Gå til innhold

North Sentinel Island


Gjest Slettet-6CexrT

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-6CexrT

Folk sier hele tiden at ingenting er umulig? Er det mulig å reise hit? Hjelper det å bestikke indiske myndigheter eller er det bedre sjanser for at jeg utvikler vinger enn å dra hit? Verdens mest isolerte stamme. Jeg har oppskriften på hvordan de skal godta meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-6CexrT

Hjelper det ikke å ha på seg ridderutstyr som i middelalderen i metall, pilene går vel ikke gjennom? Kanskje også gå et par år på ulike kampsport før man drar dit. Flyplassen kan ikke nekte deg å ta med hendene dine gjennom sikkerhetskontrollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Ja folk har pleid å gi kokosnøtter og slikt til dem, men dersom de er kannibaler, så skal jeg ta med kjøtt, ikke menneskekjøtt, men heller ikke normal kjøtt vi pleier å ete. Glem den rustningen, jeg vil heller male kroppen svart og være barbert på toppen. De har prøvd å angripe folk, skjønner, men så langt har ingen afrikanske menn prøvd å gi mat til dem. Kanskje de kun godtar folk som har vært slave selv og ser ut som dem. Selvfølgelig møte dem helt nakent også, slik at de ikke tror at jeg er noen slaveherre med hvitt hår og kokosnøtt i hånda, stakkaren ble drept. Jeg går utifra at de som ga kokosnøtt til dem at de undersøkte først om det var slikt på øya, for ellers vet de nok ikke hva de fikk ei heller hvordan de skal åpne den dersom de har vært isolert i over 60 000 år. Også når de først besøkte dem så var de flere på båten, jeg skal være helt alene slik at jeg utgjør minst mulig trussel for dem. Å bli drept for noe man tror på er ikke en dum død. Kan ikke se noe galt i å imitere de på hvordan de ser ut og kanskje ta med mat du tror de spiser, utifra hvor sinte de ser ut ved å ha spist veganermåltid, nope I don't think so.

Lenke til kommentar

Ja folk har pleid å gi kokosnøtter og slikt til dem, men dersom de er kannibaler, så skal jeg ta med kjøtt, ikke menneskekjøtt, men heller ikke normal kjøtt vi pleier å ete.

De angriper folk lenge før de er nære nok til at de kan se hva det er de bærer. Og det ferskeste og største kjøttstykket som de ser er deg.

 

Og husk også på at om et vilt dyr eller et vilt menneske skjønner at noen har med seg noe som de ønsker så er den vanligste reaksjonen å angripe få å ta dette fra vedkommende. Selv om du kaster det fra deg og gjør tegn som du tror de vil skjønne som at du gir det som gave så kan de drepe deg for å sikre seg at du ikke får objektet. Og igjen så forutsetter det at de ser og skjønner hva det er. Mest sannsynlig vil de være like skeptiske til både deg og objektet du bærer.

 

Glem den rustningen, jeg vil heller male kroppen svart og være barbert på toppen. De har prøvd å angripe folk, skjønner, men så langt har ingen afrikanske menn prøvd å gi mat til dem. Kanskje de kun godtar folk som har vært slave selv og ser ut som dem.

De har neppe noe kjennskap til hva slaveri eller sorte afrikanere er, det de raskt ser er at det er en fremmed og det betyr fare for dem. Du vil neppe klare bruke kroppsmaling og oppføre slik at de tror at du er en av dem. Husk at slike fjerne stammer jo også angriper nabostammer som for oss ser helt like ut.

 

Å bli drept for noe man tror på er ikke en dum død.

Ja, hva er egetlig saken du tror på her? At de ikke bør få leve i fred?

 

Og noe slikt tror du altså at de ikke vil bli skremt av?

