Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig å finne venner i voksen alder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Lurer på hvordan man blir kjent med nye mennesker, synes det er vanskelig når man ikke fester/drikker osv. Hvor møter man nye bekjente? Bruker heller ikke sosiale medier...

Er ei kvinne på 25.

Anonymous poster hash: dd11f...d88

 

Si det! Det kommer jo helt an på hvilke arenaer du holder til på.. Jeg har jo fått en del greie venner igjennom gaming. Har en jeg nå nesten to-tre ganger iløpet av uken spiller spill med og storkoser meg. Vi prater jo også om veldig mye forskjellig, og det trenger jo ikke være bare spill, det kan jo bare være prating. 

 

Så det kommer jo helt an på hva du driver med. Men jeg har lært meg en ting: vær åpen, og ærlig, så er som de du møter det samme. 

Lenke til kommentar

Si det! Det kommer jo helt an på hvilke arenaer du holder til på.. Jeg har jo fått en del greie venner igjennom gaming. Har en jeg nå nesten to-tre ganger iløpet av uken spiller spill med og storkoser meg. Vi prater jo også om veldig mye forskjellig, og det trenger jo ikke være bare spill, det kan jo bare være prating.

 

Så det kommer jo helt an på hva du driver med. Men jeg har lært meg en ting: vær åpen, og ærlig, så er som de du møter det samme.

Mener du venner som du møter jevnlig, eller online folk?

 

Ts;

Kommer vel an på hvor du bor.

Selv er jeg innflyttet til en liten lukket bygd og her er det ekstremt utfordrende å bli kjent med noen fordi det er så få aktiviteter lokalt.

 

Bor du i en by så pleier det å være en del aktivitetstilbud hvor du kan møte likesinnede. Se på hvilke hobbyer du liker og om det er noe som passer for deg.

 

Eksempelvis liker jeg rollespill, padling og camping. Hadde jeg bodd i en by kunne jeg sikkert funnet en gruppe for hver av disse aktivitetene hvor jeg kunne blitt med og etterhvert kommet innpå andre.

 

Som han ovenfor sier så tror nok jeg også at det er en fordel å være åpen om at du er ensom. Jeg antar det er mange som kunne tenkt seg flere venner, men det er veldig norsk å være defensiv og innesluttet.

Lenke til kommentar

Si det! Det kommer jo helt an på hvilke arenaer du holder til på.. Jeg har jo fått en del greie venner igjennom gaming. Har en jeg nå nesten to-tre ganger iløpet av uken spiller spill med og storkoser meg. Vi prater jo også om veldig mye forskjellig, og det trenger jo ikke være bare spill, det kan jo bare være prating. 

 

Så det kommer jo helt an på hva du driver med. Men jeg har lært meg en ting: vær åpen, og ærlig, så er som de du møter det samme. 

Takk! Gamer ikke så mye nå, er mer interessert i musikk og tegning. Det er vel der hovedinteressene er.

Ja, det er nok greit å møte folk med like interesser :) Jeg vet bare ikke hvordan. Jeg er heller ikke så flink til å åpne meg opp for nye mennesker, og det er vel det som er litt av problemet.

 

 

Anonymous poster hash: dd11f...d88

Lenke til kommentar

Mener du venner som du møter jevnlig, eller online folk?

 

Ts;

Kommer vel an på hvor du bor.

Selv er jeg innflyttet til en liten lukket bygd og her er det ekstremt utfordrende å bli kjent med noen fordi det er så få aktiviteter lokalt.

 

Bor du i en by så pleier det å være en del aktivitetstilbud hvor du kan møte likesinnede. Se på hvilke hobbyer du liker og om det er noe som passer for deg.

 

Eksempelvis liker jeg rollespill, padling og camping. Hadde jeg bodd i en by kunne jeg sikkert funnet en gruppe for hver av disse aktivitetene hvor jeg kunne blitt med og etterhvert kommet innpå andre.

 

Som han ovenfor sier så tror nok jeg også at det er en fordel å være åpen om at du er ensom. Jeg antar det er mange som kunne tenkt seg flere venner, men det er veldig norsk å være defensiv og innesluttet.

Bor selv i en liten bygd, så det er nok kanskje litt derfor ja. Haha.

