Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun føler ikke samme


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Holder på med en veldig hyggelig jente. Jeg er forelsket. Vi har datet siden november cirka. Vært sammen i helger pga avstand.

 

For ikke så lenge siden nå begynte hun å fortelle at hun elsker meg. Men her i dag så fikk hun sammenbrudd og fortalte at hun ikke har fått den forelskelsesrusen ennå og at hun ikke føler det samme som meg om ting. Jeg er emosjonell og kan lett bli rørt hvis hun sier noe fint eller vi skal vekk fra hverandre, men hun er ikke slik nå.

 

Derfor er hun usikker. Siden hun ikke har fått rusen ennå og at hun ikke føler samme følelser som meg.

Men hun sa hun elsket meg og det har hun aldri sagt før. Jeg mener det helt klart ligger noe der. Det er jo ikke alle som får sånn forelskelsesrus.

 

Men jeg blir forvirret. Kjærlighet er jo ikke samme som forelskelse, så jeg tenker at det er verdt og fortsette å date. Men vil si noen litt betryggende til hun men vet ikke hva. Vet dere? Kan jo godt være dette kommer etterhvert og?

 

Anonymous poster hash: a3f80...419

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun elsker deg, men er ikke forelsket?

 

Høres ut som en ung og uerfaren person som ikke vet hva disse tingene betyr og bare drar ordene ut fra romantisert media.

Man blir forelsket og dersom man nærer disse følelsene ender man med tid å elske. Forelskelse går fort over.

 

Sannheten høres mer ut til å ligge i det landet at dere ikke engang kjenner hverandre enda.

 

 

Disse konseptene er uansett abstrakte og lite hensiktsmessig å prøve å definere. Dersom dette er en dramatisk og slitsom person som suger energi fra sin potensielle partner så kan du trøste deg med at det er mange å velge mellom. De beste er de som har noen år på ræva og arr å vise til. De vet hva de snakker om og hva de vil ha ;)

 

Forøvrig; "vansker med å binde seg" er en klisje som vanligvis enten betyr "jeg vil ha konstant bekreftelse" eller "jeg har sett for mye på amerikansk såpeopera og ønsker å føle meg spesiell".

 

 

Iom at dette også høres ut til å være et forhold som spiret fra avstand så tenker jeg at dette fra hennes side også kan være et klassisk tilfelle av to personer som har bygget opp falske forhåpninger og konstruert en illusjon av et forhold.

Men da bare spekulerer jeg :p

Endret av Invader Zim
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle har problemer med å binde seg, til den rette dukker opp. Noe du åpenbart ikke er for henne.

 

Jobb litt med å være mindre emosjonell, det er en stor turn off med sensitive og følsomme gutter. Det er hun som burde trygle deg om å bli kjæresten din, ikke omvendt.

 

Her ville jeg ha holdt henne som backup men datet andre og ikke hatt noen forventninger overhodet, annet enn sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor er hun usikker. Siden hun ikke har fått rusen ennå og at hun ikke føler samme følelser som meg.

Men hun sa hun elsket meg og det har hun aldri sagt før. Jeg mener det helt klart ligger noe der. Det er jo ikke alle som får sånn forelskelsesrus.

Don't put your dick in crazy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den beste måten å se om hun er "forelsket" er å forklare henne at du tar på største alvor det hun sier, og at du skal gi henne tid til å finne ut av ting. Så gjør du deg rimelig utilgjengelig, slik at hun får kjenne på livet uten deg.

Tar hun så kontakt, så ikke kom løpende som en puddel, men vent noen dager, og vær avmålt og kritisk til det hun nå evt. har å si om forholdet. La henne grine litt for å få deg tilbake.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar dere.

 

 

Ja altså hun sier hun er forelsket men virker som det er sånn "hverdagsforelskelse". Får så miksete signaler. Hun vil være med meg ofte, og ha mange dager med meg sammen. Gjør koselige og romantiske ting. Svarer jeg hun seint eller noe får jeg melding om jeg lever. Alt som liksom tilsier at hun er forelsket, elsker meg og vil bli sammen med meg.

