Gå til innhold

TEST: Microsoft Surface Laptop 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt forbedringspotensiale, javel, men jeg kommer ikke over at Windows har en serie maskiner hvor man faktisk må lete litt etter manglene - og i ganske stor grad kan blendes av design og innpakning. Samtidig litt overrasket over at Huawei er den eneste produsenten som nærmer seg samme nivå. Det har blitt noen år med Surface etter hvert nå..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at USB-C burde være på plass. Men, siden dere klaget forrige gang så har jeg fremdeles ikke sett enormt til behov for denne porten. Jeg har blant annet en X1 Yoga med USB-C, og jeg har en Surface Pro 17, og de har hver sin lader. Granted, jeg ladet mobilen på PC laderen en gang, men ellers har den bare vært nok en lader.

 

Ja, på jobb har vi TB3 Docker og kan i teorien koble til en hvilken som helst maskin på alle arbeidsplasser. Men, i praksis skjer ikke det heller da folk har hvert sitt kontor.

 

Og så finnes det en Surface Connect to USB-C adapter, selv om det ikke er optimalt.

 

Så egentlig bryr meg ikke så veldig mye om akkurat dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en 2 år gammel surface selv og er ikke så veldig imponert. Man betaler dyrt for relativt lite imponerende deler. Men det samme kan vel sies for en del andre merker også...

Kan fint få tak i en like god PC til 10k mener nå jeg (blir såklart også et spørsmål om, og en prioritering av, hvilke deler man anser som 'viktigst' i en PC)

Det positive er at surfacen er lett og anvendelig med det pent design og en god skjerm. Den imponerer lite med hensyn til litt tyngre jobbing prisen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

Selv samsungs nyeste mobil har 12gb ram og 1tb lagring.

 

Men ikke en pc til 17000kr? Nei 8gb ramog 256gb lagring der.

 

Hva driver disse laptop produsenter med om dagen?

 

Tja.

Du kan jo sammenligne typen ram og lagring? Prosessorer? Batteri? Osv.

 

Ram er ikke ram.

Lenke til kommentar

 

Selv samsungs nyeste mobil har 12gb ram og 1tb lagring.

 

Men ikke en pc til 17000kr? Nei 8gb ramog 256gb lagring der.

 

Hva driver disse laptop produsenter med om dagen?

 

Tja.

Du kan jo sammenligne typen ram og lagring? Prosessorer? Batteri? Osv.

 

Ram er ikke ram.

Ram er ikke ram? Hva mener du med det? 8gb ddr3 ram er nesten akkurat det samme som i min 4.5år gamle 3500kr pc. Eldgammelt.

 

Snapdragon 855 bruker ddr4x .

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at dere ennå refererer til Matebook X Pro som "referansemaskinen". Konstant viftestøy, mye overflatevarme, dårlig trackpad og nesten helt ubrukelig web-kamera er bare noen av de tingene som gjør at denne maskinen aldri burde fått noen topp-karakter. Byggekvaliteten er også litt laber med chassis og skjerm som vrir seg og virker billig sammenlignet med en MBP. Hadde min i 2 dager før den røyk rett på finn.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan ikke skjønne at dere ennå refererer til Matebook X Pro som "referansemaskinen". Konstant viftestøy, mye overflatevarme, dårlig trackpad og nesten helt ubrukelig web-kamera er bare noen av de tingene som gjør at denne maskinen aldri burde fått noen topp-karakter. Byggekvaliteten er også litt laber med chassis og skjerm som vrir seg og virker billig sammenlignet med en MBP. Hadde min i 2 dager før den røyk rett på finn.no.

MBP virker billig i forhold til de maskinene som har magnesiumkasse, men man vet jo hvilke folk som er mer interessert i det ytre, enn det indre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...