Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Elendig ytelse gtx 1050ti


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp med et 1050ti som jeg sliter med. Lastet ned GeForce experience I forrige uke for å oppnå optimal ytelse I spill, men etter det, kødda pcen med meg. Vi snakker 20-30 fps I de fleste spill. Jeg avinstallerte GeForce experience, og prøvde å rollbacke driverene, men det hjalp ikke, så jeg kjørte gjenoppretting av windows. Det hjalp lite, så jeg gikk på gigabyte sine sider og manuelt lastet ned den siste driveren til skjermkortet. Midt I intallasjonen kræsjer pcen, får feilmelding om at windows hadde kræsjet. Pcen restarter, og bakgrunnsbildet er borte, men skjermoppløsningen er normal. Boota opp et spill. Ingen forandring. Elendig ytelse. Tenkte jeg skulle åpne nvidia kontrollpanel for å se om jeg kunne gjøre noe der.  Men nvidia kontrollpanel mangler! Borte vekk. Jeg forstår ingenting nå….

Før jeg lasta ned GeForce experience, var alt fint. Kunne runne gta 5 på høye settings I 60fps uten problemer. Nå har jeg 35-40 fps UANSETT settings! Hva er galt?!
Tenkte kanskje biosen matte oppdateres, men det ser ut som at jeg har den siste oppdateringen, selv om den er fra 2014.... Note: dette skjedde etter jeg lastet ned GeForce experience, og ble ikke bedret selv om jeg kjørte reset av operativsystemet..

 

 

Specs:
Intel i7 3820 3,6ghz

Asus p9x79 (hovedkort)

32GB dd3 ram

gtx 1050ti 4gb

Windows 10

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganskje grønn på bios osv, har aldri oppdatert en bios før. men er det ikke her jeg finner den nyeste bios updaten?

https://www.asus.com/us/Motherboards/P9X79/HelpDesk_BIOS/

Står på system information at bios versjon/dato er 7/24/2014

 

Ser og at det er en bios driver som kan lastes ned på gigabyte sine nettider for skjermkortet?

https://www.gigabyte.com/Graphics-Card/GV-N105TD5-4GD#support-dl-bios

Endret av Sebba2
Lenke til kommentar

Det vet jeg. Den skal liksom "optimalisere" settingsa sånn at jeg får  mest mulig ytelse utav pcen. Men etter jeg resetta windows, var alt likt, dårlig ytelse uansett grafikkinstillinger...

 

Edit:

Prøver å installere den nye gpu driveren en gang til, håper det hjelper. Men skal jeg prøve meg på en bios update og???

Endret av Sebba2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...