Gå til innhold

Musk stenger butikker og vil bare selge Tesla over nett. – Det er 2019


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvekjører alltid før jeg kjøper. Utrolig mange biler har dårlige seter, lager skramlelyder, har dårlig traction,høyt støybilde

El håndbremser, rare gearkasser osv. Når man kjører mye bil er det mangen ting som har betydning for kjørefølelse.

 

Tror Tesla taper på dette.

Fordel å lese alt

Det skal fortsatt være mulig å prøvekjøre og sånt, og som allerede nevnt så er det ikke sikkert det vil ha noen stor innvirkning her i Norge

Mest sansynlig så vil de bare nedbemanne salgspersonene

Lenke til kommentar

Fordel å lese alt

Det skal fortsatt være mulig å prøvekjøre og sånt, og som allerede nevnt så er det ikke sikkert det vil ha noen stor innvirkning her i Norge

Mest sansynlig så vil de bare nedbemanne salgspersonene

Tror ikke det blir noe amcar på meg uansett. Holder med til produsenter som lager biler som ikke mister komponenter i dårlig vær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at det helt kan være mange av de som har bestilt på nettet, som har prøvekjørt bilen hos forhandler først.

 

 

 


Det er litt spesielt at når det kommer til bil så er det så viktig for folk å prøve før kjøp. Man får ikke prøvd ett hus hvis man bygger nytt, man får stort sett ikke prøvd datamaskiner, ski, feriereiser, sykler, stereoanlegg, telt, motorsager eller gressklippere før man kjøper - for å nevne noe :) Med internett er det stor tilgang til tester og vurderinger gjort av andre, og dette burde redusere behovet for prøvekjøring. Prøvekjøring har fortsatt
en verdi, og i en perfekt verden burde alt man kjøpte kunne prøves på forhånd, men vi lever i en verden der man må prioritere og tror generelt at prøving før kjøp "koster mer enn det smaker".
Hus - forhandlere av hus har samme modellen til utstilling, enten et utstillingshus, eller så kjører de faktisk visning hjemme hos noen som tidligere har kjøpt huset (jeg regner med de får betalt for dette).

 

Datamaskiner - Tastatur og skjerm kan prøves på elkjøp og lignende.

 

Ski - Prøves i butikken, så du får et par som har passe spenn.

 

Feriereiser - prøves ikke, men man har spesielle klageretter på pakkereiser.

 

sykler - elsykler kan faktisk prøves, jo. Faktisk i noen tesla-butikker, pga et samarbeid. Sykler kan man også sette seg på i en vanlig sportsbutikk.

 

Resten av det du nevner, er ting som koster litt mindre enn en bil, og man kan derfor akseptere mer risiko.

Lenke til kommentar

Når 2 av ca 200.000 Model 3 har mistet coveret for støtfangeren bak, så er det altså noe sånt som 0,001% sannsynlighet for å oppleve det. Sjansen for å oppleve det er nok større enn å bli truffet av lynet, men ikke med en veldig god margin.

Kan være greit å lese artiklene som omhandler det. Verksteder sier dette er helt vanlig. Ikke at fangeren detter av, for det krever tid, men at alle bilene har en ansamling av støv, grus og småstein opp mot fangeren bak.

 

Altså er det kun snakk om tid, da det er en designfeil, og ikke produksjonsfeil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være greit å lese artiklene som omhandler det. Verksteder sier dette er helt vanlig. Ikke at fangeren detter av, for det krever tid, men at alle bilene har en ansamling av støv, grus og småstein opp mot fangeren bak.

 

Altså er det kun snakk om tid, da det er en designfeil, og ikke produksjonsfeil.

Det er ikke uvanlig at det samler seg støv og grus o.l. i hulrom i en bil. Det kan hende at Model 3 er mer utsatt for dette enn en del andre biler, og det ville ikke overraske meg om Tesla kommer med en fiks på det.

 

Men det er egentlig bare et problem til den grad det forårsaker skader, og det har så vidt jeg vet aldri skjedd. De to som mistet coveret bak kjørte gjennom dype vanndammer, noe som egentlig er en helt annen problemstilling.

 

(Det at det har skjedd to ganger, og så aldri skjedd igjen, kan også tyde på at det er kun snakk om en produksjonsfeil på de to bilene. Man må nesten anta at det kjøres Model 3 gjennom dype vanndammer noenlunde regelmessig.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Husk at det helt kan være mange av de som har bestilt på nettet, som har prøvekjørt bilen hos forhandler først.

