Gå til innhold

Løser du Plevris' helgenøtt «Hengelås?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den første oppgaven florerer det av på Facebook, og det er skremmende å se utvalget av svar folk kommer opp med.

Hvis man ikke løser denne oppgaven i løpet av 30 sekunder, har man en logikkbrist.

Mange unge er stolte over å ikke kunne noe som helst. Dette er en trend som har vært i USA i mange år. Det er mildt sagt skremmende når unge mennesker ikke skjønner behovet for utdanning

Endret av Xantippe
Lenke til kommentar

Hvis man ikke løser denne oppgaven i løpet av 30 sekunder, har man en logikkbrist.

Mange unge er stolte over p ikke kunne noe som helst. Dette er en trend som har vært i USA i mange år. Det er mildt sagt skremmende når unge mennekser ikke skjønner behovet for utdanning

Ikke nødvendigvis en logikkbrist; det kan like gjerne være en oppmerksomhetsbrist. Denne typen oppgaver inneholder typisk feller som gjør at du kan ende opp med å regne feil selv om du har full forståelse av matematikken.

Lenke til kommentar

post-41637-0-35256400-1550829286_thumb.jpg

 

Denne dukka opp i feeden min i dag.

De aller fleste svarer 25, og jeg klarer ikke tenke meg frem til hvordan de ender opp med dette engang.

 

En del svarer 60, og har bomma ved å addere de to første tallene før de multiplisere dette med det tredje.

 

Men jeg ser både 16, 17 og 70 også blant svarene som går igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slå inn regnestykket 5 + 2 * 10 på kalkuatoren som følger med Windows. Svaret vil overraske noen.

Svaret avhenger om du bruker settingen standard eller vitenskapelig.

Jøss, her har Bill Gates en jobb å gjøre. Elendig å legge inn feil regelsett i standard-versjonen.

 

 

Noen som løste oppgave to på et elegant vis? For min del ble det prøving og feiling...

Lenke til kommentar

Ja, den har en logisk løsning. Når du ser det, så kan du enkelte fylle inn tallene i rett rute.

 

 

Ja, det finnes en. Skal kanskje vente med hintene jeg også. Om jeg fant samme løsning vet jeg ikke. Vi får se hva fasiten er. Edit: Men om logikken min er riktig, så er det nok ikke andre svar.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Denne oppgaven inneholder ingen feller. Og løser du den ikke på stående fot har du et problem

Jo den har vel det, etter kjapt blikk kom jeg frem til 25 og man kan fort overse multiplikasjon tegnet som ikke er i vanlig bruk her, men svaret er jo feil hvis man ikke leser siste linje skikkelig og tenker logisk også...

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...