Gå til innhold

Bioware varsler stor lanseringsoppdatering for Anthem


Anbefalte innlegg

Du er klar over at det ikke eksisterer en "ferdig" versjon av Anthem? Før i tiden satte vi inn platen, spilte spillet, og ferdig med det. Var det en bug eller glitch der fikk vi leve med det. I dag er saken en helt annen. Spill blir hele tiden patchet og justert, og nye ting lagt til stadig vekk. Selv spill som er rent offline og single-player blir patchet hele tiden. Anthem er derimot et onlinespill, så det vil ikke bli "ferdig" før serverne tas ned om en del år. For det første slippes ikke spillet offisielt før fredag, og det er først da man kan begynne å snakke om lanseringsversjonen, som ikke må forveksles med ferdig versjon. For det andre vil de fortsette og patche og legge til ting i mange år fremover.

 

Dette er ekstremt viktig i onlinespill, fordi spillene vil utvikle seg enormt over tid. For å ta et eksempel har vi jo Fortnite. I dag er det et av de største battle royale-spillene på markedet, men hvis du har fulgt med i timen husker du kanskje at det ikke hadde noe som helst med battle royale å gjøre i starten? Faktisk var det i hovedsak rent PvE, der vi bygget baser sammen med andre spillere og beskyttet dem mot zombie osv. Alt dette tøvet med battle royale kom mye senere, og ble latterliggjort i starten. Vi hadde jo PUBG, så hvorfor skulle Fortnite kopiere det? Rainbow Six var heller ikke det helt store da det kom, men det har endret seg enormt over tid, og er i dag svært populært. Elder Scrolls Online var en ren katastrofe da det kom, men takket være mange oppdateringer og mer innhold har det blitt et av de største og mest populære MMORPGene i dag. Faktisk er det ikke så langt unna WoW som man skulle tro.

 

Poenget er at vi sitter ikke med et "ferdig" Anthem på fredag, eller i dag. Den ferdige versjonen har vi ikke før de offisielt har sluppet den aller siste patchen før serverne stenges om flere år. Ironisk nok sier du rett ut at Anthem er et bra eksempel på at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt. Så hvorfor er det akkurat det du gjør? Ikke bare lever bjørnen i beste velgående, men du har ikke handlet inn gevær engang. :)

Har du i det hele tatt spillt Anthem? Eller lever du i håpet... Jeg gledet meg til Anthem siden Destiny 1, og kan ikke si annet enn at jeg er skuffet hvor halvferdig det virker - for en så dyr pris.

 

(Fortnite Battle Royale er forøvrig gratis. PVE delen var ikke det.)

 

Jeg er fullt klar over at online spill - som jeg hovedsakelig spiller - blir utviklet med tiden. Men noen opplevelser er dessverre dårligere enn andre. 

Endret av Misky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis ikke da det skal slippes en patch den 22. Februar samtidig med at spillet slippes.

 

Fysiske kopier av spillet er allerede sendt ut til butikker, som skal selges som bundles etc. Det vil si, selv om det kommer en patch (og det håper jeg da inderlig) så er den versjonen av spillet folk har kunnet spille fra den 15 Februar, den versjonen de mente var klar for launch.

 

(Demoen var visst en 6 uker gammel build.)

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt spillt Anthem? Eller lever du i håpet... Jeg gledet meg til Anthem siden Destiny 1, og kan ikke si annet enn at jeg er skuffet hvor halvferdig det virker - for en så dyr pris.

 

(Fortnite Battle Royale er forøvrig gratis. PVE delen var ikke det.)

 

Jeg er fullt klar over at online spill - som jeg hovedsakelig spiller - blir utviklet med tiden. Men noen opplevelser er dessverre dårligere enn andre. 

