Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC går av rett etter oppstart


Anbefalte innlegg

Specs: I9-9900k

Z390 Asus f  gaming hovedkort

2 2x8 g skill trident 3200mhz

seasonic 850watt

 

Har ikke gpu endå.

 

Jeg monterte hele pcen i et kabinett, med alt av NVME, Harddisk, og vannkjøling (coolermaster 240)

 

Hele pcen funket, den dagen  jeg monterte den. jeg kom meg inn i BIOS og gjorde meg klar for å laste ned windows. Det var sent på kveld, så jeg gikk å la meg. Idag etter jeg kom hjem fra jobb prøvde jeg å starte pcen, den startet i ca 2 sec, den slo seg av. så prøvde jeg igjen, 1 sec på, så av.  Jeg må kvele psu'n for strøm  hver gang jeg skal prøve å starte på nytt.

 

Jeg har prøvd:

 

CMOS

Bytte ram slots

Tatt hovedkort, cpu, ram, kjøler oppå hovedkortet  sin originale eske, koblet alt opp, og det funket fremdeles ikke. Jeg bestilte alle deler fra komplett, bortsett fra vannkjøleren. -Alt bestilt forigje uke.

 

En ting å nevne er at aura lysene på hovedkortet lyser når psu er "på" men ikke pcen er  på. Noe jeg tar som  at psuen funker?

Har kjøpt gpu av privat person, men ikke fått den fra posten endå.

 

Ser nesten ut som 2 pins på hovedkortet i cpu socketen er bøyd, men kan det være årsaken? Pcen funket jo igår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bøyde pins... er du stødig på handa da du få det til å funke. Men gjerne ikke optimalt. Har forsøkt og mine hender var bedre til å google z170 boards :D

Kan være værdt er forsøk å redde hovedkortet, men kan fort gjøre vondt værre :/. Ville prøvd med en pinsett eller lignende.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at PSU'en mest sansynlig er komponenten som forårsaker problemet. Desverre er det sånn at det også kan være hovedkortet, og dermed så er det vanskelig å vite sikkert uten å skifte til ny PSU.

 

Hei, jeg plugga inn en annen strømforsyning og pcen funker helt som den skal :) Det var tydeligvis, en HELT ny, men  gåen PSU. Uflaks, i guess! Jeg kjøpte den ikke fra demo seksjonen på komplett, så jeg regner med på  at den ikke er brukt før, så er vel en slags produksjons feil! Rart at Seasonic sin 850watts 80gold plus ikke skulle funke med pcen min da, vet virkelig ikke om det er forskjell på PSUER, bortsett fra watt, og effektivitet. Har sendt inn den ødelagte psuen, skal høre med komplett om jeg kan få en corsair 850watt istedenfor, da det var denne psuen jeg prøvde pcen med og det funka  :w00t:  

Kan ikke vente på å fyre opp I9'en og laste ned pubg og rainbow six siege, for å spille på min 49"  samsung 144hertz skjerm  :eek:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...