Gå til innhold

[Løst] Trenger råd for 2x UW skjermer muligheter(dell,asus,acer)


Anbefalte innlegg

Så jeg bestilte 2x x34p skjermer 8 janaur fra komplett og de har fortsatt ikke dukket opp hos komplett av en eller annen grunn. Datoen blir bare dyttet bakover og det nærmer seg nå 2måneder siden bestilling og jeg begynner å bli ganske lei og tenker på å avbestille ordren på 2 og kjøpe meg andre UW alternativ.

 

Jeg bruker min pg279q som hovedskjerm og har planer om 2x ultrawide på venstre og høyre side. De skal ikke brukes til spilling, men produktivitet, men samtidig kunne jeg tenkt meg å kjøpt en skjerm som har 120hz eller hvertfall stabil 100hz for surround en eller gang seinere. Jeg har ikke planer om å spille i surround nå, men kunne vært kjempestilig og testa det i ett bilspill som PCARS eller lignende en gang seinere.

 

Så tenker jeg også det er dumt å kjøpe 60hz 34 UW skjerm i 2019 og skal jeg kjøpe meg no så blir det beste av UW skjerm. Det stod lenge mellom 348q og x34p,men har lest en del på asus sin at den er ustabil på 100hz med scanlines. jeg fikk også et veldig bra tilbud på 2 de x34p skjermen fra komplett.no så har ikke lyst å avbestille de siden jeg har et budsjett og med det avslaget så har jeg akkurat penger til innkjøp av de 2 andre skjermene.

 

-Jeg har ikke akkurat lyst å kjøpe meg en UW skjerm med 60hz u3417w. Fikk også et bra tilbud på pg348q som ikke er så langt unna u3417w pris, men da blir problemet at hvis jeg oc'er skjermen til 100hz så blir det ustabilt. Og det at hvorfor skal jeg kjøpe en 60hz når jeg kan få en skjerm som har 100hz og g-sync med for omtrent samme pris.

- Jeg spiller ikke noe på side skjermene uansett, men tenker uansett er nice med 100hz kontra 60hz, men jeg merker ærlig talt ikke no forskjell  på 60hz og 144hz i Windows.

- Jeg har en dell u2515h sideskjerm nå som faktisk har bedre svart gråttnivå i windows i forhold til dark theme, fult mulig jeg har satt feil instillinger, men tok de fra tftcentral.co.uk. Så svart nivå,grått nivå er også litt viktig,men har uansett endt på x34p da jeg bestilte de i tidlig i januar.

 

Er det noen som innspill eller kan gi et ekstra dytt som lar meg å bestemme hvilke 2 sideskjermer jeg skal gå for?

Jeg bestilte også 1x dell u3219q skjerm samme dag, men kommer endelig inn hos komplett 5 mars(usikker dato).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er viktigst for deg for sideskjermene? Bra bildekvalitet eller at den er kjapp?

 

Dersom jeg skulle kjøpt en eller to skjermer til produktivitet og beholde en 'gaming skjerm' i midten hadde jeg ikke vært i tvil; En knallgod skjerm som viser farger så riktig som mulig. Dell 60Hz IPS, gjerne 10-bit om mulig (dersom du driver med video/foto/design).

 

Jeg har èn Asus PG348Q, og jeg savner 10-bit skjermene jeg hadde før. Ultrawide trumfer to 16:9 er min mening. Jeg kan ikke gå tilbake. Jeg synes det er skikkelig kjipt å gå på jobb til 60Hz skjermene der. 100Hz (og sikkert mer) er egentlig ganske deilig i Windows og de programmene jeg jobber i. Mye mer enn jeg hadde trodd på forhånd.

 

På den annen side, om du på sikt får lyst til å spille surround har det noe for seg å ha skjermer som spyr ut lik framerate. Om du kunne kjørt 100Hz på tre ultrawide tror jeg det ville gitt en vanvittig innlevelse vs. 60Hz  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er viktigst for deg for sideskjermene? Bra bildekvalitet eller at den er kjapp?

