Jump to content
fredrik.ibsen@digi.no

Tastingen avslører hvem du er – slik virker det [Ekstra]

Recommended Posts

Men jeg har helt forskjellig tastebiometri på tastaturet på guttungens gaming-tastatur (som er helt forferdelig å skrive på) og det vanlige billig-tastaturet jeg har på jobben. Og hva hvis man har skadet en hånd eller noen fingre?

Jeg ser at det kan være nyttig som et supplement til annen autentisering, men man må fortsatt kunne bytte tastatur i løpet av livet. :-)

• Like 1

Men jeg har helt forskjellig tastebiometri på tastaturet på guttungens gaming-tastatur (som er helt forferdelig å skrive på) og det vanlige billig-tastaturet jeg har på jobben. Og hva hvis man har skadet en hånd eller noen fingre?

Jeg ser at det kan være nyttig som et supplement til annen autentisering, men man må fortsatt kunne bytte tastatur i løpet av livet. :-)

Det er jo mulig å se for seg at du kan "låse opp" selv om skrivingen ikke blir gjenkjent - f.eks vha engangs-passord tilsendt over sms eller lignende. Da har du et sikkert system som ikke plager deg nevneverdig i hverdagen -- men dersom en hånd er amputert eller nytt tastatur kjøpt inn, kommer du deg altså allikevel videre ?

Guest Slettet-t8fn5F

Ja man kan ha en type håndskrift på tastatur, selv om man skifter tastatur.

Selv morsekode hadde sin særegne håndskrift, alt ettersom hvem som satt med nøkkelen.

Edited by Slettet-t8fn5F