Og da er det jo ikke så mange aktiviteter å velge mellom som du nevner.

 

Flytte er egentlig ikke aktuelt heller, iallefall ikke nå.

 

Ja, jeg tror du er inne på noe der om at vi nordmenn er ganske introverte folk, og vi har gjerne de samme vennene gjennom hele livet, og er rett og slett ganske ''lukket''. :)

 

Anonymous poster hash: dd11f...d88

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Takk! Gamer ikke så mye nå, er mer interessert i musikk og tegning. Det er vel der hovedinteressene er.

Ja, det er nok greit å møte folk med like interesser :) Jeg vet bare ikke hvordan. Jeg er heller ikke så flink til å åpne meg opp for nye mennesker, og det er vel det som er litt av problemet.

Anonymous poster hash: dd11f...d88

 

 

Det finnes alltid måter å bli kjent med folk på.. Du kan jo helt alvorlig bruke Tinder å finne venner og, det er ikke sånn at alle der er ute etter et nummer liksom. 

 

Jeg sliter selv med dette til en vis grad, jeg isolerer meg og går sjeldent ut av huset, men det er ikke sunt i lengden. 

Lenke til kommentar

Via interesser, sosiale funksjoner. For meg kan det være hvor som helst, i buss, i byen, hva som helst. Men det blir litt annerledes når man er på utkikk etter faste bekjentskaper. Det er ikke alle som er på utkikk etter det samme. Noen er i en livssituasjon som tilsier at de ikke er klare for å forme langvarige sosiale bånd, og det må man respektére. Men så klart, jo flere man er åpen med, jo større er sjansen for at man begynner å stifte en samling bekjentskaper man kan ha regulær kontakt med. Så bør man ha en viss tanke om hvilken funksjon de skal ha i livet sitt. Som bare en perifér støtte man snakker med av og til om alt og ingenting, eller noen du vil stole på nok til å ta med på to-personstur til et land langt unna i to uker, at du ikke bør forvente noen uheldige overraskelser, som at personen plutselig skifter humør eller ber om pengelån og slike ting.

 

Vennskap er noe som må eller bør jobbes aktivt med. Som med alt i livet: Jo mer jobb man legger inn i det, jo sterkere og mer langvarig blir det.

 

Men utover dette, vil jeg legge til at hvis de astrologiske personlighetene og energiene stemmer, så er sjansen større for at det varer. Prøv å hold en liten finger på hvilket stjernetegn de er og hvordan du påvirkes av dem, og hvordan de blir påvirket av deg. Jeg har funnet at det stemmer svært godt. De som har annerledes energi enn meg krever mer offer å holde kontakt med, men man får også betalt i form av økt innsikt i deres væremåte. De med lik energi føler jeg er lett å ha kontakt med, vi forstår hverandre veldig godt, men de negative likhetene forsterkes også. Når vi er fundamentalt uenige, så blir det dobbelt jordskjelv ^^ Det er litt slitsomt, men sånn er nå dét.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å finne folk som har de samme interessene som deg selv. Da har man alltid noe å prate om når man treffes.Etterhvert vil man kanskje merke at man har samme kjemi.

 

Erfaringa mi er at man må være den aktive hvis man kommer som ny en plass, de fastboende har allerede en vennekrets og er ikke så mye frampå.

 

Men ta det rolig.

Lenke til kommentar

Da jeg var 25 år flyttet jeg til en helt ny by i Norge, som jeg aldri har vært i før. Har/hadde en slektning her, men han har jeg møtt sånn 4-5 ganger de årene jeg har bodd her. 

 

Det som er viktig er å være kontaktsøkende, delta på forskjellige aktiviteter, som interesserer deg. Men husk ta kontakt med folk, det er ikke den andre partens oppgave å skape et vennskap, dette er noe som må skje i samhold.

 

Jeg fikk selv mange venner med å følge den strategien når jeg flyttet til en ny by :) 

Lenke til kommentar

Du kan begynne å snakke med folk som jobber på lokale cafeer / butikker i nærheten av der du bor. Hvis du har noen venner fra før kan du spørre dem om å ta med noen av deres venner neste gang dere treffes. Utvider vennekretsen gradvis. Trenger ikke være bestevenn med alle, men bekjente du kan finne på ting med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...