Gå til innhold

Hva er beste måte å få Netflix, NRK nett-TV og Plex over på TVen?


Anbefalte innlegg

Ja, i det minste de fleste av de, Harmony klarer vel egentlig alt?

Jeg har WeTek og Minix, begge de funker med Harmony, det samme gjør NUC og andre mini-PC'er med Flirc mottaker.

Harmony funker med AppleTV også.

Kommer litt an på hvilken Harmony man har. Klassisk så styrer de kun via IR, men mer avanserte kan ta RF og om man har HUB så kan man ta blåtann.

Mitt uklare spørsmål var vel egentlig om android boxene har IR? Jeg kan igrunn svare meg selv etter å ha lett litt; noen tar IR, da helst de eldre boxene som har helt simpel fjernkontroll, mens de som har fjernkontroll med prateknapp m.m. går på blåtann. Ergo Harmony hub er påkrevet på de nyere (med visse unntak), inklusive Xiaomi Box S 4K som "kun" har blåtann (evt wifi-styring, det har jeg ikke funnet ut av ennå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men man styrer vel via HDMI CEC?

Så kan man styre tven kan man styre det som er plugget i. Er slik min mi box S boks styres med fjernkontrollen til TVen iallefall.

Ja, i den grad at mottakeren (TV eller f.eks receiver) har en velfungerende versjon av CEC. Det har vel begynt å komme seg etterhvert, men siden CEC kom og en tid etter var det bingo hvorvidt dette virket som det skulle. F.eks at det kan finne på å slå av en enhet fordi man bare ønsker å svitsje over til en annen enhet for å se noe annet i et øyeblikk. For noen enheter er ikke dette så farlig, de starter greit opp igjen ila kort tid, mens på andre enheter kan man / kunne man risikere å måtte bruke en hel neve med minutter for å komme tilbake til der man var.

I mitt tilfelle her i heimen har jeg valgt å slå av CEC fordi det lagde mer plunder enn det var til hjelp, iallfall så lenge man har noe så brukervennlig som en godt satt opp Harmony. I stuen her har vi PS3, PS4, Switch, Wii, MusicCast WXAD10, en receiver, diverse smartlys og ventilasjon inn på Harmony med hub. 1 fjernkontroll som styrer rubbel og bit.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...