Gå til innhold

Nå skal Funcom lage nye Dune-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ok, Funcom vet ikke at conan er fantasi men tror den er sci fi?

 

Nei, det er artikkelforfatter som har utelatt deler av teksten fra FunCom.

Sitat: “Funcom has a strong history of working with beloved sci-fi/fantasy intellectual properties including our bestsellers Age of Conan and Conan Exiles,”

Ja, så sant. Det mangler visst et ord.

Takk for at du sier fra. Jeg har rettet opp i sitatet nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, Funcom vet ikke at conan er fantasi men tror den er sci fi?

 

Nei, Conan er Sword & Sorcery, for å pirke litt. Det er ikke det samme som fantasy.

 

Blir uansett bra med flere spill basert på Dune-universet. Jeg håper bare de klarer å unngå å låse seg fast i den første  boken. Ikke glem at God Emperor foregår flere tusen år etter den førse trilogien, før vi hopper enda flere tusen år frem i tid med Heretics of Dune. På den tiden er Dune forandret stort sett til en ren jungel. Er med andre mye de kan ta av her. Hvorfor ikke lære fra Star Wars: Knights of the Old Republic, og sette handlingen til en hittil ukjent tidsepoke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Conan er Sword & Sorcery, for å pirke litt. Det er ikke det samme som fantasy.

 

Blir uansett bra med flere spill basert på Dune-universet. Jeg håper bare de klarer å unngå å låse seg fast i den første  boken. Ikke glem at God Emperor foregår flere tusen år etter den førse trilogien, før vi hopper enda flere tusen år frem i tid med Heretics of Dune. På den tiden er Dune forandret stort sett til en ren jungel. Er med andre mye de kan ta av her. Hvorfor ikke lære fra Star Wars: Knights of the Old Republic, og sette handlingen til en hittil ukjent tidsepoke?

 

Sword and Sorcery er en underkategori av fantasy.

Akurrat som Tolkin high fantasy er en underkategori av fantasy.

 

Eller Eller som at Star Trek/Babylon 5 osv er Space operas en underkateogri av sci fi. 

 

Du har jo så klart visse ting som mikser fantasi og sci fi, som steam punk som er litt av begge deler. Og det samme er Disc World bøkene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sword and Sorcery er en underkategori av fantasy.

Akurrat som Tolkin high fantasy er en underkategori av fantasy.

 

Eller Eller som at Star Trek/Babylon 5 osv er Space operas en underkateogri av sci fi. 

 

Du har jo så klart visse ting som mikser fantasi og sci fi, som steam punk som er litt av begge deler. Og det samme er Disc World bøkene. 

 

Tolkien, Harry Potter og Warhammer 40K er alle teknisk sett "fantasy", men det skal godt gjøres å sammenligne dem. Men det du glemmer er at Tokien er den som skapte det vi kjenner som "fantasy" i dag. Den første boken hans, Hobbiten, kom allerede i 1936, mens det er selvsagt Ringenes Herre som virkelig satte i gang fantasy-sjangeren for alvor på 1950-tallet. Men en viktig ting å huske på er at Conan dukket opp så tidlig som i 1932, hele fire år før Hobbiten kom. Conan var med andre ord til stede før fantasysjangeren var født. Dermed kan Sword & Sorcery ikke være en underkategori av en sjanger som ikke eksisterte på den tiden. ;)

Lenke til kommentar

Tolkien, Harry Potter og Warhammer 40K er alle teknisk sett "fantasy", men det skal godt gjøres å sammenligne dem. Men det du glemmer er at Tokien er den som skapte det vi kjenner som "fantasy" i dag. Den første boken hans, Hobbiten, kom allerede i 1936, mens det er selvsagt Ringenes Herre som virkelig satte i gang fantasy-sjangeren for alvor på 1950-tallet. Men en viktig ting å huske på er at Conan dukket opp så tidlig som i 1932, hele fire år før Hobbiten kom. Conan var med andre ord til stede før fantasysjangeren var født. Dermed kan Sword & Sorcery ikke være en underkategori av en sjanger som ikke eksisterte på den tiden. ;)

 

Nei, tolkin er High fantasy, som er en undersjanger av fantasi.

