Gå til innhold

RYKTE: Playstation 5 kan blir tidenes retro-konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det egentlig noen tall på hvor mange som har benyttet/benytter seg av bakoverkompatibilitet på konsoller? Jeg husker jeg syntes det var dødskult at min originale PS3 kunne brukes til PS1-og PS2-spill, men jeg tror jeg faktisk kun brukte det én gang. Er det en entusiastgreie? Er det en sånn greie folk sier de vil ha (fordi - hvorfor ikke?), men at folk flest egentlig allerede har for lite tid til spilling, og da også har nok med å faktisk spille nye spill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Største spørsmålet blir vel. Vil spill på disk forsvinne.?

Xbox lanserer snart en Xbox One uten diskdrev.

Så blir det vel re-remastered spill i store kvanta.

Ja, det tror jeg. Med tanke på at PC har vært slik i årevis så er det ikke rare greia.

Lenke til kommentar

 

Største spørsmålet blir vel. Vil spill på disk forsvinne.?

Xbox lanserer snart en Xbox One uten diskdrev.

Så blir det vel re-remastered spill i store kvanta.

Ja, det tror jeg. Med tanke på at PC har vært slik i årevis så er det ikke rare greia.

Om det blir tilfelle for PS5 blir den ikke tidenes retro konsoll ihvertfall. Kommer ikke til å kjøpe biblioteket mitt med PSX og PS2 spill på nytt fordi den ikke kan spille av platene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om det blir tilfelle for PS5 blir den ikke tidenes retro konsoll ihvertfall. Kommer ikke til å kjøpe biblioteket mitt med PSX og PS2 spill på nytt fordi den ikke kan spille av platene

 

Ja, det er jeg enig i. Synes man skal kunne bruke platene man eier.. Vi får se hvordan dette blir, blir ihvertfall spennede! 

Lenke til kommentar

Så er jo spørsmålet om dette betyr kompatibilitet med spill på CD/DVD/BD og PS/PS2-spill kjøpt på PSN, eller om de skal selge alt sammen til oss på nytt. Man kan jo på sett og vis si at Virtual Console er bakoverkompatibilitet, men njæh, ikke egentlig.

 

Du kan, med så godt som 100% sikkerhet, gå ut i fra at du må kjøpe dem på nytt. SONY er ikke kjent for å dele ut gratis-funksjoner uten videre. Ref 4K bluray avspilling på PS4 Pro.

Lenke til kommentar

Om Sony ikke tillater bruk av PS1,PS2,PS3 og PS4 disker...om de først går for en "fullkommen" bakoverkompatibel maskin så blir det furore. Jeg nekter å tro at Sony er så stokk dumme. Faren er jo at det går med hodet hevet inn i neste generasjon, kanskje litt høye på seg selv...og kan finne på nettopp det :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Sony ikke tillater bruk av PS1,PS2,PS3 og PS4 disker...om de først går for en "fullkommen" bakoverkompatibel maskin så blir det furore. Jeg nekter å tro at Sony er så stokk dumme. Faren er jo at det går med hodet hevet inn i neste generasjon, kanskje litt høye på seg selv...og kan finne på nettopp det :p

 

PS4 kjører jo verken PS-disker eller PS-spill kjøpt på PSN, selv om PS3 gjør det. Selv PSP og Vita kjører de digitale kopiene. Blir jo sånn sett litt merkelig å forvente at det skal funke på PS5.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ingenting, med mindre det er hold i ryktene og patentene som diskuteres.

 

Med mindre PS5 kommer uten ett fysisk drev, hvorfor skulle det ikke fungere?

 

Dersom Sony har løst dette på ett finurlig vis så håper jeg i det minste det kan bli en mulighet. Digitalt salg er jo selvsagt, men med mulighet for å spille av sine diskbaserte spill helt tilbake til PS1..det hadde vært en gledespakke for mange blodfans :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Andre generasjon kom 5 år etter første generasjon (2000).

Tredje generasjon kom 6 år etter andre generasjon (2006).

Fjerde generasjon kom 7 år etter tredje generasjon (2013).

Hvis denne trenden fortsetter vil vi se femte generasjon 8 år etter fjerde generasjon, altså i 2021.

 

Stemmer ikke helt generasjonene dine gitt, fantes konsoller før PS1 og N64, som forøvrig omtales som femte generasjon. Dagens konsoller er åttende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...