Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur er klikk


Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg skrudde på laptopen i går hadde tastaturet plutselig blitt helt klikk, når jeg trykker på "P" så kommer "ip0", "K" så kommer "kø," opp, "0" så kommer "804", "Å" kommer " “å-"

 

Noen som vet hva som har skjedd og hvordan det kan fikses? Har prøvd å endre språk på tastatur og endret tilbake igjen, har også prøvd num lock. Er en HP PC med Windows 7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste ganger jeg har hatt et slikt problem hvor tastaturet oppførte seg slil ved å bytte om på bokstaver var da hovedkortet hadde tatt kvelden sånn helt uten videre.

 

Mener å huske at jeg leste at også defekt ram kunne gi mange slike funky effekter.

 

Hvis du ikke har tilgang på ekstra komponenter til å bruke i en feilsøking så bør du antagelig levere maskinen inn til en person eller verksted som har det og kan eliminere komponenter.

 

Mulig jeg tar feil, men tastaturet i laptopper mener jeg er tilkoblet hovedkortet via en slik flat ledning som holdes på plass av et lite plastklips. Lite sannsynlig, men kanskje det er dårlig kobling her. I såfall er det somregel en smal sak å skru av dekselet, vippe opp tastaturet og sjekke denne tilkoblingen.

 

Jeg har generelt lite erfaring med laptopper og bare byttet komponenter på et par stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...