 

Ja, spilte begge demoene, og gleder meg som en unge til fullversjonen kommer. For meg virker det tvers gjennom som et klassisk BioWare spill. Bra historie, mye å gjøre, ser pent ut, meget bra gameplay. At prisen er så dyr gidder jeg ikke engang kommentere, annet å gjenta for tusende gang at all story DLC osv vil være helt gratis, i motsetning de fleste andre spill i sjangeren. Destiny inkludert. Men det teller jo ikke, tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fysiske kopier av spillet er allerede sendt ut til butikker, som skal selges som bundles etc. Det vil si, selv om det kommer en patch (og det håper jeg da inderlig) så er den versjonen av spillet folk har kunnet spille fra den 15 Februar, den versjonen de mente var klar for launch.

 

(Demoen var visst en 6 uker gammel build.)

 

Patchen er til launch, ikke den som er ute nå. Det er heller ikke den siste patchen, hvis noen skulle tro det. Så langt derifra. Spillet vil bli patchet jevnlig i årevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tydeligvis ikke da det skal slippes en patch den 22. Februar samtidig med at spillet slippes.

 

Fysiske kopier av spillet er allerede sendt ut til butikker, som skal selges som bundles etc. Det vil si, selv om det kommer en patch (og det håper jeg da inderlig) så er den versjonen av spillet folk har kunnet spille fra den 15 Februar, den versjonen de mente var klar for launch.

 

(Demoen var visst en 6 uker gammel build.)

Den versjonen de mente var for launch helt til de fant flere bugs og fikset dem. Er det noe vits i å lage negative YouTube videoer og legge spillet for hat fordi en versjon som var tiltenkt release ikke var feilfri?

Lenke til kommentar

Ser blant de aller fleste kommentarene her at fanboyism, naivitet, og det å forsvare spill som slippes i en håpløs tillstand har blitt normen blant gamere de siste par årene.

 

Bare for å klarere et punkt som de fleste ser ut til å ikke ha fått med seg her, 22.05 er ikke dag en, men dag åtte. Den fulle versjonen av spillet har vært tilgjengelig for abonnenter i over en uke.

 

6 år har gått siden dette spillets utvikling startet, og vi får et halvbakt spill bugget som pokker, en historie en førsteklasse elev kan gjøre bedre, loading screeen etter loading screen, etter loading screen og folk sitter og forsvarer dette etter 6 år utvikling. Helt latterlig hvor lav standard vi akspterer fra et fullpris spill disse dager,

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser blant de aller fleste kommentarene her at fanboyism, naivitet, og det å forsvare spill som slippes i en håpløs tillstand har blitt normen blant gamere de siste par årene.

Bare for å klarere et punkt som de fleste ser ut til å ikke ha fått med seg her, 22.05 er ikke dag en, men dag åtte. Den fulle versjonen av spillet har vært tilgjengelig for abonnenter i over en uke.

6 år har gått siden dette spillets utvikling startet, og vi får et halvbakt spill bugget som pokker, en historie en førsteklasse elev kan gjøre bedre, loading screeen etter loading screen, etter loading screen og folk sitter og forsvarer dette etter 6 år utvikling. Helt latterlig hvor lav standard vi akspterer fra et fullpris spill disse dager,

Folk forsvarer jo Microtransaksjoner i spill, selv når man vet spillopplevelsen er lagt dårligere med vilje for å manipulere spilleren til å bruke mer penger.

Er man på det nivået vil man alltid forsvare utgivere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser blant de aller fleste kommentarene her at fanboyism, naivitet, og det å forsvare spill som slippes i en håpløs tillstand har blitt normen blant gamere de siste par årene.

 

Vi liker et spill du misliker? Fanboys.

Vi hater et spill du liker? Haters gonna hate.

Prøv å gulpe opp noe mer kreativt en dette da, istedet for copy/paste alle andre.

Jeg beskrev fanboys og naive mennesker uten en kritisk celle i kroppen som blindt forsvare under par fullpris spill. Du er tydeligvis en av disse, en av disse som på lang sikt ødelegger spillmediet ved å vise utviklere at det er greit å selge uferdige produkter til forbrukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser blant de aller fleste kommentarene her at fanboyism, naivitet, og det å forsvare spill som slippes i en håpløs tillstand har blitt normen blant gamere de siste par årene.

 

Vi liker et spill du misliker? Fanboys.

