Gå til innhold

Hvilken av disse to tv'ene anbefales?


Anbefalte innlegg

Skal kjöpe en billig tv til å ha i kjelleren, og valget står mellom disse 2:

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/46-50/andersson-led50uhd610/1002678.11451/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse&dclid=CjkKEQiA767jBRCIlIT7mYjAwJUBEiQA7fAahw9zNV8KlgWbVI60iji0MINOoPOlnca1PAHOFy0RLDHw_wcB

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/39-43/andersson-led43uhd620/1002353.11450/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse&dclid=CjkKEQiA767jBRCIlIT7mYjAwJUBEiQA7fAah4fOv-332KvjZ6gBJ55TOOUmRa-c9EKtPRBsdrxEUCrw_wcB

 

Hvilken av disse ville du gått for?

Eneste kravet er at det er smart tv for å se netflix og youtube samt at den har WiFi som begge disse har, og 40'' og större. 

Disse ligger også i den prisklassen jeg har tenkt å bruke dersom noen har forslag om andre alternativer.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne ikke falt meg inn i halvsøvne å bruke penger på sånne "husets" ikke-merker (det finnes unntak, men dette er ikke et av dem). Legger du på en tusing får du noe skikkelig, evt. vent til noe skikkelig er på salg til det du er villig til å gi, evt. sjekk bruktmarkedet.

Særlig fordi smart er viktig for deg, ville jeg styrt unna. Både bruker-og profesjonelle omtaler av dette "merket" nevner dette som fjernsynets svakeste punkt. Ikke så rart, ettersom dette er laget for å være så billig som overhodet mulig, og da velger man ikke kraftig hardware. Så oppdateres netflix-appen, og så klarer ikke TV-en å kjøre det lenger.

En tusing opp

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE40NU7125XXC/samsung-40-uhd-smart-tv-ue40nu7125

Ikke 4K, men i hvert fall en faktisk merkevare, og billigere.

https://www.komplett.no/product/1116253/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/philips-43-full-hd-led-tv-43pft420312#

 

Det er masse salg på TV-er for tiden, nå skal siste rest av fjorårets modeller ut. Bare å følge med.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

En 50" 4K TV til 3,5k ?

Bildebehandling er sannsynlig temmelig ubrukelig og hakkete på så billige TV'er.

Prøv i alle fall å finne review så du vet hva du får.

 

Hadde heller gått for 1080p ny eller en brukt med mye bedre bilde.

Når skjermene blir av litt størrelse er bildebehandling viktig, og det er det første som ryker når prisen kuttes.

 

NU7105 serien er veldig god hvis du vil ha 4K og mye for pengene.

 

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/UE49NU7105XXC/samsung-49-uhd-smart-tv-ue49nu7105

Lenke til kommentar

Du dras mot jallamerker. Hitachi er egentlig skikkelige greier, men de la ned TV-produksjonen sin i 2012. Dette er produsert på en noname-fabrikk med merket slengt på i etterkant. En uærlig praksis som lurer forbrukere til å tro at noe har mer kredibilitet enn det fortjener. Forskjellen på dette og Andersson (trolig oppkalt etter salgssjefen hos Netonnet) er at sistnevnte er et merke som er spesifikt oppdiktet for å gi noname-produkter en mer seriøs schwung. Hadde du syntes TV-en var like tiltrekkende med en Biltema-logo? For det kunne den like gjerne hatt.

Jeg vet ingenting om den Hitachi-TV-en, og gidder ikke gjøre jobben med å undersøke for deg. Slå deg løs hvis du vil ta sjansen, men jeg ville gått for noe mer solid. En syretest kan være om produktet/merket har en nettside. Det har ikke Andersson, og det har ikke Hitachi TV.  Da er det ingen grunn til å stole på at det vil være noe særlig support å få i fremtiden heller.

 

EDIT: Litt mer lesning om merker og "merker"

https://www.yorkshirepost.co.uk/lifestyle/gadgets-and-tech/never-mind-the-badge-on-the-front-who-really-made-your-tv-set-1-8056824

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Spec på den siste ser ikke så verst ut egentlig. Ofte hiver de seg bare på OEM-markedet og syr sammen en pakke, så om de velger greie grunnkomponenter og ikke tar seg betalt for merket kan du få en rimelig grei deal hvis man plukker rett. Greit med innganger på denne og med tilsynelatende ok bildebehandlings-indeks på 1600 BPI hva nå enn dette er for standard i mylderet av hva alle produsentene gjemmer seg bak som tåkelegger direkte sammenligning. Panelet kjører på 50 Hz og er kantbelyst med LED, så mistenker at de finner opp litt kreativt. De mener vel bevegelsesoppgradering av 24 frames film til panelhastighet og evt bedre interlace til progressiv konvertering.

 

Kjenner ikke til hvordan kvaliteten er på den, men den kan være grei nok. En fordel er at man slipper backlight-blinking som høyhastighetspaneler har. Merker som regel med en gang at jeg ser på et sånn panel fordi jeg blir sliten av det.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten tilbakemelding, kjöpte den hitachi tven og er overraskende fornöyd med den til det jeg bruker den til.

Den brukes til å se på netflix i kjellern, og litt youtube, den har overraskende god lyd må jeg si, bildet er helt kurrant, eneste den kan väre litt treig dersom jeg spiller i 4k og vil trykke på pause eller skru opp eller ned lyden, kan ta et sekund för den reagerer.

 

Ellers virker den veldig grei til den prisen, produsert av noname eller ikke, produktet virker veldig bra.
Klart en samsung til doble prisen er bedre, men den doble prisen kan ikke forsvare de små forsjeller som er :)

 

Haters gonna hate :)

Lenke til kommentar

En sitter jo ikke å gjør justeringer i hytt og pine heller, og du ville vært overrasket over hvor mange dyre modeller som også er relativt trege.

 

Produsentene har også en tendens til å fighte på enkeltparametre på en sånn måte at sluttresultatet lider av det slik at en mister helheten. Når fargene begynner å se ut som signalfarger i maling er ikke det noe jeg ønsker. Så lenge bildebehandlingen er grei er som regel TV'en helt OK. Det virker som du traff blink der.

 

Det er nok en del ekspertise hos de som har levert TV'er lenge som man nyter godt av, men OEM-markedet bli stadig bedre pga konkurransen.

 

Gratulerer med ny TV.

Lenke til kommentar

Om en uansett ikke bryr seg om tilbakemeldinger fra forumet, skjønner jeg ikke hvorfor en oppretter tråd og spør om assistanse. Såvidt jeg kan se har folk her helt korrekt sagt at TVene til NetOnNet du har linket til, er ganske søppel i forhold til Samsung sine. Når prisforskjellen er så liten, er det ingen tvil om at du har gjort et dårlig kjøp, men det er selvvalgt og i det minste bra du er fornøyd utifra egne forventninger.

Lenke til kommentar

Kjøpte en 55" Hitachi for 5500kr for noen år tilbake å er veldig fornøyd med den. Den kan selfølgelig ikke sammenlignes med TVer som koster det dobbelte, men det kan man nesten ikke forvente heller. Andersson TVene ville jeg dog ha styrt langt unna. De to Andersson TVene jeg har sett har begge slitt med kornete bilde og masse støy.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...