3DC9326500000578-4266358-image-m-8_14882

Endret av robertaas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja folk har pleid å gi kokosnøtter og slikt til dem, men dersom de er kannibaler, så skal jeg ta med kjøtt, ikke menneskekjøtt, men heller ikke normal kjøtt vi pleier å ete. Glem den rustningen, jeg vil heller male kroppen svart og være barbert på toppen. De har prøvd å angripe folk, skjønner, men så langt har ingen afrikanske menn prøvd å gi mat til dem. Kanskje de kun godtar folk som har vært slave selv og ser ut som dem. Selvfølgelig møte dem helt nakent også, slik at de ikke tror at jeg er noen slaveherre med hvitt hår og kokosnøtt i hånda, stakkaren ble drept. Jeg går utifra at de som ga kokosnøtt til dem at de undersøkte først om det var slikt på øya, for ellers vet de nok ikke hva de fikk ei heller hvordan de skal åpne den dersom de har vært isolert i over 60 000 år. Også når de først besøkte dem så var de flere på båten, jeg skal være helt alene slik at jeg utgjør minst mulig trussel for dem. Å bli drept for noe man tror på er ikke en dum død. Kan ikke se noe galt i å imitere de på hvordan de ser ut og kanskje ta med mat du tror de spiser, utifra hvor sinte de ser ut ved å ha spist veganermåltid, nope I don't think so.

 

Hvordan kan en enkelt isolert stamme være kanibaler? Ikke akkurat bærekraftig. 

Angående din kroppsmaling strategi så har de angrepet og/eller drept alle som har nærmet seg, det spiller ingen rolle om du ser ut som Captain Cook eller Ghandi. 

 

Jeg er selv veldig fascinert av ukontaktede stammer å særlig NSI og området rundt, men er heldigvis oppegående nok til å forstå at det beste for alt og alle er at disse får forbli i fred. 

 

Antar at du er et troll, men hvis du ikke er det så er jeg ikke særlig nervøs da jeg i så fall betviler sterkt at du er ressurssterk nok til å kunne komme deg dit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående din kroppsmaling strategi så har de angrepet og/eller drept alle som har nærmet seg, det spiller ingen rolle om du ser ut som Captain Cook eller Ghandi.

Den siste personen som dro dit var av hudfarge og utseende mye mer lik innbyggerne på øya enn hva en gjennomsnittlig nordmann er. Han hadde også fikse ideer om hva han skulle gjøre for ikke å bli angrepet og bli venner med folkene... og han ble likevel drept.

 

Å starte en slik ekspedisjon med noen fikse ideer og masse pågangsmot, men ingen kunnskap eller erfaring, er en oppskrift på katastrofe. Skal man lykkes med noe slikt bør man både sette seg inn i fagområdet og først ta kontakt med flere andre stammer med stadig mindre kantakt med omverdenen. Det er som å klatre solo opp på Mont Everest, man trener på stadig vanskeligere fjell i mange år først. Etter slik kontakt med stadig "villere" stammer så vil de fleste skjønne at det de driver med egentlig er helt forkastelig og stoppe der.

 

Skulle noen likevel gå gjennom en slik trening og faktisk klare overleve et vellykket besøk på øya så kan man ikke regne med noen god mottagelse når man kommer tilbake. Indiske myndigheter vil putte vedkommende i fengsel uten en offisiell tillatelse til å besøke øya som de vil nekte å gi. Og man kan renge med juridiske søksmål fra en rekke grupper rundtom i verden for kulturelle overgrep og for spredning av sykdommer til en ubeskyttet stamme. Man vil altså neppe bli tatt imot som en helt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Kan ikke jeg få lov til å bestemme min egen fremtid. Kanskje dør jeg av piler, kanskje krasjer flyet mitt, kanskje jeg blir arrestert. Det blir mye spekulasjoner her. Dette skal jeg prøve på, hvis jeg feiler så skal jeg prøve igjen dersom jeg ikke dør. En saftig bot i indisk valuta tilsvarer mindre enn norske, den biten overlever jeg. Dødsstraff tviler jeg på så jeg slipper nok snart ut igjen. Jeg skal reise flere ganger til India, noen har en båt og er fattig og trenger raske penger, de tar meg med dit. Jeg sier ifra til India før jeg setter meg i båten på en slik måte at de tror jeg tuller så de ignorerer meg og lar meg gå. Husk at det er alltid noen i verden som liker deg og noen som ikke liker deg. Det at jeg kanskje overlever og returnerer tar jeg med meg gode ting også slik at stammen ikke dør pga meg forgjeves. Jepp jeg blir populær på en negativ måte. Å se dem på YouTube er en glede som bare er toppen av isfjellet. Det betyr ikke nødvendigvis at de godtar flere folk etter meg selv om de ser ut som meg osv. De er nærmest som ville dyr så jeg skal ligge på stranda og spille død, de kan neppe om HLR så hvis jeg ikke er trussel for dem da så kanskje de lar meg være siden de kan ikke vite om jeg lever eller ikke. Jeg skal ha på gassmaske så de ikke blir smittet. Kanskje de vil koke meg til Al Dente eller være snille med meg. Who knows?