Vi hater et spill du liker? Haters gonna hate.

Prøv å gulpe opp noe mer kreativt en dette da, istedet for copy/paste alle andre.

Jeg beskrev fanboys og naive mennesker uten en kritisk celle i kroppen som blindt forsvare under par fullpris spill. Du er tydeligvis en av disse, en av disse som på lang sikt ødelegger spillmediet ved å vise utviklere at det er greit å selge uferdige produkter til forbrukere.

usikker på om du troller. Hvis ikke mener du seriøst å basere disse drøye påstandene dine på oppgulp fra youtube av folk som tjener penger på å hive seg på hat-bølgen for å farme klikk? Dette er et spill som teknisk sett ikke har blitt sluppet enda.... Du er jo selve definisjonen på det du selv driver å anklager folk for ved å basere dette "blinde" hatet ditt på videoer fra overnevnte uten å engang ha prøvd noe av det selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og akkurat det du her beskriver er det som er stein galt med mennesker idag... Et spill blir slakta før det i det hele tatt er sluppet. Her snakker man om en dag 1 patch - altså så blir spillet sluppet i en rimelig god tilstand. På tross skal folk legge et spill for hat bare pga noen subjektive meninger til noen click-bait kåre youtubere... helt idiotisk!

 

Folk har fått prøvd 2x demoer + hele spillet og nesten samtlige klager på det. Og folk vet godt om at spill får day one patches men sjekk loggen her, det vitner om at spillet ikke er klar til lansering, de pusher spillet altfor tidlig ut.
 

 