 

Dersom jeg skulle kjøpt en eller to skjermer til produktivitet og beholde en 'gaming skjerm' i midten hadde jeg ikke vært i tvil; En knallgod skjerm som viser farger så riktig som mulig. Dell 60Hz IPS, gjerne 10-bit om mulig (dersom du driver med video/foto/design).

 

Jeg har èn Asus PG348Q, og jeg savner 10-bit skjermene jeg hadde før. Ultrawide trumfer to 16:9 er min mening. Jeg kan ikke gå tilbake. Jeg synes det er skikkelig kjipt å gå på jobb til 60Hz skjermene der. 100Hz (og sikkert mer) er egentlig ganske deilig i Windows og de programmene jeg jobber i. Mye mer enn jeg hadde trodd på forhånd.

 

På den annen side, om du på sikt får lyst til å spille surround har det noe for seg å ha skjermer som spyr ut lik framerate. Om du kunne kjørt 100Hz på tre ultrawide tror jeg det ville gitt en vanvittig innlevelse vs. 60Hz  :wee:

Ville vel sagt at bildekvalitet er viktig for sideskjermene min mtp. produktivitet, har jo pg279q i midten

så vidt jeg vet er u3417w 8bit+FRC = fake 10bit,men fortsatt dypere enn pg348q.

Men tenker også på at panelet til x34p er bedre i og med at det er et nyere panel enn 348q.

Jeg skal ikke holde på med video/foto/design. men liker jo at skjermen viser brae bilder som jeg bruker som bakgrunnsbilder på skjermene.

fant en review https://www.rtings.com/monitor/reviews/dell/u3417w, og de sier picture quality (6.9 score av 10) og contrast (5.8 av 10) og black uniformity (4.4 av 10), men også 10/10 i color bleed. har lest igjennom review noen ganger og vet ikke helt hva jeg skal tru.

 

hvilke programmer er du jobber i som du merker forskjell fra 60hz til 100hz da?

 

Hovedoppgavene til sideskjermene blir vel;chrome,FF,Edge,3x word docs,1-3 excel sheets,VMer alt relatert til IT/nettverk dokumentasjon og til sertifiseringer. Jeg bruker også sideskjermene til temperatur overvåking av internt hw(men skal flyttes til uhd 32 skjermer samt 1 uhd 32 til overvåking av nettverk trafikk(Packet Tracer,GlassWire). 1 u3219q uhd skjerm er bestilt, men den har venta på helt siden midten av Januar for at komplett skal få skjermen inn på lager.

 

Jeg har nå 2x 1080 seahawk X GPUer for flere skjermer selv om det muligens ikke hadde vært stort tap i at alle 3 skjermene klarer 100hz så hadde jeg ikke takke nei heller. Men nå har jeg venta på de skjermene siden jeg har bestilt de i snart 3måneder og jeg begynner å bli litt lei av det. Jeg trur uansett ikke at  1080 seahawk x klarer å spy ut 100 fps over alle de 3 skjermene. Men jeg har jo også planer om å beholde de UW skjermene i mange år så jeg tenker da også litt på når jeg bestiller på 60hz vs 100hz i x34p. Lest at 120hz på x34p kan gi problemer, samme som 100hz på pg348q kan gi problemer.

Det hadde også vært dritstilig med G-sync hvis jeg får lyst å prøve ut surround gaming i bilspill.

 

Det hadde vært noe det,3x UW skjermer i 100hz, men jeg har ikke penger til det eller plass på skrivebordet eller ikke plass til å kjøpe ett bredere skrivebord

 

Jeg har jo god erfaring med Dell skjermer, jeg har u2515h og u2913WM som blir brukt som sideskjermer (hadde originalt ikke planlagt å kjøpe 2x UW, men plass til mer) og de er jo helt supre på kontrast, fargenivå, svartnivå.

 

Mye fram og tilbake egentlig. jeg vet heller ikke hvor bra x34p er på svartnivå,kontrast, etc som er bra for produktivitet

. Vet du noe om det?

 

Vurderer også å kjøpe X rite color Pro for kalibrering av skjermer.

Annen ting jeg misliker ved monitor reviews er at ingen bruker de som produktivitets skjermer ved siden av hovedskjermen. Ser jo reviews av 3417w og det blir jo bare brukt som hovedskjerm

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...