Gå til innhold

TEST: Sonos Amp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt på dette rundt stabling av denne.

Om man har en så driver den altså to høyttalere.

Kan man koble den i bro slik at den ene ampen driver en høyttaler, men med mere kraft?

Kan man drive en senterhøyttaler?

Hvordan splittes signalet fra tv mellom flere enheter?

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på dette rundt stabling av denne.

Om man har en så driver den altså to høyttalere.

Kan man koble den i bro slik at den ene ampen driver en høyttaler, men med mere kraft? Nei (men den kan lage 2 mono kanaler)

Kan man drive en senterhøyttaler? Nei

Hvordan splittes signalet fra tv mellom flere enheter? hvis den grupperes med andre enheter den kan den sende lyd til andre Sonos enheter.

Lenke til kommentar

Utrolig at folk betaler så mye for denne, når en chromecast audio gjør samme/bedre jobb med å gjøre din eksisterende forsterker "smart" for 350kr

 

Jeg har ikke forsterker, så jeg står på bar bakke. Hva burde jeg kjøpe istedenfor da? Hadde vært fint med lignende funksjonalitet som nevnt ovenfor + hele greia kan styres med telefonen (inkl. av og på). Hadde vært også fint med noenlunde samme formfaktor.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke forsterker, så jeg står på bar bakke. Hva burde jeg kjøpe istedenfor da? Hadde vært fint med lignende funksjonalitet som nevnt ovenfor + hele greia kan styres med telefonen (inkl. av og på). Hadde vært også fint med noenlunde samme formfaktor.

 

Praktisk eksempel fra mitt liv:

Jeg skal ha høyttaler i alle (nesten) rom i huset i forbindelse med oppussing. "Normale" løsninger ville blitt ekstremt dyrt og låst. Løsning: Kjøpte en brukt 7.1 surround forsterker på finn.no til 600,- og 7 chromecast audio.

Kobler så hver chromecast til hver sin inngang på forsterkeren som går til hver sin utgang. Vipps så har jeg 7 stk utganger som er "smarte" og kan styres med hva jeg vil "Ok Google, spill min favoritt spilleliste på badet" - strømforbruk i standby er rundt 30 watt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...