Gå til innhold

F-35 vender hjem etter et halvt år i kamp i Afghanistan, Syria og Irak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så spørs det hvor mye nordmenn bryr seg om sivilister som dør på helt andre steder i verden, som har helt annen kulturell og religiøs tilhørighet. Jeg tror ingen vil komme til å bli helt ærlige om hva de tenker, selvsagt med enkelte individer som unntak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det har vært i krig steder der det har ingenting å gjøre. Hvor mange sivilister har blitt drept av F-35 så langt?

 

Det er f@#*n meg det dummeste jeg har hørt. Det angår hele verden at en fanatisk ideologi som kke aksepterer annet enn sin egen tolkning av koranen, som ser på alle andre inkludert andre muslimer, kristne ateister «skal drepes av ren bermhjertlighet for deres vantro»

 

Blir som å gi blaffen i Hitlers herjinger, beklage seg over de allierte sine angrep.. heldigvis er det ikke så mange har så totalt nedsnødde holdninger..

Og så lenge man fortsetter at vise fordelene med vestens verdier med å drepe sivile så kommer man sikker at ha fremgang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er f@#*n meg det dummeste jeg har hørt. Det angår hele verden at en fanatisk ideologi som kke aksepterer annet enn sin egen tolkning av koranen, som ser på alle andre inkludert andre muslimer, kristne ateister «skal drepes av ren bermhjertlighet for deres vantro»

 

Blir som å gi blaffen i Hitlers herjinger, beklage seg over de allierte sine angrep.. heldigvis er det ikke så mange har så totalt nedsnødde holdninger..

Om du ikke klarer og se forskjellen på Nazi tyskland og noen få ekstrimister bør du ta og dykke ned i historie bøkene igjen..

 

Blir som og sammenligne IRA og Nazi Tyskland.. Gir ingen mening og er bare tåpelig. Det ene var en stor statsmakt, det andre er en haug med religiøse fanatikere som kjører rundt i sin Toyota og skyter folk..

 

Nord Korea er en statsmakt, og sammenlignbar. Og vi prøvde og rydde opp der, men feilet.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har vært i krig steder der det har ingenting å gjøre. Hvor mange sivilister har blitt drept av F-35 så langt?

 

Er du missedronning eller? Miss World sa noe om krig og fred en gang.

 

 

Ifølge ham var det også noen møter med russiske fly i området, uten at det oppsto noen episoder som eskalerte.
Møte?? Skal ikke F-35 ha slike stealth-egenskaper som skulle sikre at de nettopp ikke skulle møtes?

 

For alt du vet kan det være stelath-egenskapene eller avstandsdeteksjonen som gjorde at det ikke eskalerte.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er f@#*n meg det dummeste jeg har hørt. Det angår hele verden at en fanatisk ideologi som kke aksepterer annet enn sin egen tolkning av koranen, som ser på alle andre inkludert andre muslimer, kristne ateister «skal drepes av ren bermhjertlighet for deres vantro»

 

Blir som å gi blaffen i Hitlers herjinger, beklage seg over de allierte sine angrep.. heldigvis er det ikke så mange har så totalt nedsnødde holdninger..

Om du ikke klarer og se forskjellen på Nazi tyskland og noen få ekstrimister bør du ta og dykke ned i historie bøkene igjen..

 

Blir som og sammenligne IRA og Nazi Tyskland.. Gir ingen mening og er bare tåpelig. Det ene var en stor statsmakt, det andre er en haug med religiøse fanatikere som kjører rundt i sin Toyota og skyter folk..

 

Nord Korea er en statsmakt, og sammenlignbar. Og vi prøvde og rydde opp der, men feilet.

Noen som ikke har lest historien her så må det være deg selv. «en haug med regliøse fanatikere som kjører rundt i Toyota å skyter folk» -Trodde første innlegget her var det dummeste jeg hadde hørt...

 

IS var i ferd med å tilrane seg ett land, eller kalifat som de kaldte det. Hitler tilranet seg 3je rike. Ett 1000års verdensdominerende rike. Ganske lik galematias her mener da jeg.

