Gå til innhold

Innendørs GPS skal kunne fortelle nøyaktig hvor i butikken du finner fiskebollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er antakelig denne veien det går, da det er mest kosntadsbesparende. Jeg uroer meg imidlertid litt for at vi om få år kan ha et samfunn hvor man ikke trenger å møte eller samhandle med én eneste person for å leve. Endringen har gått fort fra et samfunn med masse serviceyrker som man måtte omgåes med. Dette kan jo være helt greit for noen, men for andre tror jeg det vil skape mye depresjon og ensomhet.

Lenke til kommentar

Den dagen du trenger en GPS hjemme eller for å gå i butikken får å finne fiskeboller eller andre ting. Så er du vel forlengst lagt inn for at du er senil demens :hmm:

Om ikke så bør du få det vurdert.

 

Absolutt ikke, butikker er jo ofte håpløst lagt opp. Ting ligger helt random plasser(etter min logikk). Synes dette er en bra løsning, selv om jeg heller skulle sett at varene kom til meg. Hvorfor skal jeg gå rundt å plukke, idiotisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Absolutt ikke, butikker er jo ofte håpløst lagt opp. Ting ligger helt random plasser(etter min logikk). Synes dette er en bra løsning, selv om jeg heller skulle sett at varene kom til meg. Hvorfor skal jeg gå rundt å plukke, idiotisk. 

Om du ikke er blind. Så er det egentlig ikke så veldig vanskelig. Er jo skiltet nokså bra. Typisk norske butikk du kommer til grønt og frukt.

melk og div pålegg. Middags disken med div kjøtt og fisk. Så kommer du til fire store fryse disker med grandis og frosen grønsaker og mye annet rart. Så er det som regel brød 4-5 oppmerket hyller dyrefor supper dessert også viere. Også står det på veggen hvor ting er.

Når du kommer nær kassa så er det flere paller med brus. Og flere hyller med snop.

 

En typisk norsk butikk går du igjennom på 10 min.

Og folk handler som regel på faste butikker nær hjemmet. Da kjenner du til butikken så godt at du kan gå i blinde å handle.

Endret av accer
Lenke til kommentar

Hadde tatt i mot dette med glede sist jeg var på en stor mall i utlandet. Når det er snakk om 400.000+ m2 og 700+ butikker så hadde det vært fint med GPS for å finne den butikken man vil besøke.

 

Tviler på dette er myntet for deg som bare skal innom Narvesen på hjørnet.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Hadde tatt i mot dette med glede sist jeg var på en stor mall i utlandet. Når det er snakk om 400.000+ m2 og 700+ butikker så hadde det vært fint med GPS for å finne den butikken man vil besøke.

 

Tviler på dette er myntet for deg som bare skal innom Narvesen på hjørnet.

Da er det i så fall for å finne veien ut igjen. Har du klart å rota deg inn og bort på et senter i USA. Så fortjener du nesten å bli der :).

Lenke til kommentar

Om du ikke er blind. Så er det egentlig ikke så veldig vanskelig. Er jo skiltet nokså bra. Typisk norske butikk du kommer til grønt og frukt.

melk og div pålegg. Middags disken med div kjøtt og fisk. Så kommer du til fire store fryse disker med grandis og frosen grønsaker og mye annet rart. Så er det som regel brød 4-5 oppmerket hyller dyrefor supper dessert også viere. Også står det på veggen hvor ting er.

Når du kommer nær kassa så er det flere paller med brus. Og flere hyller med snop.

 

En typisk norsk butikk går du igjennom på 10 min.

Og folk handler som regel på faste butikker nær hjemmet. Da kjenner du til butikken så godt at du kan gå i blinde å handle.

Er ikke blind nei.

Lenke til kommentar

Om du ikke er blind. Så er det egentlig ikke så veldig vanskelig. Er jo skiltet nokså bra. Typisk norske butikk du kommer til grønt og frukt.

melk og div pålegg. Middags disken med div kjøtt og fisk. Så kommer du til fire store fryse disker med grandis og frosen grønsaker og mye annet rart. Så er det som regel brød 4-5 oppmerket hyller dyrefor supper dessert også viere. Også står det på veggen hvor ting er.

Når du kommer nær kassa så er det flere paller med brus. Og flere hyller med snop.

 

En typisk norsk butikk går du igjennom på 10 min.

Og folk handler som regel på faste butikker nær hjemmet. Da kjenner du til butikken så godt at du kan gå i blinde å handle.

 

Vel, i “vår” butikk kommer du først til åtte hyller med alt fra ringpermer til fiskekroker, deretter til toalettpapiret og engangsbleiene, såpepulveret og Salmi-flaskene, syltetøyet, saft/juice/brus, brødhyllene, middagshermetikken og Toro-pakkene, melk, ost og alt annet på kjøl, frukten/grønnsakene, fryseboksene, kjeksen og iskremen/godterie. Den skal jeg nok både klare meg uten GPS i og å gå gjennom på 10 miutter (tar noe tid der er det sludrebenken utenfor kassene, det er der man møter bygdefolket og får oppdatert lokalt nyhetsbilde..)  
 
Iblant er jeg derimot i en annen butikk (konkret en til Norgesgruppen) og der finner jeg først brødet, deretter saft og juice, deretter avhenger alt av retningen - og bare det å finne kassene kan kreve kart og kompass (eller GPS) så mange vinkler som den butikken har. Her er tydelig lagt opp til at man skal ikke finne kassene før man har gått forbi absolutt ALLE hyllene minst èn gang. 
 