  1. High level fixes
  2.  
  3. Improved loading times
  4. Fixed many infinite loading screens
  5. Fixed multiple challenges not tracking properly
  6. A number of issues have been fixed that were causing players to disconnect or crash
  7. Weapons and gear now have numbers present for modifiers
  8. General Fixes and Improvements
  9.  
  10. Loot Reveal and Expedition Summary now correctly play during the end of expedition screen.
  11. The gather party mechanic has been made more lenient in a number of situations
  12. At the end of expedition screen players will no longer get stuck on “Recording Victories” or “Skipping All”.
  13. Game no longer hangs in Javelin menu when unlocking the second, third or fourth javelin
  14. During the mission “What Freelancers Do” dying after killing Junkmaw & freeing Arcanists leaves you unable to progress, this has been fixed
  15. Challenges now unlock for players at the correct levels
  16. Fixed some camera issues during cutscenes
  17. Legendary Contracts can now be accepted from the Social Hub contract board
  18. Some enemies have had their shield values decreased
  19. Loot now properly drops for players who are downed
  20. The texture quality on the NPC Prospero has been improved
  21. Final boss of strongholds now drop loot instead of only being shown on the end of expedition screen
  22. Fixed the time outs on echoes and relics to prevent griefing and to handle disconnections properly
  23. Players can no longer fall through the floor during the 3rd trial in the Fortress of Dawn
  24. Completing the tutorial expedition will now show the correct Ranger appearance
  25. After disconnecting, rejoining an expedition will now place you back into a squad if you were in one previously
  26. Corrected an issue where players could not interact with each other in the launch bay in certain circumstances
  27. Corrected an issue during the Mission “Bad Deal” where outlaws won’t spawn, blocking progress
  28. The start of expedition screen has been improved
  29. Addressed a variety of situations where killing enemies does not properly progress world events
  30. Opening a chest now increments Tomb of the Legionnaire progress for all squad members present
  31. Scar snipers can no longer shoot through Storm Shield
  32. Corrected an issue where players would get stuck on the end of expedition screen in some situations
  33. Players will no longer get disconnected if joining the “Finding Old Friends” mission while the cinematic is playing
  34. Addressed a number of situations where players can get stuck on the environment in the launch bay
  35. Increased the damage of the electric status effect
  36. Corrected an issue where the Shield of Dawn could be crafted with less materials then intended in some situations
  37. The Platinum Mission feat now grants completion as intended
  38. Status effects can more reliably be applied to Titans
  39. Strongholds
  40.  
  41. Fixed an issue that would cause a Stronghold server crash after defeating the last boss
  42. Temple of Scar - Players can no longer get stuck in the mined tunnel in the explosives room
  43. Temple of Scar - Players can no longer be blocked from entering the explosives room due to fog wall
  44. Fixed Tyrant Mine so people that join the stronghold in-progress do not end up locked away from their team
  45. Adjusted lighting in Tyrant Mine underwater section to make it easier to navigate to the exit
  46. The Swarm Tyrant will no longer get stuck in the side cave entrances in some situations
  47. Corrected an issue where players would spawn into different areas of the Tyrant Mine in certain situations
  48. Gear and Weapons
  49.  
  50. After having 1st pilot unlock suit after tutorials, creating a new pilot and going to forge no longer causes load screen hang
  51. Ice damage bonuses are now correctly applied on ice gear
  52. Suit-wide bonuses from inscription are now functioning properly
  53. Players can no longer salvage equipped items
  54. Javelin specific gear and/or weapons are no longer able to be used on javelins they aren’t intended for
  55. Corrected an issue where in some circumstances Masterwork Components do not have any inscriptions
  56. The Endless Siege Masterwork Autocannon no longer displays a damage increase of 0% in its tooltip
  57. Javelins
  58.  
  59. The Colossus javelin is now able to activate its shield more quickly after using an ability or firing a weapon
  60. The Storm javelin now reacts to getting hit when its shields are up
  61. Fixed an exploit that allowed the Storm’s ultimate attack to be used more times than intended
  62. The Colossus javelin can now shield and revive at the same time
  63. Interceptor Combo Aura has been increased in power and now has a damage over time component
  64. Crafting
  65.  
  66. Non-Masterwork materials purchased from the crafting store now show as their proper rarity instead of incorrectly showing as Masterwork
  67. Controls
  68.  
  69. Additional Mouse and Keyboard control improvements have been made
  70. UI
  71.  
  72. Some conversations were not popping up the reputation points post conversation completion, this has been fixed
  73. The squad screen now displays the correct information for each player
  74. Fixed a number of issues where subtitles will no longer get stuck on the screen after dialogue has finished as often
  75. Settings should no longer reset upon exiting and restarting the game on Xbox One
  76. Motion blur can now correctly be turned off
  77. The Electric Status Effect now shows scaled damage properly
  78. An option has been added to hide the Squad Member HUD
  79. The edge of the compass will now pulse to indicate enemy locations
  80. A notification has been added in Fort Tarsis if a player’s vault is at the cap of 250 items
  81. On the “Repair the Strider” step of “A Cry for Help” the search radar has been adjusted to correctly lead the player to all 4 tools
  82. Primer and Detonator icons have been added to all Interceptor gear
  83. Corrected a user interface issue where a player’s ultimate would show as available when it isn’t

 

Folk har all grunn til å klage ^^
Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å gulpe opp noe mer kreativt en dette da, istedet for copy/paste alle andre.

Jeg beskrev fanboys og naive mennesker uten en kritisk celle i kroppen som blindt forsvare under par fullpris spill. Du er tydeligvis en av disse, en av disse som på lang sikt ødelegger spillmediet ved å vise utviklere at det er greit å selge uferdige produkter til forbrukere.

Hva med å lese det jeg faktisk skriver før du klikker helt? For eksempel har vi denne, fra forrige side. Er det kreativt nok, eller fortsatt bare copy/paste?

 

Du er klar over at det ikke eksisterer en "ferdig" versjon av Anthem? Før i tiden satte vi inn platen, spilte spillet, og ferdig med det. Var det en bug eller glitch der fikk vi leve med det. I dag er saken en helt annen. Spill blir hele tiden patchet og justert, og nye ting lagt til stadig vekk. Selv spill som er rent offline og single-player blir patchet hele tiden. Anthem er derimot et onlinespill, så det vil ikke bli "ferdig" før serverne tas ned om en del år. For det første slippes ikke spillet offisielt før fredag, og det er først da man kan begynne å snakke om lanseringsversjonen, som ikke må forveksles med ferdig versjon. For det andre vil de fortsette og patche og legge til ting i mange år fremover.

