Gå til innhold

Norsktalende spill for barn 6-8 år


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en del nevøer som begynner å få en viss interesse for spill. De har i stor grad bare spilt på mobiler, med litt super nintendo classic. De har slitt litt med å lære seg å bruke kontroller, men særlig den mellomste vil veldig gjerne lære seg å spille på PC. Vi har prøvd litt med noen "klassikere" fra når jeg selv var på samme alder, men det har vist seg at 25 år gamle barnespill kanskje ikke er det som fungerer best.

 

Håpet er å finne noe ala de første Harry Potter spillene eller noe som fungerer på lik linje med Petterson og Findus "spillet" fra tidlig 2002(Vet at dette er litt av ett spenn, men hovedpoenget er: litt forskjellige aktiviteter og norsk tale). Altså med norske stemmer, ikke altfor vanskelig, og uten altfor skumle øyeblikk. Har letet litt på Steam, men har ikke lykkes å finne noe med altfor høy kvalitet OG norske stemmer. Har noen ett godt tips for hva jeg gjør feil i letingen min?

Endret av MuffinMatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Anbefale Lego spillene, disse har vel ikke akkurat norsk tale men det trengs ikke.

 

Tror du må lete godt for å finne noen med norsk tale.

Ja lego spillene er veldig :) . Star wars, batman osv. De første spillene snakker de vel "tullespråk" i de første? Uansett. Var det ikke slik de fleste av oss lærte engelsk? Ved å spille engelske spill? Finnes mange spill hvor man ikke trenger å forstå så mye språk.

 

Ductales og det mikke mus remake spillene burde vel være fine inden alderen også. Dog på engelsk, men igjen, tror det går fint.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...