Gå til innhold

– Piratkopiering er mer jobb enn det er verdt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært mye mindre pirater om alle hadde hatt tilgang til hele utvalget til f.eks Netflix.

Har gått tom for innhold på Netflix, så fra Mars returnerer jeg til piratlivet etter å hatt pause i flere måneder.

Skal samtidig laste ned musikk, da jeg ikke lengre har tilgang på radio og må lytte på egenproduserte CDer, hvor jeg før klarte meg med FM

  • Liker 9
Lenke til kommentar

det meste på netflix kan du få tilgang til ved bruk av en god vpn. har nordvpn og det funker utmerket for å få tilgang til amerikanske serier som ikke sendes til norge.
men må si meg enig, hvis vi hadde fått tilgang på mer streaming av film og serie annet enn de få gangene de sendes på tv, så hadde piratkopiering vert helt ubrukelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Piratkopierte en gang i tiden Sims3 med ørten add-ons. Hver av disse add-ons hadde sin egen crack og måtte legges inn i en viss rekkefølge. Det var gjerne noen forumtråder som måtte følges også om det var noen add-ons som ikke var cracket helt rett. Synes å huske at deamon-tools også måtte benyttes i kaoset. Gud forby at det kom en must-have oppdatering oppi det hele.

 

Mer jobb enn det var verdt ja. Ikke pga et dårlig spill, men det ble like mye vedlikehold som faktisk spilling. I dag kaster jeg heller penger på Steam som en full sjømann. Og ikke minst mtp sikkerheten til systemet mitt. Ingen som vet hva slags kinesisk faenskap som ligger i cracks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

det meste på netflix kan du få tilgang til ved bruk av en god vpn. har nordvpn og det funker utmerket for å få tilgang til amerikanske serier som ikke sendes til norge.

men må si meg enig, hvis vi hadde fått tilgang på mer streaming av film og serie annet enn de få gangene de sendes på tv, så hadde piratkopiering vert helt ubrukelig.

Er ikke det piratkopiering med ekstra steg?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

En av mine favorittserier er Shameless US.
Hvordan se den uten å gjøre noe ulovlig? De har til og med tatt vekk de gamle sesongene på norsk Netflix.
Henger ikke på greip med dette geoblock tullet, og som #tsetsefluen sier, det er så fragmentert med Netflix/HBO/Viaplay/Prime/TV2 Sumo/NRK/Dplay at det er kvalmende og ikke minst DYRT!
Og... Shameless får en ikke se uansett.

Edit: Jeg har faktisk abo. på Netflix, Prime, HBO (gjennom tv-lev.), Dplay i dag. Av og til en kampanjemnd på både Viaplay og TV2 Sumo...  Mye styr! Hadde gjerne betalt det dobbelte av hva jeg betaler for i dag for en "Spotfiy" tjeneste for serier og film.

Endret av BigZ12
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde vært mye mindre pirater om alle hadde hatt tilgang til hele utvalget til f.eks Netflix.

Har gått tom for innhold på Netflix, så fra Mars returnerer jeg til piratlivet etter å hatt pause i flere måneder.

Skal samtidig laste ned musikk, da jeg ikke lengre har tilgang på radio og må lytte på egenproduserte CDer, hvor jeg før klarte meg med FM

 

Det hadde det også kostet Netflix etc. mye mer penger å få lov til å vise disse uten geo restriksjon. Noe vi hadde endt opp med å betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Piratkopierer som regel aldri spill lengre, men filmer og serier og høhø pleier jeg å laste ned. 

 

Det er ofte at jeg finner en serie jeg ønsker å se på, og ønsker å laste den ned da jeg ikke finner det på streaming, f.eks sist nå Private Practice. Så var det The House That Jack Built, som blir utgitt i en relativt kraftig sensurert utgave, og ønsket ikke å se den sensurerte versjonen, så jeg venter fremdeles på at en uncut versjon skal komme opp så jeg får sett den.. 

 

Musikk har jeg forøvrig hatt spotify for å årevis og har i grunnen glemt at jeg betaler for det.. :p 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tapet for musikere i å være fanget i en parasittisk virksomhet er høyere, samt at det koster for personvernet å benytte seg av tjenester som monetiserer og samler inn data.

 

Mye overvåkning i andre kanaler også, men gjort rett veldig anonymt. Man kan til dels prøve å ikke lekke like mye data hos forlagsbransjen, men det er virkelig mer styr enn det er verdt, noe som er den virkelige nyheten her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En av mine favorittserier er Shameless US.

Hvordan se den uten å gjøre noe ulovlig? De har til og med tatt vekk de gamle sesongene på norsk Netflix.

Henger ikke på greip med dette geoblock tullet, og som #tsetsefluen sier, det er så fragmentert med Netflix/HBO/Viaplay/Prime/TV2 Sumo/NRK/Dplay at det er kvalmende og ikke minst DYRT!

Og... Shameless får en ikke se uansett.

 

Edit: Jeg har faktisk abo. på Netflix, Prime, HBO (gjennom tv-lev.), Dplay i dag. Av og til en kampanjemnd på både Viaplay og TV2 Sumo...  Mye styr! Hadde gjerne betalt det dobbelte av hva jeg betaler for i dag for en "Spotfiy" tjeneste for serier og film.

 

Er det ikke bare å handle serien på dvd?

 

Eller er det noe jeg ikke får med meg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om film- og TV-bransjen hadde fulgt oppskriften til musikkbransjen hadde piratkopiering nærmest vært en saga blott. Ikke helt, for det finnes snyltere som laster ned ulovlig, kun motivert av at de slipper å betale og ikke av utilgjengelighet og dårlig brukervennlighet på streamingplattformene. Dette gjelder sannsynligvis et fåtall av piratene.

 

Spotify f.eks. dekker 99% av mine behov for musikk og jeg betaler gladelig for det de tilbyr. Har ikke lastet ned musikk siden den gang jeg ble drittlei Jonathan fra Spotify.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...