Gå til innhold

SNIKTITT: Microsoft HoloLens 2 – Dette er helt rått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hva vil du bruke de til, da?

 

Det vil være mange bruksområder for privat bruk med slike også.  F.eks. integrert i en motorsykkelhjelm som kan gi informasjon om navigasjon og annen veidata. Eller hjemme til å sette en virtuell skjerm på veggen for å se film.

Man kan se for seg en app fra f.eks. IKEA som gjorde at man kunne prøve ut møblene hjemme i stua før man faktisk kjøpte dem.

Og ja, ikke minst til spill. Dette vil jo være den naturlige veien å gå for spill som Pokemon Go! og lignende. Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar

Hva vil du bruke de til, da?

Spille Minecraft på stuebordet! :D

 

Men seriøst:

  • Ha virtuelle skjermer på diverse vegger.
  • Ha virtuelle lysdimmere der det passer.
  • Vi pusser opp for tiden. Å hatt mulighet til å "se rørføringer" i vegger hadde vært utrolig praktis senere når ting skal henges på veggene.

Når alle har fått det så vil det jo bli enda flere muligheter. Jeg tenker på det som en Alexa eller Google Home, dvs en assistent som kan hjelpe meg i hverdagen, og ikke bare fortelle meg saker og ting, men også vise meg med et passende hologram eller bilde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Millitæret skulle jo bruke dette til å bli mer effektive på drap. Det er der penga ligger, krig.

 

De bruker nettopp slikt som dette i de nye f35 hjelmene sine, slik at de kan se gjennom gulvet på flyet når de skal se hva som foregår på bakken.

Det er også lignende systemer som tracker hodet ditt når du ser deg rundt for å styre våpen på helikopter...

 

Så militære bruker nok en god del penger på slikt som dette...

Lenke til kommentar

Jeg kan glatt se tusenvis av ting slike VR og AR løsninger kan brukes til at det er nesten skremmende, technolegion er ikke 100& moden ennå så slike løsninger vil bli enda netter, mer elegante og med kompakte med tid.

 

På sikt vil dette bli et sammensmeltning objekt som kobler mange sider av våre technologiae objekter sammen. Flere forfatter har i flere år beskrevet en form for AR briller med forskjellige funksjoner som noe alle har fordi det er det mest praktiske.

 

Hvorfor ha en skjerm i lomma når du kan se skjermen hele tiden,hvorfor ha tv, når brillene kan vise en som er større og plassert akkurat hvor du vil, push teknologi og AR briller går hånd i hånd, Info overlay, HUD løsninger, Navigasjon osv osv osv.

 

Løsningene er så mange langt forbi forskning og underholdning at det er snodig at ikke flere ser hvor det er på vei.

Lenke til kommentar

Funksjon over form er jeg enig i , men da må da være mulig å få de til å se litt bedre ut enn helt for jævlig?

Håper virkelig de prater med noen som designer briller før de slipper ut en version på det private markedet.

Eller bare nerd den helt ut med en Robocop hjelm :p

 

https://www.tek.no/artikler/microsoft-har-laget-solbriller-som-kan-vise-ekte-hologrammer/383338

 

MS jobber med slikt i kulissene, men selv om MS research er flinke er det vist langt fra dem til et kommersialisert produkt, og desverre er MS' posisjon i dagens gadget marked med på å dempe den villeste satsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funksjon over form er jeg enig i , men da må da være mulig å få de til å se litt bedre ut enn helt for jævlig?

Håper virkelig de prater med noen som designer briller før de slipper ut en version på det private markedet.

Eller bare nerd den helt ut med en Robocop hjelm :p

Apple har jobbet med å utvikle AR teknologi en stund nå. Tenker vi får se noen briller fra også dem om noen år og da vil nok design bli veldig viktig.

 

Men jeg har aldri eid et apple produkt så tenker nok at det blir android varianten jeg går for når den tid kommer ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Apple har jobbet med å utvikle AR teknologi en stund nå. Tenker vi får se noen briller fra også dem om noen år og da vil nok design bli veldig viktig.

 

Men jeg har aldri eid et apple produkt så tenker nok at det blir android varianten jeg går for når den tid kommer ;)

Ja så da er nok du experten på Apple produkter. Don’t knock it till you’ve tried it...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...