Gå til innhold

Hvilke butikker selger skuldevesker for menn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer veldig an på hva du ser etter. Skal den kunne romme en PC, eller bare tilbehør? Prisklasse og utseende?

 

Steen og Strøm er nevnt, der finner du noen klassikere fra for eksempel Brics. RM Williams sine hos blant annet Follestad og Ferner Jacobsen er, spør du meg, de absolutt mest prisgunstige veskene du finner til herre i en Oslo-butikk. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenker du på messanger bagger feks?

Du kan sjekke på Sten og Strøm, der har de butikk med sånne varer.

Ellers vet jeg at en butikk i enden av Torggata fører Filson.

 

Ok. Takk for svar. Jeg skulle være "lur" og kjøpte en bag på amazon til 200kr men da den kom var den halvparten av størrelsen som presentert på amazon-siden. Jeg klaget og fikk tilsendt en indentisk bag. Endelig fikk jeg pengene tilbake.

 

Men allikevel, jeg føler at 1700 eller 1500 blir for mye for min bruk, spesielt siden jeg ikke vil bruke lær eller skinn. Jeg går ut ifra at de fleste bagasje-butikker selger skulderbager for mellom 1000 og 2000. Men kan ta en tur innom og se.

Den bagen jeg har hatt i ti år var av lerrett og kostet ca 100kr, men så heldig kan man ikke alltid være.

 

Filson er også litt for dyrt, tenker jeg. Men å få en skulderbag under 1000kr er kanskje håpløst i fysiske butikker?

 

Kommer veldig an på hva du ser etter. Skal den kunne romme en PC, eller bare tilbehør? Prisklasse og utseende?

 

Steen og Strøm er nevnt, der finner du noen klassikere fra for eksempel Brics. RM Williams sine hos blant annet Follestad og Ferner Jacobsen er, spør du meg, de absolutt mest prisgunstige veskene du finner til herre i en Oslo-butikk. 

 

Ikke romme pc, bare en bok og småting. Men jeg liker at den er romslig slik den kan brukes til alt fra matvarer til overnattingstøy. Utseendet er helst canvas/lerrett, aldri skinn eller lær og helst mellom 200-900 kr. Men må kanskje over den prisen? Føler meg litt som en gjerrigknark eller fant, men synes 2000kr er mye for en bag...

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Okei, kaster ut et forslag. Du nevnte lerret, og jeg huska å ha sett denne: https://www.forsvarsbrukt.no/p-816-sanitetsveskesivf.aspx

Det er litt stiv pris for en sekk som er ca 70 år, men jeg har handlet noe fra forsvarsbrukt før. Virker som ting er godt lagret og alt funker fint selv om det er gamalt. Har lest et sted at ikke alle veskene der har det Røde kors-emblemet, men tror det skal være en smal sak å fjerne. Det går kanskje an å skrive/ringe om du kan få et tilbud på den dersom de ikke pakker ned sanitetsutstyret i samme slengen. 

Lenke til kommentar

Okei, kaster ut et forslag. Du nevnte lerret, og jeg huska å ha sett denne: https://www.forsvarsbrukt.no/p-816-sanitetsveskesivf.aspx

 

Det er litt stiv pris for en sekk som er ca 70 år, men jeg har handlet noe fra forsvarsbrukt før. Virker som ting er godt lagret og alt funker fint selv om det er gamalt. Har lest et sted at ikke alle veskene der har det Røde kors-emblemet, men tror det skal være en smal sak å fjerne. Det går kanskje an å skrive/ringe om du kan få et tilbud på den dersom de ikke pakker ned sanitetsutstyret i samme slengen. 

 

Dette likte jeg! Men må evt kontakte dem for å vite størrelsen på selve bagen... Vanskelig å bedømme fra det bildet, men 350kr er god pris. Noen erfaring med dem i forhold til størrelse? Virker litt små på bildet...

 

Vurdere egentlig denne (ebay link) men selv om merket er bonafide (selges på amazon, men sender ikke til norge) men er litt nervøs for ebay, aner ikke hvor mye man kan stole på at det man mottar ikke er fake og antar at man ikke stiller like sterk vedørende klager til ebay som til amazon (amazon refunderte hele beløpet for de to bagene jeg kjøpte som var 12cm mindre enn beskrevet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Dessverre, har bare kjøpt ryggsekker fra dem... Jeg kommer nok til å prøve å kjøpe den veska også, men det blir en stund til isåfall. Er en hundrelapp porto fra forsvarsbrukt, minimum, så det gjelder nesten å pakke med noe ekstra i bestillinga. Ebay er egentlig ikke noe stress, det er lett å få refundert når varen ikke dukker opp. Det har skjedd meg et par ganger. Når selgeren er "top rated", så er det lite å frykte, i hvert fall når det gjelder levering og eventuell refundering. 

Lenke til kommentar

Dessverre, har bare kjøpt ryggsekker fra dem... Jeg kommer nok til å prøve å kjøpe den veska også, men det blir en stund til isåfall. Er en hundrelapp porto fra forsvarsbrukt, minimum, så det gjelder nesten å pakke med noe ekstra i bestillinga. Ebay er egentlig ikke noe stress, det er lett å få refundert når varen ikke dukker opp. Det har skjedd meg et par ganger. Når selgeren er "top rated", så er det lite å frykte, i hvert fall når det gjelder levering og eventuell refundering. 

 

Ok. Kan ta en tur innom Army Surplus butikken i storgata først og se om de har noe og evt se hva Forsvarsbrukt sier om størrelsen.

 

Med ebay var jeg mer bekymret for forfalskninger og kopier enn mangel på levering og jeg har aldri helt forstått hvor disse selgerene får sine produkter fra, kjøper de fra andre forhandlere og selger videre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hmm, vet ikke mye om hvordan det foregår bak kulissene. Merket på veska var oppgitt lenger ned på linken du oppgir, men kjenner ikke til det. Noen ganger jo de merkene (produktene) tydelige "rip-off" av kjente merkevarer. Så f. eks noen sko som var klin like nike-sko, men som hadde annet merke på ebay. Med veska så vet jeg ikke, har aldri hørt om det merket... Ikke vet jeg hvilket merke det eventuelt skulle ha kopiert heller :/ 

Lenke til kommentar

Hmm, vet ikke mye om hvordan det foregår bak kulissene. Merket på veska var oppgitt lenger ned på linken du oppgir, men kjenner ikke til det. Noen ganger jo de merkene (produktene) tydelige "rip-off" av kjente merkevarer. Så f. eks noen sko som var klin like nike-sko, men som hadde annet merke på ebay. Med veska så vet jeg ikke, har aldri hørt om det merket... Ikke vet jeg hvilket merke det eventuelt skulle ha kopiert heller :/ 

 

Ja, hva jeg mente var at det samme merket, Aizbo, var solgt via amazon, så antar det er et seriøst merke, men det trenger ikke bety det heller. Nettsiden til merket virker legit.

Venter på svar fra forsvarsbrukt, tar en tur innom Pentagon og Army Shop i byen og hvis ikke bestiller jeg den.

 

Takk for svar. Fantastisk at jeg var så heldig for ti år siden da jeg brukte 5 minutt på amazon og fikk en god veske som varte så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...