Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 b6 motorproblemer


Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg holdt på å surra med å prøve å få fikset bilen, og jeg begynner å gå dritt lei, jeg har en a4 b6 2002 modell, 1.8t. Feilen er at bilen går ujevnt på tomgang, og ved noen tilfeller så vil bilen bare skru seg av midt under kjøring når jeg trår inn clutchen for å gire, den er også rimelig hakkete enkelte ganger ved pådrag som at den gir gass men samtidig ikke vil og det bare lugger fremover. jeg har så langt byttet, LMM, ladetrykksensor, luftfilter, tomgangsreguleringsventil, luftinnslippingsventil og ladetrykksregulator uten hell. noen her inne som kan tenke seg andre løsninger?

Endret av DenUvitende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyser eller blinker motorlampen fast eller av og til? Vedlig vanlig med morkne slanger som gir falskluft på disse, kan være vanskelig å finne ut av. Feil på coil er også vanlig, og da vil den gi feilkoder med random misfire.

Har ikke fått noen feilkoder på noen ting annet en den N75 ventil og n80 ventilen, etter jeg byttet dette ble det noe bedre men ikke som skal. og har ikke fått flere feilkoder selv ved nøkking og feil ved pådrag. motorlampe har aldri lyst når det blir problemer.

Lenke til kommentar

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?

 

Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.

 

Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

har bare noe billig diagnose verktøy som jeg kan lese av koder, og fikk bare opp en kode som var 16497. Skal prøve å trekke ut kabelen Til sensoren og se om det hjelper.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre.

daa har jeg bytta innsugningslufttemp sensor også, og bilen går fortsatt like dårlig på tomgang men nå fungerer turboen nesten optimal ved kjøring. Fortsatt ingen feilkoder, men har merket av bilen bruker ekstremt mye bensin.
Lenke til kommentar

Hørtes veldig ut som lik feil jeg hadde i sommer. Da tok motoren inn falskluft i en kobling som var dårlig.

 

Kjøp ei flaske startgass og spray på koblinger rundt innsug og koblinger. Om du hører motorgangen endre seg så har du muligens falskluft.

 

La bilen gå seg varm før du starter. Og unngå helst å sprut inn i luftfilteret.

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...