Jump to content
saks6

Fått igjen telefon etter reparasjon, usikker på om de har gjort noe.

Recommended Posts

Hei!

Jeg leverte inn mobilen til reparasjon (garantisak) for at batteriet var dårlig.

I følge appen phone info er det 132 discharge cycles, og batteri health er på 98.87%.

Er det appen som henger igjen eller har de ikke gjort noe?

Samsung Galaxy S8

Litt usikker hva den sto på før, telefonen er ikke restartet heller. Glemte å gjøre det før jeg leverte den inn, men de har jo uansett ikke restartet den så synes det er litt rart.

Batteriet tar ikke vare på noe slik informasjon selv.

Sikker på det? Mange batterier med egne brikker som holder kontroll på ladesykluser.

Hei!

Jeg leverte inn mobilen til reparasjon (garantisak) for at batteriet var dårlig.

I følge appen phone info er det 132 discharge cycles, og batteri health er på 98.87%.

Samsung Galaxy S8

Hva står det på rapporten fra verkstedet?

Fikk ingen rapport (spurte ikke heller).

Sånt bør man jo spare på da. Er det feks reklamasjonssak så er dette en slags kvittering på at den har vært inne for reparasjon. Etter 2 reparasjoner så skal man i utgangspunktet få nytt produkt ved 3. feil.

Hvor ble telefonen reparert? Hvilken butikk? :) 

Sånt bør man jo spare på da. Er det feks reklamasjonssak så er dette en slags kvittering på at den har vært inne for reparasjon. Etter 2 reparasjoner så skal man i utgangspunktet få nytt produkt ved 3. feil.

Hvor ble telefonen reparert? Hvilken butikk? :)

Hadde litt dårlig tid, så gikk litt kjapt i svingene. Ble levert inn på Elkjøp.

Hei!

Samsung Galaxy S8

Jeg tror at det ikke går ann å resette dette uten å bytte hovedkort.

Jeg har fått swap mobiler med 300 discharge cycles, og jeg har byttet batteri på en S9 selv, og sett at discharge cycle ikke har forandret seg.

Når det gjelder batterihelse er det faktisk ganske vanlig at et batteri starter på en lavprosent, (også under 90%)

men gradvis stiger når du bruker batteriet ned til 30%, for så å lade det til 80%, så bruke det ned til 30% igjen og lade til 80% igjen osv.

Dette gjør du gjennom flere uker, for så og lade mobilen helt ut og helt opp til 100%.

Etter dette vil du også slite mere på batteriet å utlade det helt, samt fullade det.

Men du vil se at når du holder mobilen mellom 30 og 80 øker ''helsa''

Edited by lylu