Gå til innhold

Trådløst modem fra Get


Anbefalte innlegg

Hei Lurte på om noen kan hjelpe meg angående Get sitt nye trådløs modem vs en router jeg har fra før av.

 

Har en Svive Alto Router AC1900 fra Komplett. Lurer på om det er noe vits å bestille den nye trådløse modemet til Get for å erstatte den jeg har?

Regner med at jeg har en "bedre" router med tanken på antenner? Eller?

Tenkte bare at Get sin modem er nyere og har eventuelt bedre egenskaper? Eller?

 

Håper på gode svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja er ikke lett å gi gode svar:

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/tr%C3%A5dl%C3%B8st-modem

 

https://www.komplett.no/product/911080/datautstyr/nettverk/routere/svive-alto-router-ac1900?gclid=EAIaIQobChMIj62EqMa94AIVE0MYCh1GzQlqEAYYASABEgLH5_D_BwE&gclsrc=aw.ds#productinfo

 

Men det er forskjell på modem og ruter, forskjell på acesspoint og router.

Så uten ruter er sikkkerheten for nettverket dårlig.

Men i hastighet vil jeg tro er ganske likt.

Lenke til kommentar

Tenkte bare at Get sin modem er nyere og har eventuelt bedre egenskaper? Eller?

Hovedgrunen til at Get har dette modemet er at tidligere modeller ikke støtter full hastighet. De har økt tilgjengelig hastighet på coax kabelen, og det krever ny teknologi i selve modemet.

Det trenger ikke være noen forskjell på de andre modulene (dette er en boks som inneholder modem, router, switch, WiFi).

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette nye modemet er kaldere enn en den gamle Cisco-musteinen de hadde før? Selv om min står ganske greit ventilert blir den satans varm, og har hatt en del problemer med at den fryser helt med en rar høyfrekvent pipelyd (noe jeg mistenker er pga. varmen). Hvis det bare koster en hundrings i frakt for det nye er det jo kanskje greit å bare prøve det?

Lenke til kommentar

Noen som vet om dette nye modemet er kaldere enn en den gamle Cisco-musteinen de hadde før? Selv om min står ganske greit ventilert blir den satans varm, og har hatt en del problemer med at den fryser helt med en rar høyfrekvent pipelyd (noe jeg mistenker er pga. varmen). Hvis det bare koster en hundrings i frakt for det nye er det jo kanskje greit å bare prøve det?

Koster faktisk ingenting. Helt gratis.

Lenke til kommentar

Tja er ikke lett å gi gode svar:

https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/tr%C3%A5dl%C3%B8st-modem

 

https://www.komplett.no/product/911080/datautstyr/nettverk/routere/svive-alto-router-ac1900?gclid=EAIaIQobChMIj62EqMa94AIVE0MYCh1GzQlqEAYYASABEgLH5_D_BwE&gclsrc=aw.ds#productinfo

 

Men det er forskjell på modem og ruter, forskjell på acesspoint og router.

Så uten ruter er sikkkerheten for nettverket dårlig.

Men i hastighet vil jeg tro er ganske likt.

 

Så med andre ord er dette greit å få meg seg.

Og eventuelt koble ruteren etter denne modemet? Bare å koble ut modemet wifi og bruke routeren min ved å sende signaler fra dens Wifi?

Lenke til kommentar

Hva og prøve spaceworld\soundgarden f.eks i oslo om de ikke er langt unna? Vet de har get utstyr, men spørs hva utstyr de har tilgjengelig.

Eller sjekke hvor det sendes fra. uansett 99 kr + 160 kr i returfrakt er ikke så ille.

 

Men skal man ha 1 gigabit eller 500 mbit ville jeg ikke forventet å få det stabilt over trådløs på ruter som koster rundt 1000 kr over tid.

Regn med det blir ustabilt eller måtte klage på ruteren vil slutte å virke etter 1 år.

Lenke til kommentar

Oh dette var rart. Fikk ikke noe opp angående frakt.

Ja, virka litt buggy. Jeg kjørte på med bestillinga uansett, og på oppsummeringssida stod det fraktpris "NaN", så tydeligvis noe jall med systemet til GET. Mottok uansett pakken i dag, så får vi se på neste regning om de har klart å lure på noen ekstrakostnad der...

 

 

Har noen fått dette modemet? Har 2 spørsmål:

 

1. Hvor høyt er det?

2. Er der bryter til å slå av/på trådløs?

1. Ca. 23cm hvis du setter det vertikalt.

2. Er en WPS og det som virker som en WiFi av/på bryter på toppen, men ser ikke ut som den gjorde noe når jeg trykka på den (kanskje den må holdes nede eller lignende?). Var uansett veldig lett å skru av WiFIen ved å bare logge inn i GUI-en.

 

Modemet er av typen Sagemcom 3890v3 hvis noen lurte på modellnavnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Er en WPS og det som virker som en WiFi av/på bryter på toppen, men ser ikke ut som den gjorde noe når jeg trykka på den (kanskje den må holdes nede eller lignende?).

 

Stemte det, var bare å holde den knappen inne litt for å slå av.

 

 

Er helt klart designa for å stå oppreist (gummiføtter under osv), men burde ikke være noe stort problem å legge det ned på sida vil jeg tro (med mindre det ødelegger for kjølinga eller lignende).

 

Er faktisk huller for å henge det på veggen. Det tror jeg passer bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...