 

Dette er ekstremt viktig i onlinespill, fordi spillene vil utvikle seg enormt over tid. For å ta et eksempel har vi jo Fortnite. I dag er det et av de største battle royale-spillene på markedet, men hvis du har fulgt med i timen husker du kanskje at det ikke hadde noe som helst med battle royale å gjøre i starten? Faktisk var det i hovedsak rent PvE, der vi bygget baser sammen med andre spillere og beskyttet dem mot zombie osv. Alt dette tøvet med battle royale kom mye senere, og ble latterliggjort i starten. Vi hadde jo PUBG, så hvorfor skulle Fortnite kopiere det? Rainbow Six var heller ikke det helt store da det kom, men det har endret seg enormt over tid, og er i dag svært populært. Elder Scrolls Online var en ren katastrofe da det kom, men takket være mange oppdateringer og mer innhold har det blitt et av de største og mest populære MMORPGene i dag. Faktisk er det ikke så langt unna WoW som man skulle tro.

 

Poenget er at vi sitter ikke med et "ferdig" Anthem på fredag, eller i dag. Den ferdige versjonen har vi ikke før de offisielt har sluppet den aller siste patchen før serverne stenges om flere år. Ironisk nok sier du rett ut at Anthem er et bra eksempel på at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt. Så hvorfor er det akkurat det du gjør? Ikke bare lever bjørnen i beste velgående, men du har ikke handlet inn gevær engang. :)

Lenke til kommentar

 

Folk har fått prøvd 2x demoer + hele spillet og nesten samtlige klager på det. Og folk vet godt om at spill får day one patches men sjekk loggen her, det vitner om at spillet ikke er klar til lansering, de pusher spillet altfor tidlig ut.
 

 

Folk har all grunn til å klage ^^

 

 

"Nesten samtlige"? Tror du må sjekke tallene dine, gutt. Det er nok de færreste som klager. Men de få som klager, klager til gjengjeld HØYT. Som vanlig er det alt for mange som tror de som roper høyest automatisk har rett. Her i virkeligheten stemmer det ikke. Dessuten var det jo en imponerende liste du postet, men du fikk med deg at det er feil de allerede har rettet opp? Så at "folk har grunn til å klage" fordi de feilene er rettet før spillet allerede sluppet ser jeg ikke helt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser blant de aller fleste kommentarene her at fanboyism, naivitet, og det å forsvare spill som slippes i en håpløs tillstand har blitt normen blant gamere de siste par årene.

 

Bare for å klarere et punkt som de fleste ser ut til å ikke ha fått med seg her, 22.05 er ikke dag en, men dag åtte. Den fulle versjonen av spillet har vært tilgjengelig for abonnenter i over en uke.

 

6 år har gått siden dette spillets utvikling startet, og vi får et halvbakt spill bugget som pokker, en historie en førsteklasse elev kan gjøre bedre, loading screeen etter loading screen, etter loading screen og folk sitter og forsvarer dette etter 6 år utvikling. Helt latterlig hvor lav standard vi akspterer fra et fullpris spill disse dager,

 

Nevn et spill, et eneste spill, som ble sluppet ut uten en eneste glitch, eller noe som folk har klaget på.

Lenke til kommentar

Man må få lov til å diskutere et spill man selv har gledet seg til i flere år, som man opplever som halvferdig, uten og lempes sammen med x antall youtubere som er negative - "fordi det visstnok er trendy å være sånn"..

 

Jeg er faktisk helt enig at gamere i 2019 har blitt en vanskelig gruppe å tilfredstille, med unødvendig mye usaklig kritikk. Folk som hater et spill fordi EA er involvert, uten og ha prøvd det etc. 

 

Jeg kan bare snakke for meg selv. Looter shooter er favoritt sjangeren min, og basert på det jeg har spilt til nå, så ser jeg dessverre ikke for meg at Anthem blir Destiny killer spillet som jeg så gjerne kunne ønske det ble. Det er vel innafor å mene? Når prislappen er som den er..  :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...