Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 hours ago, trond-kj said:

da er det en s10 du har.jeg trodde det var en s10+

Det stemmer.

For øvrig opplevde jeg etter å ha installert denne oppdateringen at jeg plutselig fikk oppdateringer til over 50 (!) apper i Google Play, til tross for at jeg var à jour før jeg oppgraderte.

Lenke til kommentar
mandela skrev (2 minutter siden):

Akkurat nå ligger S10 foran S10e og S10+ i utrullingen av denne oppdateringen ser det ut som.

ROM er forøvrig regionkode til Romania, gråimportert hvis kjøpt i Norge. De fleste telefonene i Norge har NEE som regionkode.

Beklager feil link. Her er da "NEE" Men det er jo ligge versjoner ;)

https://doc.samsungmobile.com/SM-G973F/NEE/doc.html

Jeg har S10 +. Og fikk denne: Build-nummer : G973FXXU9FUBD. Fra 1. Mars.

Så S10 "vanlig" ligger vel ikke foran da? 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Har fortsatt Android release fra 18. september på min S10+ og bestemte meg for ikke å gi meg før jeg fikk oppdatering idag:

1) Kontaktet Samsung på chat som var utrolig trege greier med pauser på over en halvtime.  De sa at jeg måtte installere Smart Switch på mobil og PC for å oppdatere Firmware. Det gjorde jeg, men den viste:
"Enhelsprogramvare er oppdatert: TI8(NEE)"
Ble da bedt om å ta factory reset som jeg ikke har lyst på. Ble også fortalt mye som ikke stemte slik som at Samsung ikke hadde kommet med Android 11 til modell S10+ enda og at det ikke hadde kommet noen oppdateringer siden oktober på S10+.

2) Kontaktet Samsung på telefon og de sa at min mobiloperatør var ansvarlig for å distribuere oppdateringer av Firmware og at jeg måtte kontakte dem.

3) Kontaktet Telenor som sa at de kun oppdaterte sin egen app og at de ikke hadde noe å gjøre med oppdatering av firmware på mobiler.

4) Kontaktet Samsung igjen på telefon. Da ba de meg gå til Innstillinger->Generell Styring->Nullstill->Nullstill Instillinger. Aner ikke hva det rotet til på mobilen, men den viste fortsatt at firmware var oppdatert.

5) Kontaktet Samsung en 3. gang på mobil. Ba meg restarte i safe mode. Men der er jo nettverk slått og ikke engang USB til PC og SmartSwitch fungerte. Fikk på Wifi og måtte legge inn passord på nytt der.. men fortsatt ingen oppdateringer.

6) Ringte så Samsung en 4. gang. Sa at det muligens var for lite lagringsplass på mobilen, men det er 74,5 GB tilgjengelig. Insisterte på factory reset.

 

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Den funksjonen har blitt endret, og markedsføres, derav nytt navn:

Sitat

the Galaxy S21 series also has an upgraded eye comfort shield that controls the blue light emission from screens. High exposure to blue light is known to cause eye fatigue and disrupt sleep. Previous iterations of this technology in Samsung devices lowered the colour temperature at set times to lower blue light emission from the screen, the VP said.

But the new smartphones analyse the consumer's use time and pattern daily to calibrate the colour temperature, he said. For instance, the phone can detect the accumulated amount of blue light in a given day, and may start lowering the colour temperature earlier than usual if it considers them to be too high so as to not disrupt sleep. It will also lower the colour temperature when users watch brighter content that emits more blue light than usual.

https://www.zdnet.com/article/samsung-touts-intelligent-display-on-galaxy-s21/

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 1 måned senere...

Oppdateringen som kom 21. Mai har gjort telefonen min (S10) til et rent helvete. UI krasjer i tide og utide, når telefonen har ligget stille på nattbordet en natt med ingen interaksjon er sannsynligheten større en ikke for at telefonen er krasjet på morningen. Noen ganger restanter den seg selv når jeg prøver å låse den opp, andre ganger starter skjermen men er helt uresponsiv og jeg må restarte den selv. Jeg har ganske sikker på at dette 100% har noe med samsung sitt UI å gjøre, da jeg fikk trykket inn på en notifikasjon i en app en gang og det fungerte fint, men så fort jeg trykka hjem fryser alt.

Telefonen bruker også mer strøm, jeg får tidevis ikke bedre dekning enn edge midt i oslo før jeg restarter telefonen.

Og UI et generelt fryser (ikke så mye, men er ikke isolert til morningene)

Hvordan i alle dager får jeg nedgradert til tidligere versjon av programvaren siden de tydeligvis ikke har klart å fikse noe så kritisk på 2 uker nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...