En tredje stater ut med blomster som i et middels gartneri, derettersaft og brus, ukens tilbud samlet opp på ett sted, te (langt fra både saft og kaffe), kechup/sennep/krydder, frokostvarer, syltetøy, havregryn/bakevarer, såpepulver, kaffe, melk/ost, fisk, kjøtt, frysevarer og til slutt godteriet. Skiltet: Jada, når du alt står ved hyllen (og kanskje også har tatt med forstørrelsesglass, skiltene er på størrelse med prisetikettene). 
 
Nei, dagligvarebutikker er langt fra ens, og noen burde vært utstyrt med kart og kompass (eller GPS) ved inngangen. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke blind nei.

Nei det kunne tenke meg at du ikke hva. Poenget er at vi har veldig små butikker. Og vi bruker som regel dem samme butikkene å handle på dermed så kjenner vi butikkene inn å ut. Det gjelder kjøpesentere er ikke problem å springe en rask tur inn bare for å gå på den ene butikken å finne det en skal. Ser når jeg har vert med mine slektninger i usa på handle tur så er det nesten det samme som her for dem. Bare at det er dobbelt så stort der. Og vi hadde nok brukt en del lenger tid der nede. Det er det samme når dem kommer på lille kiwi i norge også. 

Lenke til kommentar

Nei det kunne tenke meg at du ikke hva. Poenget er at vi har veldig små butikker. Og vi bruker som regel dem samme butikkene å handle på dermed så kjenner vi butikkene inn å ut. Det gjelder kjøpesentere er ikke problem å springe en rask tur inn bare for å gå på den ene butikken å finne det en skal. Ser når jeg har vert med mine slektninger i usa på handle tur så er det nesten det samme som her for dem. Bare at det er dobbelt så stort der. Og vi hadde nok brukt en del lenger tid der nede. Det er det samme når dem kommer på lille kiwi i norge også.

Så fint at livet er problemfritt for deg da, betyr ikke at det er likt for alle. Av og til er det greit å kikke lengre enn nesetippen.

 

Personlig bruker jeg mye tid på å finne ting jeg ikke normalt sett handler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vel, i “vår” butikk kommer du først til åtte hyller med alt fra ringpermer til fiskekroker, deretter til toalettpapiret og engangsbleiene, såpepulveret og Salmi-flaskene, syltetøyet, saft/juice/brus, brødhyllene, middagshermetikken og Toro-pakkene, melk, ost og alt annet på kjøl, frukten/grønnsakene, fryseboksene, kjeksen og iskremen/godterie. Den skal jeg nok både klare meg uten GPS i og å gå gjennom på 10 miutter (tar noe tid der er det sludrebenken utenfor kassene, det er der man møter bygdefolket og får oppdatert lokalt nyhetsbilde..)  
 
Iblant er jeg derimot i en annen butikk (konkret en til Norgesgruppen) og der finner jeg først brødet, deretter saft og juice, deretter avhenger alt av retningen - og bare det å finne kassene kan kreve kart og kompass (eller GPS) så mange vinkler som den butikken har. Her er tydelig lagt opp til at man skal ikke finne kassene før man har gått forbi absolutt ALLE hyllene minst èn gang. 
 
En tredje stater ut med blomster som i et middels gartneri, derettersaft og brus, ukens tilbud samlet opp på ett sted, te (langt fra både saft og kaffe), kechup/sennep/krydder, frokostvarer, syltetøy, havregryn/bakevarer, såpepulver, kaffe, melk/ost, fisk, kjøtt, frysevarer og til slutt godteriet. Skiltet: Jada, når du alt står ved hyllen (og kanskje også har tatt med forstørrelsesglass, skiltene er på størrelse med prisetikettene). 
 
Nei, dagligvarebutikker er langt fra ens, og noen burde vært utstyrt med kart og kompass (eller GPS) ved inngangen. 

 

Så her er det vel nødvendig med GPS tenker jeg, regner med at du har problemer med å finne det du skal ha i den butikken :). Du kan den jo utenom så da er det nok ikke noe sak det.

Lenke til kommentar

Har ikke rota meg bort, men brukte en del tid på å finne et kart for å finne den butikken jeg skulle til. Er da aldri noe problem å finne veien ut.

Og nei det var ikke USA.

Kart er jo være greit dem har et kart lett tilgjengelig så en ser hvor butikkene er. Men med GPS  er vel ikke så stor nødvendighet, så trur jeg det også kan bli fort dyrere å gå handle i butikken. 

Lenke til kommentar

Så her er det vel nødvendig med GPS tenker jeg, regner med at du har problemer med å finne det du skal ha i den butikken :). Du kan den jo utenom så da er det nok ikke noe sak det.

 

Du klarte ikke engang å få med deg at jeg omtalte tre butikker? Lurer på hvem som egentlig bør få vurdert innleggelse for senil demens og Alzheimer light her.. 

Lenke til kommentar

Håper dette kommer i tunneler der det er kjipe kryss rett i enden, eller avkjøringer inne i tunnelen.

Er man ikke kjent og ikke får GPS-lock før det er for seint, ender man gjerne med en lang omvei.

 

Nei, jeg har ikke lest saken og veit ikke om dette lar seg overføre til veinettet..

Der er jeg faktisk enig med deg. Skulle ikke tru at det skal være så vanskelig å legge inn ei slynge så GPS signal virker i tunneler også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...