Gå til innhold

ANMELDELSE: Metro Exodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet(serien) er et prakt eksemel på en diskujon noen av oss hadde i en annen tråd.

Serien hadde hvet bedre uten monstre, jeg ba om refund på dette spillet i dag da det bare krasjer for meg, men i de 2 forige spillene, var kampene mot mennesker spennede, og intens og man måtte tenke.

Men å drepe monstre er rett og slett kjedelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at spillet har Dolby Atmos og 4k HDR - dette blir skaffet til Xbox X. 

 

Likte de 2 tidligere spillene så mye at jeg også har lest bøkene etterpå  :D

 

Drepe monstre er fantastisk!

 

Edit, anmelder nevner noe om hodetelefoner og herlig lydbilde, skaff deg et surround Atmos anlegg og test noen av spillene med dette, som for eksempel Shadow of the Tomb Raider - det er en fullstendig annerledes opplevelse.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette blir første spillet som jeg laster ned etter det er kjøpt. Orker ikke Epic store.

 

Trodde dette var en post om hvordan spillet og handlingen er. Ikke om du må laste det ned på Epic eller Steam. Men takker for at du deler totalt unyttig info angående spillet.

Det er litt som de som gir spillet negativ karakter pga hvordan det distribueres. En slags demonstrasjon. Jeg har foratåelse for at noen ikke vil kjøpe på epic, men slutt å plage andre med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Blir ikkje vurdert pga måten spillet vart ekslusivt for epic. Dog synd at man ikkje fekk eit 60fps mode for konsoller.

Jeg reagerte også først på denne avgjørelsen, men det er viktig å støtte de litt mer "sofistikerte" spillene der ute - altfor få av dem.

 

Men, denne klagingen om Epic Store er noe overdrivet etter min mening. Man trenger kun å laste ned Epic Store og Metro Exodus først, og kan deretter lage snarvei og åpne spillet fra Steam akkurat som et hvilket som annet spill i Steam-samlingen. Når man starter Metro Exodus fra Steam, blir ikke engang Epic Store åpnet. (For øvrig er Epic Store minimalitisk og bruker svært lite ressurser.)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Dette spillet(serien) er et prakt eksemel på en diskujon noen av oss hadde i en annen tråd.

Serien hadde hvet bedre uten monstre, jeg ba om refund på dette spillet i dag da det bare krasjer for meg, men i de 2 forige spillene, var kampene mot mennesker spennede, og intens og man måtte tenke.

Men å drepe monstre er rett og slett kjedelig. 

 

Grunne til at det kræsjer er dx12. Bytt til 11

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også først på denne avgjørelsen, men det er viktig å støtte de litt mer "sofistikerte" spillene der ute - altfor få av dem.

 

Men, denne klagingen om Epic Store er noe overdrivet etter min mening. Man trenger kun å laste ned Epic Store og Metro Exodus først, og kan deretter lage snarvei og åpne spillet fra Steam akkurat som et hvilket som annet spill i Steam-samlingen. Når man starter Metro Exodus fra Steam, blir ikke engang Epic Store åpnet. (For øvrig er Epic Store minimalitisk og bruker svært lite ressurser.)

 

Har ikkje noko imot epic store. Fint med fleire valgmuligheter. Syns dog lite om måten spillet vart eksklusivt for epic så nærme utgivelse. Den slags oppførsel gidder eg ikkje støtte opp om. Støtta heller ikkje opp om Rise of the Tomb Rider eller Street Fighter V pga måten di spilla vart eksklusive for MS/Sony.

 

Metro Exodus burde heller kome ut på både steam og epic. Så kunne utgiver gitt uttrykk for at man støtta utvikler mest ved å kjøpe spillet hjå epic.

 

Innser dog at spillet i seg sjølv ikkje er serien tro, så kanskje like greit at det blir skippa for min del. Nok av gode spill og stort sett alt for lita tid til di. :)

Lenke til kommentar

 

Grunne til at det kræsjer er dx12. Bytt til 11

 

Ok?

Det virker litt rart at et spill som liksom skal ha super next gen effekter og grafikk kræsjer pga dx12?

Det var vertfall min erfaring, og flere. Ingen crash etter bytte til dx11 på mitt 1080ti. Dx12 skal fungere på de nye ray tracing kortene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Dx12 har ingen hensikt uansett, hvis du ikke har et 20XX grafikkort. Dx12 og dx11 i Metro Exodus er nærmest identisk visuelt og mht. ytelse, bortsett fra DLSS og strålesporing.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...