Gå til innhold

Utsatt for forsikringssvindel!


NNNNN

Anbefalte innlegg

Håper noen her kan hjelpe meg med en kjip situasjon! I fjor kjøpte jeg en telefon på Finn, og nå på nyåret ble telefonen sperret på IMEI-nummeret og dermed får jeg ikke dekning!

Tilslutt fant jeg ut at telefonen var meldt ødelagt og mistet til forsikringselskapet Brightstar av han jeg kjøpte telefonen fra. Dette var skjedd lenge etter at jeg kjøpte den, men nå krever Brightstar at jeg sender telefonen til dem og at de er eiere av den! Har lagt frem bevis på kjøpet og at det er samme person! Han jeg kjøpte telefonen av svarer ikke og Brightstar krever at jeg sender telefonen til dem! Har lite tro på å anmelde det til politiet, da hun i resepsjonen på politistasjonen lo av meg og sa «alle telefoner på Finn er tjuvgods»

 

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra brightstar sin egen side:

"Hvis skadd mobil ikke returneres når erstatningsmobilen er mottatt, eller at mobilens låsmekanismer (Google/ Apple) ikke er deaktivert, vil nye gebyrer være fra kr 2500,- til kr 10 000,- avhengig av mobiltype. Hvilket gebyr som gjelder din mobil finner du i PDF under, eller i Min Plan. Nye forsikringsvilkår og -bevis vil bli lagt ut her medio november."

 

Jeg ville ikke sendt inn denne telefonen, men heller kreve at de låser den opp igjen, og at de får gå på forsikringssvindleren og kreve tilbake sitt tap der. Det er i alles beste at slike folk blir stoppet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er ikke utsatt for forsikringssvindel. Du har kjøpt en vare som nå er defekt pga forrige eiers handling. 
Brightstar har ingen krav ovenfor deg, så lenge telefonen ikke er meldt stjålet til politiet.

 

Du har kjøpt varen av varens eier. Du ber de høflig ryke og reise.

Deretter sender du Rekomandert brev til den du kjøpte av og sier at enten heves kjøpet eller så vil du bistå politiet og brightstar i å etterforske han/hennes forsikringssvindel.

 

Dette er åpenbart en bløff.

 

Om hun/han syner bluffen din, så politianmelder du selgeren. Du gir aldri fra deg telefonen før politiet instruerer deg til å gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takk for hjelp!

Viste til godtroerloven, fikk ny konsulent hos forsikringsselskapet og telefonen ble åpnet!

 

Så lærdommen er vell å ikke gi seg mot tåpelige krav og at politet ikke har ressurser til oss

 

Tusen takk for hjelpen og støtten ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...