Gå til innhold

– Det blir fest i Russland og Kina hvis Norge dropper datalagring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk. At en E-sjef tenker reaktive løsninger skal forhindre noe. Hva skjedde med det proaktive?

Datalagring virker nok akkurat like bra som økte fengselsstraffer. Et par år ekstra i buret, så har man ingen kriminelle lenger.... 

 

Men han skal vel ha skryt for å benytte Russland og Kina til å skyve foran seg istedet for barneovergripere. Prisverdig sikkerhetstankegang. *sukk igjen*

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er politiet som bruker interne busemenn i sin argumentasjon for masseovervåkelsen, e-tjenesten bruker eksterne busemenn. Ansvarsområdene er klart delt, bortsett fra terrorister som de da begge kommer til å trekke frem aktivt.

 

Dog hele dette spillet er tildels kun fordi etjenesten allerede er tatt i å bryte norsk lov, så istedenfor å slenge slynglene i fengsel så vil de endre loven.

 

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/antennene-som-samler-inn-data-om-norske-borgere-1.13881286

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men han skal vel ha skryt for å benytte Russland og Kina til å skyve foran seg istedet for barneovergripere. Prisverdig sikkerhetstankegang. *sukk igjen*

Regn med at politikerne kommer til å komme med pedokortet, og muligens klima-kortet når de begynner å argumentere for det.... for så å innføre det enten vi vil eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke så mye vi borgere kan gjøre. Uansett hva eller hvem vi stemmer på så gjør politikerne akkurat som de vil. Dette vet de og det er nettopp derfor de gjør som de vil. Uansett hva de gjør får det ingen konsekvenser overhodet siden alle politikerne er enige. Ja flere avgifter. Ja til høyer skatter. Ja til bompenger. Ja til mer overvåkning. Ja til høyere lønn til politikerne. Ja til lavere minstepensjon.

 

Stortinget er ikke noe annet enn en stor "kameratklubb".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er ikke så mye vi borgere kan gjøre. Uansett hva eller hvem vi stemmer på så gjør politikerne akkurat som de vil. Dette vet de og det er nettopp derfor de gjør som de vil. Uansett hva de gjør får det ingen konsekvenser overhodet siden alle politikerne er enige. Ja flere avgifter. Ja til høyer skatter. Ja til bompenger. Ja til mer overvåkning. Ja til høyere lønn til politikerne. Ja til lavere minstepensjon.

 

Stortinget er ikke noe annet enn en stor "kameratklubb".

Helt enig med deg om dette.

 

Men dilemma blir at først må man etablere et gjennomsiktig parti som utelukkende er skapt for å endre konstitusjonen til f.eks. direkte demokrati eller kanskje litt smartere en variant med litt innblandet direkte demokrati, fordi folk er så bedagelig anlagt og vil aldri orke å engasjere seg en gang pr. uke f.eks.

 

Det må ikke inneholde andre saker som folk kan bli uenige i og avstå fra å stemme på noe slikt.

 

Samtidig blir ledelse i det partiet helt fremmed og noe folk i utgangspunktet vil være skeptiske til å ofre noe så kjært som en støttende stemmeseddel.

 

Til slutt så vil et slikt saksnakent parti ha problemer med å hente stemmer fordi de nettopp mangler meninger i andre saker. Så hvordan skal landets beste bli tatt vare på med fire -åtte -tolv -seksten slike stortingsår?

 

Eneste håp ville vært om polikerne selv kjenner sin besøkelsestid på Stortinget. Og det vet man jo at aldri vil komme til å skje?

 

Så vi folket er bundet hardt med gordiske knuter i begge ender.

 

Eneste mottiltak som kanskje skremmer nok de på Løvebakken er grasrot og trussel om revolusjon. Men folk er jo sofavelgere, så hvordan skulle nå noe sånt begynt å rulle?

 

Tviler på at Facebook og Twitter til sammen er kraftig nok jeg..

Endret av G
Lenke til kommentar

Frank Bakke-Jensen:

 

– Man kan i det minste prise seg lykkelig over at dette skjer i et land med åpenhet rundt disse prosessene. I ganske mange andre land benyttes denne typen verktøy uten at man forteller offentligheten om det.

 

Altså slik etteretningstjenesten allerede gjør og hadde tenkt å fortsette med, dersom de ikke ble fersket av NRK. Og nå bør vi prise oss lykkelig fordi de har tenkt å spionere på oss lovlig i stedet for ulovlig. De er ikke lei seg for at de bryter loven, de er lei seg for at de ble tatt. Å så lykkelig jeg priser meg...  :roll:

Endret av Aiven
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Er det noe jeg virkelig hater så er det når idioter foreslår slike ting som dette.

 

Har ikke innbyggere rett på personvern? Jo.

Er alle argumenter nevnt i artikkelen bare svada? Ja.

Kommer dette til å være nyttig for å motvirke noe av det som er nevnt? Nei.

Vil det være dyrt? Ja.

Vil folk som forstår konsekvensene ha det? Nei.

Om vi så går inn for det, vil det være enkelt å omgå? Ja, ekstremt.

 

"Vi bryr oss ikke om noe i Norge"

 

Fortell meg, hvor forbanna dum må en da være for å forstå at det vil ha null effekt?

 

Jeg er o-skumle Kina/Russland, hva skal jeg gjøre når Norge lagrer all aktivitet fra utlandet?!?

Kanskje bare gjøre det fra innsiden av Norge? Oida, det var jo superavansert å omgå!

 

Det er jo helt bak mål at noen i det hele tatt kan foreslå noe slikt som er ulovlig. Personen burde fengsles.

 

Dere i digi, det hadde vært fint om dere kunne fått tak i noen konkrete eksempler der dette liksom vil være nyttig og hvordan det skulle ha fungert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Frihet eller sikkerhet? Jeg velger frihet.

 

Ingen grunn til og ransake hele befolkningen for og finne noen få som driver med ulovlige greier. Hadde ikke vært holdbart i den virkelige verden, hvorfor skal det være holdbart på internett? Hvis og ransake alle er eneste måten og finne dem, så får de nesten rusle fri.

 

Samt all denne lagrede datane er et prima mål for hackere som ikke har noe nationalistiske motiver. Bare profitt, som og selge identitenten til folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etterretningssjef Morten Haga Lunde har rimelig sikkert fått med seg sitatet under, men jeg antar at han blindt fortsetter med agendaen sin likevel  :realmad: 

 

 

"Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

 

Benjamin Franklin (1706-1790)

 

Men for slike personer som Morten Haga Lunde er vel USA og deres NSA en våt drømm... Etterretningen eier ikke troverdighet når det gjelder sikkerhetsmekanismer mot misbruk ETTER at de er tatt i ulovlig overvåkning allerede!!!

Endret av Gjest MKII
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...