Gå til innhold

Problemer med å høre folk når jeg snakker i iPhone 7 Plus


Anbefalte innlegg

Kjøpte en brukt iPhone 7 Plus, og har problemer med å høre folk når jeg snakker. En anbefalte å gå inn å deaktivere VoLTE. Men jeg finner rett og slett ikke "Cellular" knappen på øverst som skal være i innstillinger. Hvor er den, eller er det et annet triks jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det andre som har problemer med å høre deg?

iPhones er kjent for å ha dårlig samtalekvalitet, spesielt de siste generasjonene. Jeg byttet nylig ut min iPhone med en Samsung, var lei av at andre hadde problemer med å høre meg.

Det skyldes software, ikke hardware, da det funker fint å bruke 3.parts apper som skype, men ikke telefon appen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

iPhone har aldri vært dårlige på samtalekvalitet i min erfaring. Denne telefonen er kjøpt brukt, skriver du. Kan det være at selgeren har skiftet skjerm og ikke gjort en god nok jobb når han skulle sette tilbake høyttaleren øverst?

 

Cellular knapp har jeg aldri hørt om. 

Under innstillinger kan det stå Mobilnett og mobildatavalg f.eks. Det kommer litt an på hvilken utgave av IOS du har.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er det andre som har problemer med å høre deg?

iPhones er kjent for å ha dårlig samtalekvalitet, spesielt de siste generasjonene. Jeg byttet nylig ut min iPhone med en Samsung, var lei av at andre hadde problemer med å høre meg.

Det skyldes software, ikke hardware, da det funker fint å bruke 3.parts apper som skype, men ikke telefon appen.

 

Det står ganske tydelig at det er han som har problemer med å høre andre.

Lenke til kommentar

Det står ganske tydelig at det er han som har problemer med å høre andre.

 

 

har problemer med å høre folk når jeg snakker.

Ikke så veldig tydelig, tror han mener at andre har problemer med å høre han.

At han har problemer med å høre andre når han selv snakker er ikke så rart. Ikke så lett å høre folk når man snakker i munnen på hverandre.

 

iPhone har aldri vært dårlige på samtalekvalitet i min erfaring.
Da har du vært heldig. Det finnes en veldig mange eksempler på at folk har problemer med samtalekvaliteten. Bare å ta et kjapt google søk.
Jeg byttet ut min iPhone X da jeg oppdaget hvor dårlig den var, jeg trodde problemet alltid var hos den andre parten, men da jeg befant meg på den andre siden så var det klart at det var jeg(iPhone X) som var problemet.
Jeg testet slack, skype osv. da var kvaliteten god, gikk så rett over til telefonen appen, ubrukelig. Så det er ikke noe galt med hardware, mikrofonen fungerer helt fint.
Testet alle tips og triks jeg kunne finne, ingenting hjalp. Visstnok mange som har hatt lignende problemer, både med iPhone X og eldre iPhones.
 
Lyden faller ut og det høres ut som lyden går opp og ned i bitrate, noen beskriver det som du befinner deg under vann.
Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Åja takk for hjelpen. Ja prøvde også facebook messenger til å snakke, men fortsatt like lavt, selv når volum er på fullt. Ja andre kan høre meg godt visst. Klagde til selgeren på fredag, men han har ikke svart enda. Selv så skrev han «alt fungerer som den skal» da jeg kjøpte den av han. Synd hvis han har åpnet skjermen ja for å prøve å fikse.

 

Prøvde å søke på serienummeret mitt på Apple, og den var iallefall kjøpt i Norge, men det stod Teknisk kundestøtte per telefon: Utløpt iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har du kvitteringen? Du har 5 års reklamasjonsrett etter Forbrukerkjøpsloven, selv om garantien fra produsenten er utløpt.

Ikke hvis forrige eier har åpnet den opp og «fikset» den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...