Gå til innhold

Hvilken Xeon prosessor fra ebay


Session^^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ivy Bridge prossesorer er framleis heftig prisa, grunnen er jo at dei duger jævlig godt idag også. Den største fordelen med denne plattform samanlikna mot Threadripper er prisen på RAM. DDR3 1600Mhz kan fåes for 250kr brikken, altså 128GB ram for bare 2000kr. Disse har også quad-channel, så du har nesten like god minnebandbredde som threadripper om du ser bort frå overklokka brikker.

 

Basert på kor mange kjerner vs klokkehastighet du trenger, så vil eg si at Intel 2650V2 er heilt ok priset for rundt 700kr. Ellers er Intel 2695v2 også å få tak i for bare 1500kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Idag så er det jo helt tullete å satse på LGA 1366 når 2011 v1/v2 går for noen hundrelapper mer og støtter opptil 24(2x12) kjerner på 3Ghz++

 

Min Supermicro x9dri med 2x 2696v2 og 128GB ram idler på bare 80 watt.

Et spørsmål...kan du kjøre server 2016 eller 2019 på dette kortet? Har hørt at det kun tar opp til 2008...

Lenke til kommentar

Du vil ha IPMI, og masse billig RAM. Ikkje vanskelig valg.

Threadripper er meir energieffektivt, men blir jo betydelig dyrere.

 

Ryzen derimot, bleh, altfor få PCI'e lanes, ingen IPMI, og RAM er enda svindyrt. Altså 256GB RAM koster under 3000kr på Ebay.

Ja, jeg heller nok mot et xeon bygg ja. Masse ram er flott. Og IPMI er gull.

 

Men jeg satt og kikket litt på oversikten over kompatibilitet til x9 kortene. Ser at ditt x9dri ikke viser støtte for server 2016. Så den oversikten er ikke helt riktig mao? Vil bare være sikker på at jeg kan kjøre 2016 eller nyere...

 

https://www.supermicro.com/support/resources/OS/C602_listing3.cfm

 

Edit: Fant en workaround her. Vet ikke om det er dette du har gjort:

 

https://forums.servethehome.com/index.php?threads/supermicro-x9dri-ln4f-and-os-server-2012r2-coreos-centos.18522/

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Ingen gidder å holde sånn informasjon oppdatert, så lenge den har x64 støtte, så fungerer alt av Windows fint. Ser at det er en workaround pågrunn av en bug med Windows.

 

Eg bruker bare Linux og FreeBSD, windows virtualiserer eg.

Endret av siDDis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...