Gå til innhold

Nintendo pusser opp Link's Awakening for Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et litt merkelig valg for en remake, da jeg mye heller hadde sett for meg Link to the past, Minish Cap eller originalen. Selv Oracle-spillene hadde kanskje gitt mer mening. Link's Awakening er vel et av de mest obskure spillene i serien? Men for all del, jeg klager ikke. Endelig får vi et bra Zelda-spill på Switch. :D

Lenke til kommentar

Kanskje et litt merkelig valg for en remake, da jeg mye heller hadde sett for meg Link to the past, Minish Cap eller originalen. Selv Oracle-spillene hadde kanskje gitt mer mening. Link's Awakening er vel et av de mest obskure spillene i serien? Men for all del, jeg klager ikke. Endelig får vi et bra Zelda-spill på Switch. :D

 

Du har vesst ikke følt helt med men link to the past fikk en remaster kalt a link inbeetwen worlds. :)

Lenke til kommentar

 

Kanskje et litt merkelig valg for en remake, da jeg mye heller hadde sett for meg Link to the past, Minish Cap eller originalen. Selv Oracle-spillene hadde kanskje gitt mer mening. Link's Awakening er vel et av de mest obskure spillene i serien? Men for all del, jeg klager ikke. Endelig får vi et bra Zelda-spill på Switch. :D

 

Du har vesst ikke følt helt med men link to the past fikk en remaster kalt a link inbeetwen worlds. :)

I Japan, så heter det faktisk "a link to the past 2" så det er en direkte oppfølger

Lenke til kommentar

Min liste for 2D-titlene: A Link to the past, A Link between worlds, Minish Cap, Link's Awakening, Spirit Tracks, Oracle of Seasons, Oracle of ages, The Legend of Zelda, Phantom Hourglass, Adventures of Link.

 

Tror vi kommer til å fa en rekkefølge av remakes av disse titlene til Switch. Er det ikke samme spill motor de fleste av disse brukte på gameboy advance a? så skulle vært rimelig greit for dem å porte over de andre spillene nå som de har gjort et? Eller er jeg helt på viddene her?

Lenke til kommentar

For er for så vidt på viddene. :) Link's Awakening til Switch er en full remake, ikke en port. Skal vi få de andre spillene (link to the past osv) må de nok lages på nytt fra bunnen av, de også. Men de kan bruke motoren fra Link's Awakening Switch, og sikkert ganske mye assets derfra som modeller til fiendene, lyder, grafikk osv. Men blir nok mye jobbing å lage spillene fra bunnen av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...