Gå til innhold

Tastingen avslører hvem du er – slik virker det [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg har helt forskjellig tastebiometri på tastaturet på guttungens gaming-tastatur (som er helt forferdelig å skrive på) og det vanlige billig-tastaturet jeg har på jobben. Og hva hvis man har skadet en hånd eller noen fingre?

 

Jeg ser at det kan være nyttig som et supplement til annen autentisering, men man må fortsatt kunne bytte tastatur i løpet av livet. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg har helt forskjellig tastebiometri på tastaturet på guttungens gaming-tastatur (som er helt forferdelig å skrive på) og det vanlige billig-tastaturet jeg har på jobben. Og hva hvis man har skadet en hånd eller noen fingre?

 

Jeg ser at det kan være nyttig som et supplement til annen autentisering, men man må fortsatt kunne bytte tastatur i løpet av livet. :-)

 

Det er jo mulig å se for seg at du kan "låse opp" selv om skrivingen ikke blir gjenkjent - f.eks vha engangs-passord tilsendt over sms eller lignende. Da har du et sikkert system som ikke plager deg nevneverdig i hverdagen -- men dersom en hånd er amputert eller nytt tastatur kjøpt inn, kommer du deg altså allikevel videre ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja man kan ha en type håndskrift på tastatur, selv om man skifter tastatur.

Selv morsekode hadde sin særegne håndskrift, alt ettersom hvem som satt med nøkkelen.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...