Gå til innhold

TEST: AMD Radeon VII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd, hadde håpet på at AMD kunne gi litt ordentlig konkurranse for en gangs skyld. Får vente enda litt lengre på oppgradering da :(

 

EDIT
Der ble ytelsen mer som forventet. Får bare håpe tredjepartskortene er litt bedre på støy uten å prise seg forbi nvidia.

Endret av Simen M
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den har jeg hørt de siste årene. Venter ennå på driveren som skulle gjøre Fury X bedre enn 980 ti.

 

Drivere kan gjøre ytelsen bedre, men den gjelder for begge parter, både for AMD og nVidia :)

Generelt ved lansering hos Amd har driverne ofte vært litt så som så, noen måneder senere og dette er vesentlig bedre.

Hos Nvidia har det generelt vært god DX11 ytelse og økende DX12 ytelse, men det har toppet seg fortere hos Nvidia ytelsemessig.

 

I korte trekk så har Amd sine eiere måttet vente noe lengre på å få den "max" ytelsen man kan forvente av et moderne skjermkort, mens Nvidia sine har hatt det tidligere, resten av driverne har som regel vært feilretting i konkrete spill.

 

Det som Smedsrud ikke tar med er pakken med spill man skal få med ved kjøp av skjermkortet, Komplett viser det bra her .

Det kommer heller ikke frem hva ytelsen blir i mer moderne spill ( selv om vi vet den ikke er over Nvidia sine kort).

 

Utifra det siste jeg har hørt er dette et kort som vil komme i et begrenset antall i en periode og kanskje om det selger bra vil det komme noen flere (10.000 til 25.000 antagelig ) , uansett så vil vi trolig bli litt mer glade når vi ser hva som dukker opp mot sommeren, men en Nvidia killer er det vistnok ikke det heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Troll. Jeg har mer problemer med drivere på mitt 1080 ti nu, enn AMD 290 kortet jeg hadde.

Jeg hadde så mye problemer med AMD/ATI den gangen jeg ga «team red» en sjanse at jeg sverget på at jeg alltid ville gå for nvidia i fremtiden. Driverproblemer var bare en liten del av alle problemene jeg hadde. Kortet gikk også i stykker 2 ganger. På det tredje kortet gikk kjøleren i stykker, men da hadde butikken jeg kjøpte det av gått konkurs(netshop). Så måtte sette på en custom kjøleløsning jeg fikk kjøpt. Hinsides med støy som ødela hele opplevelsen min av å spille var ett annet problem.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Jeg ser kjernen et ganske liten ift. RTX 2070, noe som burde gjøre den vesentlig billigere å produsere. Tror de hadde vært mer konkurransedyktige om de hadde halvert mengden HBM2 minne. Klokket med kortet 10-15%, forhåpentligvis fått bred strømforbruket enda mer, kanskje 25%. Dersom de da hadde priset seg godt under 2070 ville de blitt attraktive for de som ikke er interessert i raytracing.

 

Trist å se hvor dårlige AMD et på strategi, kan ikke se hvem dette kortet er myntet på. Tipper de må sette ned prisen minst 20-25% for å få solgt dette kortet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser kjernen et ganske liten ift. RTX 2070, noe som burde gjøre den vesentlig billigere å produsere. Tror de hadde vært mer konkurransedyktige om de hadde halvert mengden HBM2 minne. Klokket med kortet 10-15%, forhåpentligvis fått bred strømforbruket enda mer, kanskje 25%. Dersom de da hadde priset seg godt under 2070 ville de blitt attraktive for de som ikke er interessert i raytracing.

 

Trist å se hvor dårlige AMD et på strategi, kan ikke se hvem dette kortet er myntet på. Tipper de må sette ned prisen minst 20-25% for å få solgt dette kortet...

03_o.jpg

Er nok ikke bare å fjerne halve minnet heller. Kortet er i bunn og grunn et instinct kort som ikke nådde helt opp til standarden. Hadde det ikke vært for Nvidias prising av RTX kortene så hadde ikke AMD sett vits i å selge dem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...