Gå til innhold

Grusom "mote"


zeebra

Anbefalte innlegg

Jada, jeg klikket inn på klikkbait på VG idag, inn på "minmote.no" og fikk se overskriften som forsåvidt var den jeg klikket på vg:

 

"Jeans: Olabuksene vi ønsker oss i vår"..

 

Jeg ble rett og slett sjokkert når jeg så bildet i artikkelen:

post-180111-0-62168400-1550934827_thumb.jpg

 

Buksene er jo dritstygge og antrekket er generelt helt forferdelig. Er jeg helt på jordet og alene om å synes det? Eller har "mote" rett og slett blitt absurd? Er det noen som synes enten buksene eller antrekket på bildet er fint?

 

Og, lever motejournalister i en slags merkelig boble?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samma det vel? Hva er problemet? 

 

Nei, jeg bare lurer. Det er jo interessant å høre andre sin mening også.

 

Temaet mote er interessant samfunnsmessig. En korrupsjon av samfunnet.

 

Hehe, begynner nok å bli gammel, ja! Hva skal man sutre over, om ikke den forferdelige ungdommen?

 

Hvem har sutra over ungdommen?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting av innlegg.
Lenke til kommentar

Ser mer behagelige ut enn buksene som knapt når over rævsprekken.

 

Ja, det ser jo heller ikke spesielt smart eller komfortabelt ut.

 

En korrupsjon?  :huh:

Ja. Folk generelt går jo ikke kledd i verken pene klær, komfortable klær, fornuftige klær eller kvalitetsklær, de aller fleste kler seg i det som er "mote" eller det "moten" tilbyr. Det er derfor man kan se tilbake på bilder fra x år siden og le og si, haha, så jævlig osv. Ikke fordi folk var jævlige, men fordi de fulgte moten. Hadde de brukt tidløse antrekk og hatt en tidløs stil, ville det ikke se teit ut om 20 år eller 10 år osv. Og så er det plutselig mote med det man lo av og sa så teit ut for 5 år siden (på bilder fra 15 år siden), så kler man seg med det som man tidligere har latterliggjort, eller barna sine med dette.

 

Mote eksisterer bare for å maksimere forbruket og selge mest mulig unødvendige ting som folk egentlig ikke behøver.

 

En korrupsjon av samfunnet, mener jeg da.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Verden blir et bedre sted om folk skal få lov til å gå med det de har lyst til. På tide å innse at folk har forskjell smak

Akkurat der er vi jo enig da, og da burde vi jo begge være imot mote, siden den prøver å lure folk til å kle seg på en måte hvert år, og generelt sett ikke tilbyr klær i butikkene som holder god kvalitet eller er tidsnøytrale.

 

Noen velger å gå i dress. Det er jo tidløst, men også meget kjedelig vil jeg påstå da, Men bedre enn mote.

 

Alt går i sirkel og det er lite originalitet i noen av oss. Dermed, i et forsøk på å skille seg ut, begynner folk å kle seg i klær og stiler fra fordums tid.

 

Selv gleder jeg meg til platemail kommer på moten igjen. Jeg har tynnplater!

Haha stemmer, akkurat det jeg forsøker å si over her..

 

Hva er platemail forresten? Tynnplater?

Endret av Omnia vincit amor
Fletting av innlegg.
Lenke til kommentar

Haha stemmer, akkurat det jeg forsøker å si over her..

 

Hva er platemail forresten? Tynnplater?

 

post-389336-0-30080400-1550957207_thumb.jpg

 

:p

 

Så en ung kar i full redneck cowboy getup her en dag (jeg bor jo langt ute på landet). Det så skikkelig teit ut med stram dongeri stappa ned i stive cowboyboots, skjorte som ikke har vært å se castingen til dallas serien og tilogmed cowboyhatt.

 

Gutten sto å venta på skolebussen så antagelig er dette hva han går i til daglig. Måtte allikevel gi en honnør for en som ikke gjør som alle andre :p

-selv hadde jeg muligens gått for et turtles shredder kostyme om jeg skulle gått "all in".

Endret av Omnia vincit amor
Fletting av innlegg.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...