Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Forsinkelser i overtagelse av lokaler, ingen kontrakt


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Enkel sak. Har et AS. Leier lokaler. Sagt opp med bakgrunn av leie av nye lokaler.

 

Siste dag er ut uka. Skulle fått nye lokaler forrige måned men forsinket forsinket forsinket. Fikk endelig nøkkel noen dager siden. Dog er det ikke strøm. Mast siden fredag om å få strøm. Enda har nye utleier/lokale ikke satt på strøm.

 

Har ikke skrevet kontrakt enda annet enn muntlig avtale og skriftlig ok på leie og pris.

 

Dilemmaet mitt er jeg har ingen andre lokaler. Jeg må ha disse. Har ingen kontrakt og tør ikke mase for mye i tilfelle de ikke skriver kontrakt likevel og jeg står med er firma og verksted uten plass.

 

Hva bør jeg gjøre her? Om de evt ikke lar meg leie likevel fordi de ikke gidder fikse strøm, kan jeg kreve de betaler tapte inntekter, og utgifter jeg har på mellomlagring av alle eiendeler osvosv?

 

Anonymous poster hash: 988b2...f39

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke utleier sitt ansvar at du skaffer deg strømabonnement?

Det har ingenting med abonnement å gjøre. Det skal være strøm via nettleie uansett. Får jo heller ikke tegnet abonnement uten målernr som utleier surrer med å skaffe meg. Leverandør sa det uansett skal være strøm skrudd på fra dem sin side og det må være skrudd av her lokalt ved måler isåfall.

 

Ergo, utenfor min kontroll.

 

Anonymous poster hash: 988b2...f39

Lenke til kommentar

Har du noe skriftlig (kontrakt, tekstmelding, etellerannet) på når overtakelsen skal skje? Hvis ikke, så er det vel ikke så mye du får gjort.

 

Det sagt, du har skriftlig på at du skal leie, og for hvor mye. Da har du en avtale. Om det brytes, så har du muligens krav på erstatning. Men siden dato ikke er en del av avtalen, så blir det vanskelig å kreve erstatning for sen overtakelse.

 

Edit: Du har fått nøkkel, noe som kan tyde på at overtakelse er skjedd.

Isåfall sier det seg selv at stedet må ha tilgang til strøm, hvis ikke er det vel fort en mangel.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...