Men så sier hun det hun sier. "Har ikke den forelskelsesrusen, klarer ikke føle det samme som deg".

 

Føler vi har kommet ganske langt så blir litt forvirret. Kan det være hun prøver å dytte meg vekk? For å teste meg eller noe?

Hun sier hun ikke vet hva som foregår i hodet.

 

Anonymous poster hash: a3f80...419

Lenke til kommentar

Du har ikke skrevet noe om det som faktisk betyr noe enda; hvordan er sexlivet deres? Skjer det flere ganger når dere treffes, og tilber hun deg og gjør det du ber om? I så fall er det jo bare å fortsette uten å tenke så mye på dette indre emosjonelle kaoset hennes. Hun har venninner til å snakke om sånne ting med, ikke deg

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Jeg vill si at dette forholdet ikke høres helt stabil ut og er enig i overnevnt komentar om "konstant bekreftekse". Det virker som dere har er samliv i forhold til komunikasjon osv, men om en hele tiden nevner at en er usikker så setter det deg i en utsatt posisjon (som bekrefted også av spørsmålet du stiller her). Endten så gjør hun dette bevist, og river deg ned sakt men sikkert med å få deg usikker og at du må kjempe for henne. Da er spørsmålet hva som skjer den dagen du slutter å prøve, eller hun har fått deg slik hun vil (ingen utfordring igjen). Eller så gjør hun det ubevist, ved at hun genuint har problemer med å binde seg og trenger konstant bekreftelse på det. Igjen, hva skjer når hun ikke får det?

 

Livet vil by på oppturer og nedturrer, og hvis en er grunnlegende uikker på forholdet så vil nedturene bli værre. Forelskelse går over i hverdagen og hverdagen er som kjebt ikke akkurat rosenrød alltid.

 

Jeg vil gi deg rådet om å være forsiktig og ikke investere for mye. Du kan se hvordan det utvikler seg, men du bør ha det i bakhodet at om dette fortsetter i det lengre løp er ikke forholdet liv laga

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kom nettopp hjem fra en tur som hun sa hun absolutt ville ha.

 

Virker som om hun liksom som at hun vil noe med oss. Men så slipper hun den bomben. Hun har sagt til meg før vi begynte ordentlig at hun ubevisst kan finne på å teste meg, fordi hun fra tidligere har vane med å skyve folk vekk fra seg.

 

Når vi snakker sammen er det nett som om vi var sammen. Hun gir meg kallenavn og sier masse søte ting og gjør masse søte ting. Vil legge ut bilde av meg på sosile medier. Så alt virker liksom fint men så sier hun dette. Så er virkelig rart. Hun kan gråte hvis jeg åpner meg og forteller hva jeg synes. Skjedd 1-2 ganger.

 

Konstant bekreftelse ja. Uff nei jeg er jo så naiv og følsom så jeg tror jo bare det beste og vet ikke om jeg klarer noe annet.

 

Blir veldig forvirret. Jeg tenker at jeg ihvertfall tar det litt rolig fremover. Ikke skrive så ofte til hun, la hun kontakte meg, og ikke vise følelser.

 

Anonymous poster hash: a3f80...419

Lenke til kommentar

Virker for meg som ho bare er usikker. Jeg lurer på om det beste er om dere trenger litt luft, men ikke å si opp forholdet. Prøv å vær borte fra hverandre i 2 dager, begge lover selvsagt å ikke være utro. Noen ganger blir det for mye med alle de sterke inntrykkene, da er ofte det beste å være aleine litt for å la alt roe seg ned og balansere seg ut. Det er ikke et tegn på mistillit, men heller noe man gjør for å styrke forholdet. Selv om man er i et forhold, må man jo bry seg om seg selv.

 

Da får ho også avklart hva vi vil. Det er bedre å finne ut av ting en gang for alle enn å gå og smågruble, i hvert fall når man blir så usikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare ha det i tankene at det kan være lurt å avslutte forholde hvis situasjonenen ikke endrer seg. Det vill hjelpe deg betraktelig. Å bli testet på denne måten som hun gjør kan være et steg på veien mot mere kontroll. Å bruke usikkerhet er et effektivt virkemiddel.