Hus - forhandlere av hus har samme modellen til utstilling, enten et utstillingshus, eller så kjører de faktisk visning hjemme hos noen som tidligere har kjøpt huset (jeg regner med de får betalt for dette).

 

Datamaskiner - Tastatur og skjerm kan prøves på elkjøp og lignende.

 

Ski - Prøves i butikken, så du får et par som har passe spenn.

 

Feriereiser - prøves ikke, men man har spesielle klageretter på pakkereiser.

 

sykler - elsykler kan faktisk prøves, jo. Faktisk i noen tesla-butikker, pga et samarbeid. Sykler kan man også sette seg på i en vanlig sportsbutikk.

 

Resten av det du nevner, er ting som koster litt mindre enn en bil, og man kan derfor akseptere mer risiko.

Tenk på alle som kjøper båt. Jeg tror ikke det selges mangen på internett. Folk liker å prøve dyre ting før man kjøper dem. Båter og biler spesielt.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at det samler seg støv og grus o.l. i hulrom i en bil. Det kan hende at Model 3 er mer utsatt for dette enn en del andre biler, og det ville ikke overraske meg om Tesla kommer med en fiks på det.

 

Men det er egentlig bare et problem til den grad det forårsaker problemer, og det har så vidt jeg vet aldri skjedd. De to som mistet coveret bak kjørte gjennom dype vanndammer, noe som egentlig er en helt annen problemstilling.

 

(Det at det har skjedd to ganger, og så aldri skjedd igjen, kan også tyde på at det er kun snakk om en produksjonsfeil på de to bilene. Man må nesten anta at det kjøres Model 3 gjennom dype vanndammer noenlunde regelmessig.)

Nei, det er ikke uvanlig. Men det er vanlig at man har drenering for nettopp dette. Uten drenering for skitt og smuss, så vil det bare bygge seg opp mer og mer til det ikke klarer mer og noe går i stykker.

 

Vet ikke om du har sett videoen av verkstedet som viser dette?

https://itavisen.no/2019/03/06/dette-er-ille-tesla-gjorde-tabbe-med-designet-til-model-3/

 

Litt mer smuss og skitt enn normalt vil jeg si, på en såpass ny bil som jo ikke har vært på veien i mer enn et år. Og dette sier verksteder at er helt normalt å se hos TM3, noe de ikke ville nevnt om det ikke er en gjenganger hos alle merker og modeller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke uvanlig. Men det er vanlig at man har drenering for nettopp dette. Uten drenering for skitt og smuss, så vil det bare bygge seg opp mer og mer til det ikke klarer mer og noe går i stykker.

Det trenger det ikke gjøre. Det kan like gjerne bygge seg opp mer og mer, helt til hulrommet er fyllt opp. Om det da er snakk om f.eks et hulrom på et par liter, så trenger det ikke forårsake noen som helst problemer.

 

Vet ikke om du har sett videoen av verkstedet som viser dette?

https://itavisen.no/2019/03/06/dette-er-ille-tesla-gjorde-tabbe-med-designet-til-model-3/

 

Litt mer smuss og skitt enn normalt vil jeg si, på en såpass ny bil som jo ikke har vært på veien i mer enn et år. Og dette sier verksteder at er helt normalt å se hos TM3, noe de ikke ville nevnt om det ikke er en gjenganger hos alle merker og modeller.

Har sett videoen. Det er interessant, og man får se om det forårsaker problemer på sikt. Om det skulle forårsake problemer, så er jeg sikker på at Tesla kommer med en fiks av ett eller annet slag.
Lenke til kommentar

Det trenger det ikke gjøre. Det kan like gjerne bygge seg opp mer og mer, helt til hulrommet er fyllt opp. Om det da er snakk om f.eks et hulrom på et par liter, så trenger det ikke forårsake noen som helst problemer.

Hypotetisk ja, men vi snakker her om TM3. Det er ikke et lite hulrom det er snakk om. Det har du vell sett i videoen? 

 

 

Har sett videoen. Det er interessant, og man får se om det forårsaker problemer på sikt. Om det skulle forårsake problemer, så er jeg sikker på at Tesla kommer med en fiks av ett eller annet slag.

 

Vell, det er de tvunget til å gjøre. Men det er fremdeles flaut å se ettersom de allerede har hatt service problemer. Det å legge ytterligere press på service køen er jo ikke akkurat sunt når de allerede står i den situasjonen de er i, eller har vært i - alt ettersom. 

 

Dette er noe de burde ha sett under QA, da det bare omhandler en så enkel test som å bruke bilen, for så å skru på den i ettertid. Eneste logiske slutningen her er jo at de må teste mer på grus enn de har gjort tidligere. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...