Gå til innhold

Nettverkskamera innstilling for å komme på nett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et eldre nettverkskamera (Panasonic BL-C131) som jeg nå forsøker å få installert. Har fått det til å virke så lenge det er koblet til ruteren, men når jeg forsøker å få det til å fungere på internett, så får jeg feilmelding.

post-134113-0-96096000-1550569300_thumb.jpg

 

Jeg har forsøkt å følge instruksjonen, men mulig det er en innstilling i forhold til ruteren jeg ikke har fått med meg?

 

post-134113-0-54659100-1550569327_thumb.jpg

 

Håper noen kjenner til denne type kamera og kan hjelp meg?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, da skal jeg se hvilke andre valg jeg får opp
 

Du har lagt inn innstillinger for proxy server, noe som ser ut til å være feil. Jeg gjetter på at du ikke bruker proxy server. Da må du fjerne innstillingene for proxy server og sannsynligvis starte kameraet på nytt eller evt. nullstille kameraet og begynne på nytt.

Hei

Jeg har nå restartet kameraet på nytt, og ikke lagt inn noe - port kom automatisk når jeg lagret. Får fortsatt feilmelding når jeg forsøker å registrere.

 

post-134113-0-21307800-1550688696_thumb.jpg

 

 Kan det ha noe med feil port å gjøre? Får denne meldingen, men forstår ikke hva jeg skal gjøre.

 

post-134113-0-49033900-1550688677_thumb.jpg

Endret av Omnia vincit amor
Flettet innlegg.
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har nå restartet kameraet på nytt, og ikke lagt inn noe - port kom automatisk når jeg lagret. Får fortsatt feilmelding når jeg forsøker å registrere.

 

Kan det ha noe med feil port å gjøre? Får denne meldingen, men forstår ikke hva jeg skal gjøre.

Det er meningen at du midlertidig skal huske den meldingen og trykke Ok. Du kan evt. velge disable auto port forwarding og do not register with viewnetcam.com.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Det er meningen at du midlertidig skal huske den meldingen og trykke Ok. Du kan evt. velge disable auto port forwarding og do not register with viewnetcam.co

Sikkert dumt spørsmål - igjen - men hvordan får jeg tilgang til kameraet hvis jeg ikke bruker viewnetcam? Det kommer ikke opp noen adresse.

Lenke til kommentar
Bruk tilhørende søkeprogram og endre til DHCP for å få tildelt en ledig lokal IP:


 

For å få ekstern tilgang, åpne porter i ruter-innstillingene. Vanligvis er det bare en port som behøves for tilgang til kameraportal fra PC-nettleser, mens videostrøm til mobilapp sendes på separat portnummer. 

 

Når det er klart kan ekstern IP sjekkes, f.eks. her: 


Så gjenstår det å teste tilgang fra internett ved å taste inn adressen som kommer opp, sammen med kameraets portnr.,

format eksempel:  87.238.60.135:portnr.

 

Om det er internett-abonnement med fast IP så vil det ikke nødvendigvis være behov for å registrere på DynDNS-tjenester som viewnetcam.

Lenke til kommentar

Det kan løses på andre måter dersom kameraet og viewnetcam ikke vil virke.

 

Hvor langt har du kommet? Virker kameraet på hjemmenettverket?

Kameraet virker på hjemmenettverket. Jeg trenger det for å kunne overvåke et valpekull jeg venter når jeg er borte, så hadde håpet å kunne bruke det kameraet jeg har, selv om det begynner å bli gammelt.Jeg vet ikke om det har noen betydning, men jeg har et mobilt bredbånd fra Telenor. Hadde besøk av sønnen i går, og han fikk ordnet portene slik at jeg ikke lenger får feilmelding når jeg sender over til viewnetcam, men får likevel ikke tilgang på den adressen som kommer opp. Han lurer på om kanskje viewnetcam ikke lenger er "oppe å går", så lastet ned No-IP, men så rakk han ikke å gjøre mer med det. Tror du at det kan være en mulighet å bruke?

Lenke til kommentar

No-ip kan brukes, men jeg klarer foreløpig ikke se at viewnetcam ikke skal virke.

 

Får du logget inn på følgende nettside dersom du har brukernavn og passord?

 

https://www.viewnetcam.com/ip_ddns/index.php

 

 

Mobilt bredbånd kan være et problem, men skal kunne løses. Hvilket utstyr fra telenor bruker du? Se evt. på følgende nettside (trykk på "se flere" ved behov).

 

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobiltbredband/

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Mulig du må endre "apn" på routeren til (jeg trodde det ikke lenger var nødvendig):

 

internet.public

 

Sørg for å notere deg hva apn allerede er satt til før du endrer. Evt. post den her i tråden.

 

Dersom portforwarding på routeren er satt opp riktig med den riktige ipadressen til kameraet, så bør det nå begynne å virke.

Lenke til kommentar

telenor.mbb skal endres til internet.public

 

Trykk deretter Apply knappen. Start gjerne modemet på nytt.

Tusen takk for at du forsøkte å hjelpe meg, men jeg fikk det ikke til, så i dag endte jeg opp på Clas Ohlson og kjøpte en D-link Mini HD Wi-Fi Camera som enkelt og greit "nesten" satte opp seg selv. MEN jeg har ikke helt gitt opp, så neste gang sønnen kommer på besøk skal vi forsøke igjen og se om han klarer å få det til, så mulig jeg spør om mer hjelp når jeg har en som forstår seg litt mer på rutere enn jeg gjør :-) Takk igjen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...