Lenke til kommentar

Det handler ikke om deg, men om de.
Det er de som trenger beskyttelse fra omverdenen.
Hvorfor du vil bryte deg inn på deres område og risikere å utrydde de for din egen fornøyelse?

Moderatormelding


Flyttet til OT-baren Humor da jeg ikke anser spørsmålet som ett seriøst ferie eller reisespørsmål.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke jeg få lov til å bestemme min egen fremtid. Kanskje dør jeg av piler, kanskje krasjer flyet mitt, kanskje jeg blir arrestert. Det blir mye spekulasjoner her. Dette skal jeg prøve på, hvis jeg feiler så skal jeg prøve igjen dersom jeg ikke dør. En saftig bot i indisk valuta tilsvarer mindre enn norske, den biten overlever jeg. Dødsstraff tviler jeg på så jeg slipper nok snart ut igjen. Jeg skal reise flere ganger til India, noen har en båt og er fattig og trenger raske penger, de tar meg med dit. Jeg sier ifra til India før jeg setter meg i båten på en slik måte at de tror jeg tuller så de ignorerer meg og lar meg gå. Husk at det er alltid noen i verden som liker deg og noen som ikke liker deg. Det at jeg kanskje overlever og returnerer tar jeg med meg gode ting også slik at stammen ikke dør pga meg forgjeves. Jepp jeg blir populær på en negativ måte. Å se dem på YouTube er en glede som bare er toppen av isfjellet. Det betyr ikke nødvendigvis at de godtar flere folk etter meg selv om de ser ut som meg osv. De er nærmest som ville dyr så jeg skal ligge på stranda og spille død, de kan neppe om HLR så hvis jeg ikke er trussel for dem da så kanskje de lar meg være siden de kan ikke vite om jeg lever eller ikke. Jeg skal ha på gassmaske så de ikke blir smittet. Kanskje de vil koke meg til Al Dente eller være snille med meg. Who knows?

 

 

Artig type. 

Lenke til kommentar

Kan ikke jeg få lov til å bestemme min egen fremtid.

Problemet er at du ønsker bestemme over denne urbefolkningens fremtid. Og det for å få en populær video på YouTube?

 

Finn en øde dal og gjør hva som helst der og legg det ut på YouTube, men drar du til den øya vil det altså kunne drastisk endre livet til mange andre som har null interesse for deg eller YouTube.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Jeg vil ikke på YouTube. Dere har misforstått meg. Jeg mente at jeg så på video om den stammen og de sa at det er tryggere å reise dit nå enn før. Det sto på ikkepedia, veldig nyttig side. Skjønner at vi er størst i næringskjeden, om et par folk dør gjør ingenting, de erstattes med andre. Folk er mer opptatt av dyr, da det er disse som lager maten vår. Jeg har plikt å varsle dem om isen som smelter og vannet stiger. Det finnes alltid de som redder jorda og kanskje mange flere som ødelegger den. Hva skjer den dagen de drukner og de vil ikke bli reddet og de dør og hva skal vi skrive om dem i historebøkene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...