Gå til innhold

Returnerende IS-krigere


Anbefalte innlegg

Dere har kanskje sett IS-kvinnene på nyhetene som gleder seg til å komme ''hjem'' til Sverige..
 

Hva bør gjøres med kvinnene? Som ikke direkte kjempet, men bistod på mange måter.

Hva bør gjøres med ungene? Som i hovedsak er uskyldige, og hva er aldersgrensen.

Hva bør gjøres med mannfolka? Innføre dødsstraff? De fleste av dem døde i krigen

Rettsforfølgelse er selvsagt, men er det nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bør få reise hjem til land der de har statsborgerskap. De som en kan straffeforfølges bør selvfølgelig det. Barn under 15 år er under kriminell lavalder og går fri. De voksne har deltatt i en terror organisasjon og bør straffes for det. Livsvarig fengsel er vel aktuell straff.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere har kanskje sett IS-kvinnene på nyhetene som gleder seg til å komme ''hjem'' til Sverige..

 

Hva bør gjøres med kvinnene? Som ikke direkte kjempet, men bistod på mange måter.

Hva bør gjøres med ungene? Som i hovedsak er uskyldige, og hva er aldersgrensen.

Hva bør gjøres med mannfolka? Innføre dødsstraff? De fleste av dem døde i krigen

Rettsforfølgelse er selvsagt, men er det nok?

 

Kvinnene og mennene som har deltatt i IS bør ikke få muligheten til å returnere til Norge og bli fradømt statsborgerskapet om det så betyr at de blir statsløse. Disse må være tvers igjennom onde som støtter noe slikt som IS. Og intervjuer tyder på at de ikke er lei seg for å ha vært med på å støtte og delta i uhyrlighetenem, de er bare lei seg for at "moroa" er over for dem og at ondskapen nå får konsekvenser for dem.

Når det gjelder barna(det vil si barn under strafferetslig alder som er 14 i Norge)bør hentes av norske myndigheter med barnevernet. Foreldre må bli igjen og bli fratatt foreldreretten umiddelbart. Barna bør deretter adopteres bort og bli gitt ny identitet og nye navn slik at IS-sympatisører ikke får greie på hvor det har blitt av dem. Det er selvsagt lettest med de aller minste barna. De bør bortadopteres og alle spor av foreldre som var IS bør destrueres.

 

Når det gjelder både kvinner og menn som deltok i IS trenger vi et nytt Nüremberg-opprør. Vet ikke med dødsstraff, bør livsvarig fengsel er ikke for lite forlangt.

Endret av Morromann
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere har kanskje sett IS-kvinnene på nyhetene som gleder seg til å komme ''hjem'' til Sverige..

 

Hva bør gjøres med kvinnene? Som ikke direkte kjempet, men bistod på mange måter.

Hva bør gjøres med ungene? Som i hovedsak er uskyldige, og hva er aldersgrensen.

Hva bør gjøres med mannfolka? Innføre dødsstraff? De fleste av dem døde i krigen

Rettsforfølgelse er selvsagt, men er det nok?

1 : Omskolering og psykologisk hjelp med religionen , så kan man kjøre på med religionsnekt og eventuelt ta fra dem alle rettigheter om de ikke gjør nøyaktig som vi sier.

2 : Ungene bør taes fra kvinnene og gies til enten barnevernet eller de som tar imot dem, ren omskolering, pskykologisk hjelp, religionsnekt osv. Kun om kvinnene er helt og holdent 100% villige til å kutte ut tullet de dro til og sørge for at barna har det bra kan de være sammen med de under overvåkning av oss.

3 : Mannfolka som har vært med der nede bør ikke gies pass til Norge, kommer de til Norge så bør de sitte på livstid i fengsel for drap.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løsningen er enkelt, ta fra dem statsborgerskapet i landet de ønsker å returnere til, og vipps så er det ikke et problem lengre.

Ingen vits i å hente dem hjem for å sette dem i fengsel, det koster både tid og penger.

Det er ulovlig å gjøre folk statløse, men de som har 2 pass ville jeg fratatt det Norske statsborgerskapet.

De vil være en byrde og ett problem for noen, uansett løsning, forsåvidt.

 

De bør få reise hjem til land der de har statsborgerskap. De som en kan straffeforfølges bør selvfølgelig det. Barn under 15 år er under kriminell lavalder og går fri. De voksne har deltatt i en terror organisasjon og bør straffes for det. Livsvarig fengsel er vel aktuell straff.

Det vil koste enormt mye å ta folk hit bare for å fengsle dem i luksus her i Norge, fortjener de så bra?

 

De bør hentes hjem, arresteres og bli siktet for terrorisme /forræderi, krigsforbrytelser osv.

De skal få en rettferdig rettsak og dømmes de skal de siste så lenge de er dømt til.

Dømmes de for krigsforbrytelser kan de etter ferdig soning her sendes til Haag og se frem til 15-30 år til innelåst der også.

Det kan være vanskelig å dømme folk for disse tingene vil jeg tro, da det ikke er filmet mye av det, og det skjedde veldig langt hjemmefra, folk kan si de ble tatt til fange på ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ulovlig å gjøre folk statløse, men de som har 2 pass ville jeg fratatt det Norske statsborgerskapet.

De vil være en byrde og ett problem for noen, uansett løsning, forsåvidt.

