Gå til innhold

CreaKong og whey 80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Og nei.

Kreatin og proteinpulver har naturligvis hver sin hensikt.

 

Kreatin kan du enkelt ta 5g av hver morgen med et glass vann.

Det er ikke farlig å ta mer enn 5g og du kan ta det hver dag hele året.

 

Proteinpulver vil du ha bruk for i de tilfellene kostholdet ditt ikke dekker proteininntaket tilstrekkelig - f.eks ved vektnedgang og styrketrening kan det være greit med tilskudd - men ikke nødvendig hvis du fokuserer litt på å gjøre en god jobb med kostholdet ditt.

Det er overraskende enkelt å få proteininntaket dekket via normalt kosthold.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Prøver å komme meg i litt bedre form med hjelp av kondisjon trening samt styrke. Løper eller sykler i 30-60min og styrke 1 times tid, dette gjør jeg 3 ganger i uken.

Prøver også å holde kaloriinntaket på rundt 1200-1600pr dag. Veier nå 72kg og har godt ned fra 85kg, er også en mann på 176cm. Tenkte nå og prøve å få litt muskler på kroppen, så da tenkte jeg at litt kreatin og proteinpulver kan hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar

Bra jobba med vektnedgangen :)

 

Det kan nok tenkes at du ligger litt lavt med energiinntaket til å kunne opprettholde muskelmassen din.

 

Hvis du skal bygge muskler må du snu om på kostholdet og øke kroppsvekten - energi/kalorioverskudd.

Kreatin er fint åkke som - proteinpulver vil ikke hjelpe deg noe fra eller til i en situasjon hvor du er i energioverskudd = bortkastede penger.

 

For å sette det i et perspektiv for deg - skal du bygge muskelmasse må du øke kroppsvekten = spise mer mat/kalorier enn det kroppen din forbruker i løpet av dagen. Klarer du ikke å spise nok mat kan en mass-gainer som fokuserer mer på fett og karbohydrater være billigere og bedre enn et proteinpulver.

Du trenger ikke bruke pengene dine på pulver. Spis nok mat og spis "smart" slik at du klarer å få i deg nok.

Lenke til kommentar

Forstår at man må øke kaloriinntaket for å øke kroppsmassen, men skal ha bort litt mer av ølmagen først:) selv om den har godt med fra 108cm til 97, så den nærmer seg målet:)

Skal man også ta kreatin pulveret når man ikke skal trene også? Trudde at man skulle kun ta dette før trening?

Men, nå er jeg ganske ny på dette med pulver også da;)

Lenke til kommentar

Kreatin tar du når det passer seg - 5g - 1 gang om dagen.

Når på dagen er uvesentlig.

 

Det kan tas alle dager, selv på treningsfrie dager.

Kreatin har vist seg gunstig for helsen også for mennesker som ikke trener, unge og gamle skrotter kan dra nytte av det.

For oss som trener styrke kan vi oppleve økt vannvekt og mer "trøkk" på trening.

 

Det sies at ca. 30% av oss ikke får "ønsket effekt" av kreatin. Dette skyldes den enkle årsak at kroppens lagre allerede er fulle, f.eks grunnet kosthold.

 

Du kan lese denne artikkelen som inkluderer referanser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...