Fundamentalistiske Muslimer sympatiserte med Nazistene under ww2 bl.a pga jødeforfølgelsen, og at « [sett inn religion] skal drepes av barmhjertighet for deres vantro» både under ww2 og under IS.

Sluttet egentlig ww2 litt for tidlig? Burde de allierte drevet litt mer etterslukking og røyket ut muslimske fundamentalister den gangen? Istedenfor må vil altså slite med dem i dag. Må gjøre det grundige nå da. Få slått _helt ned_ Boku Haram, Taliban Al-Qaida og resterende IS celler etc.

Tror pokker ikke Nynazister forstår hvilket elendig ideologisk møkk som faktisk står dem nærmest, De rekrutteres av moralske og etiske analfabeter. Mener ikke lav IQ, da de verste idiotene gjerne er smarte, men fullstendig på villspor og ekstremt narsissister, og dermed umulig å snakke fornuft med... -Derfor er det mange viktige oppdrag for F35 flyene også i tiden fremover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som ikke har lest historien her så må det være deg selv. «en haug med regliøse fanatikere som kjører rundt i Toyota å skyter folk» -Trodde første innlegget her var det dummeste jeg hadde hørt...

 

IS var i ferd med å tilrane seg ett land, eller kalifat som de kaldte det. Hitler tilranet seg 3je rike. Ett 1000års verdensdominerende rike. Ganske lik galematias her mener da jeg.

Fundamentalistiske Muslimer sympatiserte med Nazistene under ww2 bl.a pga jødeforfølgelsen, og at « [sett inn religion] skal drepes av barmhjertighet for deres vantro» både under ww2 og under IS.

Sluttet egentlig ww2 litt for tidlig? Burde de allierte drevet litt mer etterslukking og røyket ut muslimske fundamentalister den gangen? Istedenfor må vil altså slite med dem i dag. Må gjøre det grundige nå da. Få slått _helt ned_ Boku Haram, Taliban Al-Qaida og resterende IS celler etc.

Tror pokker ikke Nynazister forstår hvilket elendig ideologisk møkk som faktisk står dem nærmest, De rekrutteres av moralske og etiske analfabeter. Mener ikke lav IQ, da de verste idiotene gjerne er smarte, men fullstendig på villspor og ekstremt narsissister, og dermed umulig å snakke fornuft med... -Derfor er det mange viktige oppdrag for F35 flyene også i tiden fremover.

Hitler satt på en nasjon som var teknologisk overlegen så si resten av verden.. IS, og andre terrorgrupper bruker raketter som er designet før annen verdenskrig. De er en fare for dem rundt seg. Hitler var en fare for hele verden.

 

Altså Hitler satt på så si samme teknologi som disse karene sitter på en typ 74 år etterpå. Mens resten av verden har kommet seg videre.

 

Israel skriker at Palestina skøyt en rakett mot dem. Men feiler og nevne at den raketten er designet i 1937, er så treg og lett og skyte ned for morderne iron dome forsvarene at det utgjør en like stor trussel som om noen kaster stein.

 

For og ikke nevne millioner av tyskere som masse produserte topp moderne krigmateriell. Så vidt jeg vet har IS så si 0 produksjon. Men får våpnene sine pga storebrødrene USA og Russland krangler om innflytelse. Og måten og få innflytelse er og pøse inn våpen til en gruppe. Når våpen strømmen slutter, vil også mye av krigingen også slutte. 

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså Hitler satt på så si samme teknologi som disse karene sitter på en typ 74 år etterpå. Mens resten av verden har kommet seg videre.

 

Troen på teknologisk overmakt som ensbetydende med militær seier er en merkelig vestlig misoppfatning som lever i beste velgående. Hengemyrer som Vietnamkrigen og nå krigen i Irak, viser at dette er helt feil. Også rene øvelser som Millennium Challenge viste hvor galt det går med slike tanker.

Når våpen strømmen slutter, vil også mye av krigingen også slutte. 

