Gå til innhold

Hva er "Empirisk finans"


Torolf

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver og kikker endel på økonomi studier som jeg ønsker og studere i fremtiden. Legger merke til at mange sier NTNU er mer rettet mot Empirisk finans enn andre høyskoler. Jeg lurer da på hva det vil si/bety, altså empirisk finans. Kommer ikke store greiene frem når jeg googler det!

 

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer fokus på kvantitative aspekter fremfor økonomisk teori. Mer fokus på hvordan virkeligheten er, fremfor hvordan den burde være i henhold til økonomiske teorier/modeller.

 

Uansett, sånn umiddelbart uten å kjenne til alle fagene som tilbys på økonomisk fakultet ved NTNU, så kan jeg si at av erfaring er det liten forskjell mellom pensum på forskjellige skoler. I praksis har det lite å si om du lærer litt mer om et tema ved en skole, kontra en annen skole. Laaaaangt viktigere å få gode karakterer.

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Jøye meg. Skjønte du virkelig ikke hva jeg mente??? Empiri = Å følge hva andre har tenkt ut før deg. Å tenke selv = Å tenke selv!

Det er selvfølgelig feil, som så ekstremt mye annet som kommer fra deg. Evnen til å studere empirisk hvordan ting faktisk er er å tenke selv. Å nekte å innse fakta/bevis/empiri er IKKE å tenke selv, det er å fornekte virkeligheten og gjette på en egen virkelighetsoppfatning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...