 

 

Det vil koste enormt mye å ta folk hit bare for å fengsle dem i luksus her i Norge, fortjener de så bra?

 

 

Det kan være vanskelig å dømme folk for disse tingene vil jeg tro, da det ikke er filmet mye av det, og det skjedde veldig langt hjemmefra, folk kan si de ble tatt til fange på ferie.

Da dømmes de i såfall ikke, men vi lever i en moderne demokratisk rettsstat og da er det sånn man gjør det. Vi skal ikke være brutale eller hevnlystende.

Lenke til kommentar

De eneste jeg har sympati med her er de uskyldige barna, men samtidig er det nok andre barn i verden som har det vondt. Norge kan dessverre ikke redde hele verden, så en plass må vi trekke en grense.

 

Jeg ser absolutt ingen grunn til at de disse skal få returnere til Norge. Faktisk ser jeg ingen grunn til at de skulle være her i utgangspunktet. Selvsagt har de det vondt etter at drømmen om paradis brast og de nå sitter igjen i flyktningsleirer og diverse 'shit holes', men disse hadde null sympati med 'de vantro' all den tid IS hadde makt og regjerte på det mest brutale vis.

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har sansen for tanken om omfattende rettssak der bevismaterialet blir nøye gjennomgått og alle får sin straff, men jeg er redd bevistilfanget vil være så dårlig, og straffene så lave, at jeg er redd det eneste vi oppnår er å få ekstremister hjem som fort er ute på gata igjen. Da risikerer vi å ende opp med å kommunisere at ikke en gang landsforræderi og krigsforbrytelser setter vi foten ned ved, så jeg heller igrunn mot å bruke alle de juridiske mulighetene man har til å si at disse menneskene ikke lenger er vårt problem. 

 

Om det er norske barn der bør disse selvfølgelig få komme hjem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har sansen for tanken om omfattende rettssak der bevismaterialet blir nøye gjennomgått og alle får sin straff, men jeg er redd bevistilfanget vil være så dårlig, og straffene så lave, at jeg er redd det eneste vi oppnår er å få ekstremister hjem som fort er ute på gata igjen. Da risikerer vi å ende opp med å kommunisere at ikke en gang landsforræderi og krigsforbrytelser setter vi foten ned ved

Det er det jeg er redd for

Lenke til kommentar

Kvinnene og mennene som har deltatt i IS bør ikke få muligheten til å returnere til Norge og bli fradømt statsborgerskapet om det så betyr at de blir statsløse. Disse må være tvers igjennom onde som støtter noe slikt som IS. Og intervjuer tyder på at de ikke er lei seg for å ha vært med på å støtte og delta i uhyrlighetenem, de er bare lei seg for at "moroa" er over for dem og at ondskapen nå får konsekvenser for dem.

Når det gjelder barna(det vil si barn under strafferetslig alder som er 14 i Norge)bør hentes av norske myndigheter med barnevernet. Foreldre må bli igjen og bli fratatt foreldreretten umiddelbart. Barna bør deretter adopteres bort og bli gitt ny identitet og nye navn slik at IS-sympatisører ikke får greie på hvor det har blitt av dem. Det er selvsagt lettest med de aller minste barna. De bør bortadopteres og alle spor av foreldre som var IS bør destrueres.

 

Når det gjelder både kvinner og menn som deltok i IS trenger vi et nytt Nüremberg-opprør. Vet ikke med dødsstraff, bør livsvarig fengsel er ikke for lite forlangt.

Det er ikke rettferdig ovenfor barna at du prøver å viske ut deres historie, familie er også en god indikasjon på hva man burde passe seg for også, så du fratar dem veldig mye ved å nekte dem å vite hvem som var deres faktiske foreldre, i verste fall har du blod på hendene dine for at de ble utsatt for noe genetisk som kunne vært unngått hadde de bare visst mer om hva de kunne bli utsatt for (kvinner som skal ha p-piller blir feks bedt om å sjekke sykdom i familie, en venninne av meg fant en blodsykdom som gjorde henne uaktuell for p-pillen pga forhøyet fare for blodpropp).

 

Ikke er det å¨adoptere bort unger løsningen heller. Hvor mange i norge er rustet til å ta imot meget traumatiserte barn? Ytterst få. Vi kan ikke bare dele ut barn som de er godteri for de som vil ha. 

 

Edit: and again the solution is abortion

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

, så du fratar dem veldig mye ved å nekte dem å vite hvem som var deres faktiske foreldre, 

 

Det koster nå lite å spore opp de genetiske foreldrene. Spørsmålet er forøvrig ikke spesielt for adopsjon. Er det ikke slik at flere prosent av befolkningen har "feil" far ?

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De bør hentes hjem, arresteres og bli siktet for terrorisme /forræderi, krigsforbrytelser osv.

 

De skal få en rettferdig rettsak og dømmes de skal de siste så lenge de er dømt til.

Dømmes de for krigsforbrytelser kan de etter ferdig soning her sendes til Haag og se frem til 15-30 år til innelåst der også.

 

Noe som skiller IS-krigerne (med norsk pass) fra de fleste andre norsk kriminelle i utlandet, er at IS-krigerne blir betraktet som forrædere mot (også)  det norske samfunnet. Noen på linje med Henry Rinnan under krigen.  F.eks narko-smuglere og Joshua French blir jo ikke direkte sett på som forrædere på denne måten. Joshua French blir jo heller ikke straffe-forfulgt i Norge.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...