Gå til innhold

Hva er beste måte å få Netflix, NRK nett-TV og Plex over på TVen?


Anbefalte innlegg

AppleTv slo alt her i huset, men kommer selvsagt an på hva en må ha. Shield fikk jeg problemer med (flere som har hatt det etter søk på nettet). Nettet datt faktisk ut til tider, da med kabel. Ikke har den alle appene heller. Sier ikke den ikke er noe, men tydeligvis var den ikke noe for meg. Litt usikker på om RiksTV appen fantes (tror ikke det) til Shield men Altibox appen var ikke der vet jeg. Shield igjen har jo innebygd chromecast, som sikkert kan være en fordel for enkelte, selv foretrekker jeg at det finnes apper. Det var kun en ny ShieldTV igjen i butikken når jeg handlet og jeg kjøpte den nye, men det var flere (4-5 stk) demoer ved siden av til nedsatt pris, ikke at det sier noe annet enn at det har vært andre enn meg som har vært missfornøyd, men det var vel dit min havnet å  :rofl: Det var jo synd, for jeg ønsket meg stort den boksen der  :hm:

 

Bruker også fjernkontrollen til TV å styre med  :)

 

Så Plex, Nrk, Netflix, Viaplay, RiksTV og Altibox++ finnes som apper og fungerer på AppleTV

 

Jeg har ikke opplevd noen problemer med min Shield men jeg hadde litt problemer med deling, det var ikke på grunn av Shield`n men Windows 10 som jeg synes er veldig tungvindt når det kommer til deling av mapper.

 

Apper er heller ikke noe problem, det meste kan lastes ned fra APKPure. Jeg har installert Opera fra APKPure og bruker Logitech K400 trådløst tastatur, det gjør det mye lettere å bruke nettsider som Dplay og lignende som ikke har apper som egner seg for Shield.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple-TV funker vel bra om du har også har dedikert resten av livet ditt til Apple.

Om ikke så har den bare færre funksjoner til dobbel pris.

Du trenger ikke dedikere livet ditt til Apple for å bruke dems mediastreamer med Netflix, NRK nett-TV og Plex som TS spør etter i første post.

Litt unødvendig utsagn.

Appene som er skrevet til tvos til apple er meget velfungerende , smooth og enkle å bruke.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke dedikere livet ditt til Apple for å bruke dems mediastreamer med Netflix, NRK nett-TV og Plex som TS spør etter i første post.

Litt unødvendig utsagn.

Appene som er skrevet til tvos til apple er meget velfungerende , smooth og enkle å bruke.

Men så er det prisen da. Ser absolutt ikke vitsen med å betale dobbelt så mye for en boks som gjør akkurat samme nytten.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke dedikere livet ditt til Apple for å bruke dems mediastreamer med Netflix, NRK nett-TV og Plex som TS spør etter i første post.

Litt unødvendig utsagn.

Appene som er skrevet til tvos til apple er meget velfungerende , smooth og enkle å bruke.

Har man en Android telefon så får man vel ikke castet til Apple TV på noe enkelt vis som man gjør med en iPhone.

 

Men man får castet begge deler helt fint til Mi box/Chromecast. Så Apple tv funker best om man bruker Apple ellers og.

Lenke til kommentar

Har man en Android telefon så får man vel ikke castet til Apple TV på noe enkelt vis som man gjør med en iPhone.

Men man får castet begge deler helt fint til Mi box/Chromecast. Så Apple tv funker best om man bruker Apple ellers og.

Det var ikke spørsmål om casting fra android mobil i første post.

Forresten er begge deler er mulig . Vi har innebygd cromecast i AV receiver og AirPlay støtte i Apple TV . Så her er man ikke bundet til noe og kan caste både musikk og media fra hva som helst av de to mobil operativsystemene. AV receiver har i tillegg spotify connect.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Men så er det prisen da. Ser absolutt ikke vitsen med å betale dobbelt så mye for en boks som gjør akkurat samme nytten.

Nei , det er så.

Jeg kastet bort ca 800kr på en Samsung Homsync B9150 med Jellybean som var søppel (wasted money). Boot kode og/eller image i 1TB HDD gikk tilslutt dundas så den gikk i el-retur etter kort «levetid». Det var dårlig med apper som kunne kjøres på den. Mye frustrasjoner.

Så om man tilfeldigvis plukker ut et drittprodukt så er det også dårlig anvendte penger. Sier ikke at du anbefaler noe drittprodukt. Mere det at man risikerer «buy cheap - buy twice» , og da er plutselig ikke en AppleTV til en drøy tusenlapp så dumt allikevel . Vel og merke at man ikke skal ha en mediaboks man skal caste direkte til fra en Android mobil.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noen problemer med min Shield men jeg hadde litt problemer med deling, det var ikke på grunn av Shield`n men Windows 10 som jeg synes er veldig tungvindt når det kommer til deling av mapper.

