktivt liv.



Anonymous poster hash: 3a306...014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skyldes så mangt, men sannsynligvis relatert til nyrene eller urinveien. Legen kan gi deg best svar på dette. Godt mulig hen henviser deg til urologi.  Prøv i mellomtiden å se etter om du har flere episoder, om det kommer smerter etterhvert, hvor mye, og nevn alle symptomer til legen som du har i samme tiden. Sykehistorien er viktig ledd for legen for å komme til bunns i årsaken. 

 

Veldig bra at du har bestilt time hos lege.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra du fikk kjapt svar, og kom deg til legen. Blod i urinen er også et symptom på klamydia. 

Husk: 

  •  å fortelle at din(e) aktuelle sexpartner(e) at du har fått klamydia.  Du er pålagt av lov opplyse om dette, da det ubehandlet klamydiainfeksjon kan gi alvorlige helseplager og ikke alle får tydelige symptomer før det er for sent.
  •  ikke ha sex så lenge du går på medisin mot klamydia. 
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bump.

 

Snart ferdig med kuren, tisser ikke blod lenger.

 

Men... jeg fortalte sexpartneren min om resultatet, og ba henne selvsagt om å sjekke seg. Hun fikk negativt svar på prøva.

 

Noen som kan fortelle hvordan det er mulig at jeg har klamydia men ikke hun?

 

Kan man være smittebærer, men ikke være smittet selv? Eller er én urinprøve ikke tilstrekkelig?

 

Er ganske forvirra her nå.  :hmm:



Anonymous poster hash: 3a306...014
Lenke til kommentar

 

Bump.

 

Snart ferdig med kuren, tisser ikke blod lenger.

 

Men... jeg fortalte sexpartneren min om resultatet, og ba henne selvsagt om å sjekke seg. Hun fikk negativt svar på prøva.

 

Noen som kan fortelle hvordan det er mulig at jeg har klamydia men ikke hun?

 

Kan man være smittebærer, men ikke være smittet selv? Eller er én urinprøve ikke tilstrekkelig?

 

Er ganske forvirra her nå.  :hmm:

 

Anonymous poster hash: 3a306...014

 

BRA! At du sa ifra til sexpartneren din, at resultatet var negativt, at du snart ferdig med kur og ikke tisse blod lengre. Når det gjelder negative prøvesvar, så kan jo alltids prøvesvar bli feilaktige negative.

Årsaken kan at det var for tidlig å teste seg, og at det ikke har slått ut på testen enda. Be henne ta en ny test om 14 dager.

Lenke til kommentar

 

Vil bare oppdatere.

 

Partneren tok prøva igjen og fikk påvist klamydia denne gangen.

 

Er merkelig at den første prøva ikke viste noe. Hun tok den på kvelden, kan det ha noe å si, er mengden av bakterier lavere på kvelden enn om morgenen?

 

Ellers, takker for innspill. :)

 

Anonymous poster hash: 3a306...014

 

Selv om klamydiatester kan bli positive før 14 dager etter smitte, er det ikke alltid de blir det. Det tar noe tid før man er smittet til det viser på testen, derfor anbefaler man ny test etter 2 uker for å unngå falsk trygghet. Ulike kjønnssykdommer har forskjellig tid fra man har blitt smittet til at det vises på test/man stole på et negativt resultat, med klamydia er det 14 dager. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...