 

Heller ikke dette kan jeg være enig i. Oppgjøret mellom hutuer og tutsier fant sted med allment tilgjengelige verktøy som macheter og øks, men var likevel nok til å drepe mengder. Fra Wikipedia:

Folkemordet i Rwanda er betegnelsen på hendelser som skjedde over 100 dager fra 6. april til midten av juli i 1994 og som tok livet av mellom 800 000 og en million tutsier og moderate hutuer i det afrikanske landet Rwanda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis dette stemmer må det være en skikkelig nedtur for alle "ekspertene" som har totalslaktet flyet. Noe så tragisk!

 

Flyet har vært brukt til det alle som slakter det sier det skal bli brukt til. Bombe en motstander. Flyet har ikke vært i luftkamp, det har kun "levert" bomber mot en gjeng som ikke kan gjøre motstand. Litt som jakt egentlig. Toyotaene til IS har ikke radar og heller ikke noe å skyte ned flyene med. Da blir det sabla enkelt å briljere i oppgaven. Flyet har bare måtte sørge for å ikke bryte sammen under normal bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er f@#*n meg det dummeste jeg har hørt. Det angår hele verden at en fanatisk ideologi som kke aksepterer annet enn sin egen tolkning av koranen, som ser på alle andre inkludert andre muslimer, kristne ateister «skal drepes av ren bermhjertlighet for deres vantro»

 

«kristne ateister»? Er du i det hele tatt klar over hvor selvmotsigende det er? Nå er det relativt få fanatiske ideologer som tolker koranen. De fleste tolker bibelen. Men den lille detaljen at de fleste voldelige fundamentalister er kristne og bor i vesten er ikke så viktig å bry seg om så lenge man kan snakke ned en av verdens største religioner basert på noen ytterst få avvikere i et land langt borte.

Lenke til kommentar

Hitler satt på en nasjon som var teknologisk overlegen så si resten av verden.. IS, og andre terrorgrupper bruker raketter som er designet før annen verdenskrig. De er en fare for dem rundt seg. Hitler var en fare for hele verden.

 

Altså Hitler satt på så si samme teknologi som disse karene sitter på en typ 74 år etterpå. Mens resten av verden har kommet seg videre.

 

Israel skriker at Palestina skøyt en rakett mot dem. Men feiler og nevne at den raketten er designet i 1937, er så treg og lett og skyte ned for morderne iron dome forsvarene at det utgjør en like stor trussel som om noen kaster stein.

 

For og ikke nevne millioner av tyskere som masse produserte topp moderne krigmateriell. Så vidt jeg vet har IS så si 0 produksjon. Men får våpnene sine pga storebrødrene USA og Russland krangler om innflytelse. Og måten og få innflytelse er og pøse inn våpen til en gruppe. Når våpen strømmen slutter, vil også mye av krigingen også slutte. 

IS brukte droner til å slippe bomber og gjøre etterretning. De har brukt fjernstyrte IED-er. De laget sin egen ammunisjon på stor skala på egne fabrikker.  De har hatt tilgang til avanserte luftvernraketter og har klart å skyte ned helikoptere med disse missilene. De har brukt avanserte panservernmissiler til å ødelegge 6 Leopard 2 stridsvogner, samme typen som Norge bruker. 

 

Når det gjelder Palestina så har Hamas tilgang til avanserte panservernraketter som blant annet er kapable til å ødelegge USA's hovedstridsvogn M1 Abrams

 

Omtrent alt du skriver i innlegget ditt er beviselig feil. Du har virkelig ikke peiling på dette temaet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flyet har vært brukt til det alle som slakter det sier det skal bli brukt til. Bombe en motstander. Flyet har ikke vært i luftkamp, det har kun "levert" bomber mot en gjeng som ikke kan gjøre motstand. Litt som jakt egentlig. Toyotaene til IS har ikke radar og heller ikke noe å skyte ned flyene med. Da blir det sabla enkelt å briljere i oppgaven. Flyet har bare måtte sørge for å ikke bryte sammen under normal bruk.

 

IS har hatt/har tilgang til noen typer antiluftskyts. Det er mulig flyene har måtte gjøre mottiltak mot disse. Informasjon om slike hendelser vil nok ikke være offentlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...