Sword and sorcery er sin egen undersjanger av fantasi. 

 

Kateogrier handler ikke om hvem som fant opp hva, det er en måte å sette ting i et system på.

I dette systemet er sword and Sorcery en undersjanger, akurrat som High fantasy er.

Og du tror ikke drakula går under fantasi? Den kom før Conan, men likevel setter man Dracula i en undersjanger av fantasi, enten som en egen "vampy fantasi" eller i den større "gothic horror/fantasi der man har med alle disse varulvene og mumier osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tolkien, Harry Potter og Warhammer 40K er alle teknisk sett "fantasy", men det skal godt gjøres å sammenligne dem. Men det du glemmer er at Tokien er den som skapte det vi kjenner som "fantasy" i dag. Den første boken hans, Hobbiten, kom allerede i 1936, mens det er selvsagt Ringenes Herre som virkelig satte i gang fantasy-sjangeren for alvor på 1950-tallet. 

 

Av og tils skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder skrive noe som helst her. Wolfenstein 3D var før Doom, men det var Doom som "skapte" FPS-sjangeren. Fantasy går helt tilbake til mytologien for tusenvis av år siden, men det var Tolkien som skapte det vi kjenner som fantay i dag.

Lenke til kommentar

Ikke for å fornærme eventuelle Conan-fans i Funcom-drakt. Men ja jeg mener ærlig talt at grafikken på Conan var lavmåls.

 

Blir det noe helt annet med Dune (dynen deres)?

 

Gi oss litt Rockstar feel. Plz.

 

 

Går til helvete med Starbreeze nå? Svenskene som er kjent for ransgjengspill og det dårlig mottatte zombie-spillet. Leste faktisk at rettighetshaver til det zombie-materialet trekker pluggen totalt. Blir ingen oppfølger som Starbreeze hadde håpet på.

 

Aksjen har allerede landet på under 1 svensk krone. Har vært og luktet på 7-8 kroner før.

Kanskje ikke så rart når de blir tvungen til å også trekke spillet i fra steam.

 

Montro hvorfor spillutviklere kan la lavmåls spill slippe ut fra studio :no:

Gjelder forøvrig også Funcom. Jeg syntes Conan så elendig ut, andre likte kanskje spillbarheten?

 

 

Dårlig til å være så langt oppi dataalderen vi har kommet. ER det jeg sikter til.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ikke for å fornærme eventuelle Conan-fans i Funcom-drakt. Men ja jeg mener ærlig talt at grafikken på Conan var lavmåls.

 

Blir det noe helt annet med Dune (dynen deres)?

 

Gi oss litt Rockstar feel. Plz.

 

 

Går til helvete med Starbreeze nå? Svenskene som er kjent for ransgjengspill og det dårlig mottatte zombie-spillet. Leste faktisk at rettighetshaver til det zombie-materialet trekker pluggen totalt. Blir ingen oppfølger som Starbreeze hadde håpet på.

 

Aksjen har allerede landet på under 1 svensk krone. Har vært og luktet på 7-8 kroner før.

Kanskje ikke så rart når de blir tvungen til å også trekke spillet i fra steam.

 

Montro hvorfor spillutviklere kan la lavmåls spill slippe ut fra studio :no:

Gjelder forøvrig også Funcom. Jeg syntes Conan så elendig ut, andre likte kanskje spillbarheten?

 

https://www.youtube.com/watch?v=gYrSuH9bGdI

 

Dårlig til å være så langt oppi dataalderen vi har kommet. ER det jeg sikter til.

 

Hvilke survival spill mener du har bedre grafikk? Hvertfall ikke the forest, rust eller ark som er i samme katogori.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...