 

Apper er heller ikke noe problem, det meste kan lastes ned fra APKPure. Jeg har installert Opera fra APKPure og bruker Logitech K400 trådløst tastatur, det gjør det mye lettere å bruke nettsider som Dplay og lignende som ikke har apper som egner seg for Shield.

Joa, det finnes sikkert løsninger. Det er bare det at det er mer tungvindt, tar mer plass og er en del dyrere enn AppleTV. Prisen er ikke akkurat avgjørende for meg her. Hadde prisen vært omvendt hadde jeg jo like vel valgt AppleTV. Der slipper en å laste ned noe ekstra, en laster bare ned appen. Når det da finnes app så slipper en jo det tastaturet.. 

Lenke til kommentar

Nei, den støtter AirPlay.https://www.appledystopia.com/how-to/play-spotify-apple-tv-4-page-1/

Men hvis du bruker det hele tiden er det vel bare å fortsette med det ?

Airplay virker å være en ganske tungvindt løsning for å spille av Spotify. Man må vel bruke airplay på Apple sin smarthøytaler og?

 

Kjekt å styre musikken på tven fra smartklokka, siden spotify snakker med alle andre Spotify - untatt på apple-TV da tydeligvis..

 

Men som nevnt sikkert kjekt om man bruker Apple utstyr fra før av - så det burde man ta i betraktning når man velger.

Lenke til kommentar

Spiller man spotify på TV høyttalere da ?

Tråden handler om hvordan enklest få NRK nett tv , Netflix og Plex på en TV uten apper. Jeg tok det derfra. Men andre svarer på ting som ikke er forespurt og kompliserer tråden .

 

 

Vi vet lite om hvilket lydoppsett ts har og om det er eksternt lydoppsett tilkoplet tv overhodet.

 

Kanskje på tide at trådstarter forteller litt mere i detalj hvilket behov han har og hva slags sammensetning apparater han har.

Man trenger ikke bruke AppleTV til spotify (jeg gjør det ikke) om man f.eks har en smarthøyttaler eller lydplanke med spotify connect , eller en AV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere som har Apple TV, gir dette noe bedre kvalitet på 4K filmer enn innebygde apper på Samsung Tizen platformen?

Har lest at det kan være ganske stor forskjellen på kvaliteten Netflix gir kontra Viaplay, HBO og lignende.

Der noe apper har mindre bitrate.

Vet også at ingenting slår en 4K Blueray på en god spiller, men jeg kjøper ikke Blueray i fysisk format lenger....

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til dere som har Apple TV, gir dette noe bedre kvalitet på 4K filmer enn innebygde apper på Samsung Tizen platformen?

Har lest at det kan være ganske stor forskjellen på kvaliteten Netflix gir kontra Viaplay, HBO og lignende.

Der noe apper har mindre bitrate.

Vet også at ingenting slår en 4K Blueray på en god spiller, men jeg kjøper ikke Blueray i fysisk format lenger....

 

Jeg synes bilde kvaliteten er ganske så lik på Apple Tv,Nividia Tv Shield osv VS Samsung sine innebygde apper,MEN jeg liker klart best Samsung sine egne apper fordi der er video bevegelser smooth…..på Apple Tv så hakker video med mindre jeg går inn i options og forandrer hz etter hva app jeg ser på....tungvint.

På NRK appen på Nividia Shield så hakker video uansett hva jeg velger i option.....og får ikke for eksempel Netflix 100% heller.

Det skal sies at jeg er veldig "var" på bilde bevegelser...…..problemet over ser jeg ofte på National Geographics tv kanalen også.

Min bror hadde en 10 år gammel Panasonic plasma som var helt j!&%g på bevegelser men han la ikke merke til det engang så vi er forskjellige  :)

Videre så har Netflix (vanlig HD) mye bedre bilde kvalitet en Sumo,Viaplay og Hbo…..spesielt sistnevnte har dårlig bilde kvalitet.(skarphet og farger spesielt)

Blu-ray og 4k er overlegen alt men kjøper ikke filmer fysisk lengre....bortsett fra enkelte titler,men låner på biblioteket :)

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar

Jeg synes bilde kvaliteten er ganske så lik på Apple Tv,Nividia Tv Shield osv VS Samsung sine innebygde apper,MEN jeg liker klart best Samsung sine egne apper fordi der er video bevegelser smooth…..på Apple Tv så hakker video med mindre jeg går inn i options og forandrer hz etter hva app jeg ser på....tungvint.

På NRK appen på Nividia Shield så hakker video uansett hva jeg velger i option.....og får ikke for eksempel Netflix 100% heller.

Det skal sies at jeg er veldig "var" på bilde bevegelser...…..problemet over ser jeg ofte på National Geographics tv kanalen også.

