Gå til innhold

Salg av snus øker til tross for plain packaging


NorsknRev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan de klarte å lure folk til å bli med på dette tullet her..

Jeg kan skjønne hvorfor de trudde det. Det har hatt en positiv effekt på sigaretter, i andre land som har innført dette.

 

Så vidt jeg vet er Norge det første landet i verden som innfører dette på snus, så det er vanskelig å ikke sammenligne med effekten det har hatt på sigaretter.

 

Men så kan man jo også diskutere rundt om sigarettersalg faktisk gikk ned på grunn av embalasjen, eller om det uansett ville falt på grunn av at folk er mer beviste nå. Samme med snusen, kanskje salget hadde økt enda mer uten disse embalasjene? Økningen av bruk gikk jo faktisk ned, fra 18% økning til 16% økning. Artikkelen er litt vinklet for å sverte FrP-Høie, noe som for så vidt er uvanlig for den svært så høyrevridde blekka Nettavisen.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne hvorfor de trudde det. Det har hatt en positiv effekt på sigaretter, i andre land som har innført dette.

 

Så vidt jeg vet er Norge det første landet i verden som innfører dette på snus, så det er vanskelig å ikke sammenligne med effekten det har hatt på sigaretter.

 

Men så kan man jo også diskutere rundt om sigarettersalg faktisk gikk ned på grunn av embalasjen, eller om det uansett ville falt på grunn av at folk er mer beviste nå. Samme med snusen, kanskje salget hadde økt enda mer uten disse embalasjene? Økningen av bruk gikk jo faktisk ned, fra 18% økning til 16% økning. Artikkelen er litt vinklet for å sverte FrP-Høie, noe som for så vidt er uvanlig for den svært så høyrevridde blekka Nettavisen.

Det virker som om staten venter på å ta over det norske dampemarked før de går all out og sier VI TOK FEIL! ECIGG REDDER LIV! NIKOTIN ER IKKE LIVSFARLIG OG SÅ AVHENGIGHETSSKAPENDE SOM VI PÅSTO! NIKOTIN HAR FAKTISK HELSEFORDELER!!!!! KJØP DIN ECIG NÅ! Kun 324876279864879659 kr pr mnd!! Slå til NÅ! så kan du få det på tilbud for bare 453455354 kr, men BARE HVIS DU RINGER INNEN DE NESTE 30 MINUTTENE! Tid til å tenke og gjøre research? Pft, stol på oss du, vi vet hva vi gjør! 

 

Vi så det komme, dampemiljøet, en lang vei, men ville noen av folka høre på oss? Neeeeeeeeida... 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Det at røyking har gått ned tror jeg har NULL OG NIKS med innpakninga å gjøre. 

Jeg røyker sjøl og jeg driter da i åssen pakka ser ut. Slik tenker dem fleste.

 

Jeg tror det har med med å gjøre at en trend er i ferd med å snu. Færre og færre røyker. Det er færre og færre steder man kan røyke og imotsetning til 90/2000 tallet så er det nå mer unormalt å røyke enn omvendt. 

 

Så her har man et kremeksempel på å ikke tolke tallene riktig. "oi! Nye pakninger, mindre salg av sigaretter! Da må vi gjøre det samme med snus også!!" Så er det absolutt ingen som tenker på at nedgang i sigarettsalg kan ha medvirka til et økt snussalg fordi mange har gått over fra røyk til snus. 

 

Men nei. Bruke millioner på pakninger skal vi... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...