 

Og foresten, jeg håper du bruker kondom. Jeg har flere venner som har gått på "jeg går på pilla så ikke bekymre deg" fella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for gode svar.

Jeg skal vurdere det med å ta en pause.

 

 

Dere skriver kontroll og kontrollerende. Hvordan da tenker dere? Kontrollere hva jeg gjør og sånt?

 

Anonymous poster hash: a3f80...419

Når noen bruker usikker kortet for å få deg usikker og bekreftende er det en kontrollerende handling. Hvis det gjøres bevist fra hennes side så er manipulerende og kontrolerende. Derfor jeg sier til deg at du må ha i bakhode at dette ikke vil vare som en motgift til den mulig manipuleringen.

 

 

Du har enda ikke svart på innlegg ang sex, noe som får meg til å mistenke at dere ikke har liggi sammen enda

Og så om de har eller ikke. Folk som tror tisen er den rette veien in i den andres liv går glipp av mye, for å si det litt mildt. Jeg vill heller si at om de har sex, for pokers skyld bruk kondom. Der finnes ikke noe antibiotika kur en kan ta mot barnebidrag og vrange exer som er ute etter å torpedere livet dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal hun kontrollere/manipulere meg? Hva er poenget med å bruke usikkerhetskort og bekreftelse?

 

 

 

Noen ganger er det slik at hun holder meg for øynene hvis vi ser film og det kommer tits frem eller rumpe, fra en fin dame. En gang gikk vi i en annen kasse på butikken bare fordi det satt en ung jente bak denne kassen.

 

Tolker det som at hun kanskje har dårlig selvtillit eller usikker på seg selv. Men vet ikke om dette har noe å si opp i dette. Gjerne kontrollerende hvis man har dårlig selvtillit?

 

Derfor jeg sier til deg at du må ha i bakhode at dette ikke vil vare som en motgift til den mulig manipuleringen.

 

Hva vil ikke vare som en motgift?

 

Anonymous poster hash: a3f80...419

Lenke til kommentar

Å få deg usikker på hennes følelser, så du må bekrefte de og gi henne bekregtelse er, hvis gjort bevist, en manipulativ handling for å alltid ha deg på tå hev og spørre deg selv om det du gjør er nokk. Hvorfor en gjør dette kan være mangdt, kan være behov for å ha kontroll, kan være at hun ble selv utnyttet på samme måte og nå ikke vil at det skjer igjen pluss mye mer. Folk kan være rare av å til, oss selv inkludert.

 

Som motgift mener jeg å holde tanken på at dette forholdet har en sluttdato hvis ting ikke endrer seg. Da har du et "mål".

 

Når du nå i tilegg nevner at hun er sjalu så ringer varselbjellen ganske så høyt. Jeg ser ingen store problemer med å holde for øynene og gå i en annen kasse hvis dere begge var i en gedigen rosa sky (og er unge), MEN hun har signalisert at hun kansje ikke er det. Ikke det beste tegnet.

 

Men igjen, liker du henne og ting ellers er flott så kjør på, men om disse tendensene fortsatt er her om et halvt år til et år så gjør det slutt, ha en endedato i hodet for når slik oppførsel skal være ferdig. Og BRUK KONDOM! (Jeg kan ikke få sagdt det nokk)

 

Og sist, regler går begge veier, ingen titing for henne på mannfolk heller, selv om du evt ikke bryr deg.

Lenke til kommentar

Og så om de har eller ikke. Folk som tror tisen er den rette veien in i den andres liv går glipp av mye, for å si det litt mildt. Jeg vill heller si at om de har sex, for pokers skyld bruk kondom. Der finnes ikke noe antibiotika kur en kan ta mot barnebidrag og vrange exer som er ute etter å torpedere livet dit.

Alle gode forhold tar utgangspunkt i sterk seksuell tiltrekking og store mengder sex i begynnelsen. Hvis dette ikke er til stede er det noe alvorlig feil. Hvis du gir noen den beste sexen de kan få kommer de ikke til å forlate deg. Kondom? Da står jeg heller over, man må lære seg å hoppe av i svingen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...