Min bror hadde en 10 år gammel Panasonic plasma som var helt j!&%g på bevegelser men han la ikke merke til det engang så vi er forskjellige  :)

Videre så har Netflix (vanlig HD) mye bedre bilde kvalitet en Sumo,Viaplay og Hbo…..spesielt sistnevnte har dårlig bilde kvalitet.(skarphet og farger spesielt)

Blu-ray og 4k er overlegen alt men kjøper ikke filmer fysisk lengre....bortsett fra enkelte titler,men låner på biblioteket :)

 

Det er litt sånn jeg har tenkt også, men det er noen som har fortalt meg at man får best kvalitet via Apple TV.

Jeg har vansklig for å tro at Apple TV gir en høyere bitrate enn det Netflix gjør selv, hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er jo Netflix, NRK, Viaplay og disse som bestemmer det selv, bitraten altså.

Etter jeg fikk ny Samsung TV rett etter jul har jeg vært veldig fornøyd med grensesnitt og de appene som er på TV fra før, så da slår jeg fra meg det ihvertfall.

Jeg synes det meste av det nyere innholdet som ligger på Netflix i 4K gir et veldig bra bilde, jeg krangler bare litt med meg selv på noen av HDR titlene om bildet faktisk er bedre med HDR avslått.

Lenke til kommentar

Det er litt sånn jeg har tenkt også, men det er noen som har fortalt meg at man får best kvalitet via Apple TV.

Jeg har vansklig for å tro at Apple TV gir en høyere bitrate enn det Netflix gjør selv, hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er jo Netflix, NRK, Viaplay og disse som bestemmer det selv, bitraten altså.

Etter jeg fikk ny Samsung TV rett etter jul har jeg vært veldig fornøyd med grensesnitt og de appene som er på TV fra før, så da slår jeg fra meg det ihvertfall.

Jeg synes det meste av det nyere innholdet som ligger på Netflix i 4K gir et veldig bra bilde, jeg krangler bare litt med meg selv på noen av HDR titlene om bildet faktisk er bedre med HDR avslått.

 

Tror ikke det skal være noe forskjell om man ser Netflix via Apple Tv eller Samsung appen for Netflix når det gjelder bilde skarphet osv.....men som nevnt i forrige post så ser jeg stor forskjell på bevegelser,eneste grunnen til at jeg bruker Samsung sin egen Netflix app.Vil tro bitraten er den samme.

Hadde en Q9FN Samsung før jul og den var rå på bilde kvalitet fra Netflix osv....og veldig kjapp app oppstart og navigering i menyene.

Men fikk ikke testa Netflix i 4K/HDR da.

Lenke til kommentar

Spiller man spotify på TV høyttalere da ?

Tråden handler om hvordan enklest få NRK nett tv , Netflix og Plex på en TV uten apper. Jeg tok det derfra. Men andre svarer på ting som ikke er forespurt og kompliserer tråden .

 

 

Vi vet lite om hvilket lydoppsett ts har og om det er eksternt lydoppsett tilkoplet tv overhodet.

 

Kanskje på tide at trådstarter forteller litt mere i detalj hvilket behov han har og hva slags sammensetning apparater han har.

Man trenger ikke bruke AppleTV til spotify (jeg gjør det ikke) om man f.eks har en smarthøyttaler eller lydplanke med spotify connect , eller en AV.

 

Vil helst ha alle enheter koblet til samme kilde på recieveren for å slippe å bytte mellom de. Færrest mulig klikk er et mål for meg :)

Ser for meg at recievern enten er koblet til den optiske utgangen på TVen, eller hva nå enn for en mediaboks jeg ender opp med. 

 

Med Apple-Tv blir jeg avhengig av å bruke 2 ulike kilder på TVen, 1 for Apple TV, og en for Chromecast (for å spille av musikk). Da må recieveren kobles til TVen. 

 

Med Shield eller androidbasert mediaboks ser det for meg ut som det blir ett fett om jeg kobler recieveren til TVen eller  mediaboksen?

 

En annen ting:

På Shield eller andre androidbaserte mediabokser, hvor enkelt er det å skifte mellom de ulike appene? Og hvor enkelt er det å skrive med fjernkontrollen når dere f.eks. skal søke etter en TV-serie el. i f.eks. netflix?

Lenke til kommentar

Bytting mellom apper er meget enkelt. For å skrive får du opp ett qwerty tastatur som er enkelt å skrive på. Eller du kan bare bruke stemmen å si hva du vil skrive.

 

Eller du kan plugge i ett tastatur å skrive med det.

 

Du kan og bruke fjernkontrollen til tven til å styre mediaboksen (funker med min Samsung tv iallefall) eller du kan bruke en Android telefon som fjernkontroll også om ønskelig.

Lenke til kommentar

Hva med f.eks Logitech Harmony fjernkontroller? Kan de brukes til å fjernstyre en android tv box?

 

Ja, i det minste de fleste av de, Harmony klarer vel egentlig alt?

Jeg har WeTek og Minix, begge de funker med Harmony, det samme gjør NUC og andre mini-PC'er med Flirc mottaker.

Harmony funker med AppleTV også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...