Gå til innhold

Oslo: 11 aktører vil starte elsparkesykkel-deling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"1,50,-" ble vel ikke helt riktig ?

Det blir jo "1,50,00" (1 krone og 50 øre og 0 øre)

 

Skal ikke pirke så mye, men akkurat den lo jeg godt av

 

Ifølge språkrået så er dette en helt akseptabel måte å skrive det på.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/kronebelop-rekkjefolgje-komma-og-strek/

Litt rar ting å le av selv om det hadde vært feil da...

Lenke til kommentar

Ifølge språkrået så er dette en helt akseptabel måte å skrive det på.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/kronebelop-rekkjefolgje-komma-og-strek/

Litt rar ting å le av selv om det hadde vært feil da...

 

Hæ? Står jo ikke det på linken din. I følge den så har Venator rett

 

Merk at ein eventuell strek er tankestrek, ikkje bindestrek, og at komma og strek aldri må brukast etter eit ørebeløp. Streken står for 00 øre.

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

 

Ifølge språkrået så er dette en helt akseptabel måte å skrive det på.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/kronebelop-rekkjefolgje-komma-og-strek/

Litt rar ting å le av selv om det hadde vært feil da...

 

Hæ? Står jo ikke det på linken din. I følge den så har Venator rett

 

Merk at ein eventuell strek er tankestrek, ikkje bindestrek, og at komma og strek aldri må brukast etter eit ørebeløp. Streken står for

00 øre

.

Ærlig talt en problemstilling jeg aldri har tenkt over. Men endret formuleringen, så kan vi heller diskutere selve saken. :)

 

Stein Jarle, Tek

Lenke til kommentar

 

Ifølge språkrået så er dette en helt akseptabel måte å skrive det på.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/kronebelop-rekkjefolgje-komma-og-strek/

Litt rar ting å le av selv om det hadde vært feil da...

 

Hæ? Står jo ikke det på linken din. I følge den så har Venator rett

 

Merk at ein eventuell strek er tankestrek, ikkje bindestrek, og at komma og strek aldri må brukast etter eit ørebeløp. Streken står for

00 øre

.

Aah, da har jeg misforstått, takk for oppklaring. Synes fortsatt ikke det var en feil som var grunnlag for en god latter, men det er jo greit at noen tar glede av slikt :)

Lenke til kommentar

Veldig positiv til at dette kommer til byen. Dette vil gjøre det mye lettere for togpendlere for eksempel å komme seg fra Oslo S. til arbeidsplassen.

 

"1,50,-" ble vel ikke helt riktig ?

Det blir jo "1,50,00" (1 krone og 50 øre og 0 øre)

 

Skal ikke pirke så mye, men akkurat den lo jeg godt av

Ærlig talt en problemstilling jeg aldri har tenkt over. Men endret formuleringen, så kan vi heller diskutere selve saken. :)

 

Stein Jarle, Tek

Venator har nok rett her ja. ",-" betyr ,00 og uttales "komma null" eller "blank" så 1,50,- ville uttales "en femti komma null" eller "en femti blank"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette blir særs spennende!

I tre år har jeg gremmes over hvor dårlig tilbud Oslo bysykkel har levert. Tilnærmet aldri en ledig sykkel å finne utenfor Ring 2, og de få gangene man maktet å finne en gjentok kampen seg for å finne et ledig stativ å sette den fra seg i sentrumsområdet.

 

Har stor tro på virtuelle stativ og at brukerne betales for å ta vare på sykler om natten og sette de ut på definerte steder om morgenen.

Lenke til kommentar

Er usikker på hvordan dem evt. har ment at Ninebot ES4 skal kunne operere i Norge, da dette vil gi Ninebot ES2 en altfor stor hastighet som da blir 30 km\t.

 

Ninebot ES4, er en ES2, med en ekstra ekstern batteripakke, som da gir den navnet eller beskrivelsen ES4.

 

Selv uten ekstra batteripakke, så går ES2 i 25 km\t, noe som uansett også gjør ES2 også ulovlig på Norsk jord.

 

ES1, ES2 (og da også ES4), sendes med låst firmware fra fabrikk. Så hvordan det egentlig skal gjøres, så dem blir lovlig å bruke på Norske veier, som har max 20 km\t grense for elsparkesykler, er uvisst.

 

Jeg lurer på om bedrifter da får custom firmware, fra produsentene, laget for deres selskap siden disse elsparkesyklene må bli låst til 20 km\t. Det er også betenkelig at produsentene av elsparkesykler, ikke har gjort firmware filene lands-basert, slik at f.eks USA hadde fått en egen type firmware, basert på deres maxhastighetsgrense, og at f.eks Norge også hadde fått en egen firmware basert på vår maksgrense på 20 km\t.

 

Vet ikke hvorfor dette ikke allerede er implementert av produsentene, men håper det blir slik i fremtiden, når produsentene får øynene opp for at behovet er der.

Lenke til kommentar

Er usikker på hvordan dem evt. har ment at Ninebot ES4 skal kunne operere i Norge, da dette vil gi Ninebot ES2 en altfor stor hastighet som da blir 30 km\t.

Ninebot ES4, er en ES2, med en ekstra ekstern batteripakke, som da gir den navnet eller beskrivelsen ES4.

Selv uten ekstra batteripakke, så går ES2 i 25 km\t, noe som uansett også gjør ES2 også ulovlig på Norsk jord.

ES1, ES2 (og da også ES4), sendes med låst firmware fra fabrikk. Så hvordan det egentlig skal gjøres, så dem blir lovlig å bruke på Norske veier, som har max 20 km\t grense for elsparkesykler, er uvisst.

Hei,

Det burde ikke bli noe problem. Jeg har selv kjøpt en ES4 fra norsk importør som er sperret på 20km\t.

Så det er original firmware fra Ninebot med sperre. Skulle ønske den var sperret på 22 km\t.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...