Gå til innhold

Norge har nå Europas to største Supercharger-stasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint med ladere da, de skulle blitt enige om en standard kontakt

 

Skurrer litt hos meg også. Så mange ladere som bare virker til et bilmerke? Får det ikke til å stemme når alt annet skal prøve å følge diverse standarder. Se f.eks for noen år siden når en mobil lader gjerne virket til 1, kanskje 2 telefoner...
Lenke til kommentar

Synd mange ladeplasser ikke legges i forbindelse med kro eller cafe. Hvis en skal lade en liten stund er det greit å slippe å sitte i bilen.

Jeg har inntrykk av at Tesla prioriterer høyere enn GK/Fortum å ha et tilbud nært sine ladere. Bensinstasjon, Café, lekestativer, etc. Mange GK/Fortum-stasjoner i Troms ligger så og si i ødemarka. Kanskje fordi de er myntet på biler med kortere rekkevidde og dermed må teppelegge landskapet med ladestasjoner for å ikke skape "huller" man ikke kommer seg forbi. Bilene med mindre batteri tar gjerne lang tid å lade og da går tida ekstra sakte når man ikke har noe å gjøre eller spise eller sted å gå på do. Dessuten får man ekstra tid til å irritere seg over høye kWh-priser.

 

For å si det sånn, det er gode grunner til at Tesla-eiere verdsetter ladenettverket så høyt. Jeg har tro på at Ionity kan klare det samme etter hvert, men foreløpig leder Tesla solid på ladenettverk.

Lenke til kommentar

Skurrer litt hos meg også. Så mange ladere som bare virker til et bilmerke? Får det ikke til å stemme når alt annet skal prøve å følge diverse standarder. Se f.eks for noen år siden når en mobil lader gjerne virket til 1, kanskje 2 telefoner...

CSS2 ... Svaret du leter etter er CSS2 - det blir en tilnærmet ny standard. CSS2 altså, husk det framover :)

Så neste gang slipper det å skurre, og du kan henvende svaret til CSS2 .. CSS2 .. Forøvring det ladesystemet som vil gjøre det mulig å levere strøm fra bilen også. Så man kan bruke bilen som en batteripakke til hus f eks .. Css2 er altså pluggen. Og Css2 er framtiden :) .. Css2 ...

Lenke til kommentar

 

Skurrer litt hos meg også. Så mange ladere som bare virker til et bilmerke? Får det ikke til å stemme når alt annet skal prøve å følge diverse standarder. Se f.eks for noen år siden når en mobil lader gjerne virket til 1, kanskje 2 telefoner...

CSS2 ... Svaret du leter etter er CSS2 - det blir en tilnærmet ny standard. CSS2 altså, husk det framover :)

Så neste gang slipper det å skurre, og du kan henvende svaret til CSS2 .. CSS2 .. Forøvring det ladesystemet som vil gjøre det mulig å levere strøm fra bilen også. Så man kan bruke bilen som en batteripakke til hus f eks .. Css2 er altså pluggen. Og Css2 er framtiden :) .. Css2 ...

EPIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...