Gå til innhold

Blir ikke kvitt varsel om systemoppdatering på Samsung Galaxy S7 edge


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Mobilen min er ikke skadd, men jeg prøver her likevel.

 

Jeg kjøpte nylig en brukt Samsung Galaxy S7 edge. Den var tilsynelatende tømt og satt tilbake til fabrikkinnstillinger. Nå har jeg at varsel som er merket som "System Update" hvor det står "Activation not completed . Select to retry activation process".

 

Når jeg trykker på den, står det "Hands Free Activation . Welcome! Configuring your device for voice and data"

 

Waiting for retry... If you are not already working with a representative, select Retry now"

 

Så "59 seconds Retry 1 of 5".

 

Så teller den ned fra 60 til 0 fem ganger med mindre jeg trykker på Retry, da hopper den rett til 0.

 

Etter det er vi tilbake til start, der jeg har varselet "Activation not completed."

 

Er det noen som vet hvordan jeg får fjernet det irriterende varselet? Mobilen fungerer ellers fint for mitt bruk, så om jeg ikke får fullført aktiveringen, er det helt i orden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en USA telefon fra Sprint e.l?

 

SVJV så må du få lagt inn en ulåst firmware med ny bootloader, hvis du vil bli kvitt varselet.

 

Sjekk XDA forumet.

https://forum.xda-developers.com/

 

Jeg gjorde et søk på den siden og kom frem til at det ikke er et helt ukjent problem på Sprint-telefoner (hva nå enn Sprint er), så jeg har vel en slik. Og det finnes visst ulike løsninger på dette problemet, der noen ikke fungerer for alle.

 

Jeg begynte med å prøve de enkleste forslagene jeg fant og i hvert fall så langt i dag har det fungert å la mobilen prøve å aktivere fem ganger og så sette på timeren for en ny påminnelse, uten at den påminnelsen noen gang kommer, i hvert fall ikke etter de maksimalt to timene man kan sette den til.

 

Så enn så lenge kan vi anse saken som løst! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...